Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

– Kiitollisena ja nöyränä otan vastaan haasteen ryhtyä keskustan kunnallisvaali- ja pormestariehdokkaaksi Helsingissä. Haluan olla rakentamassa osallistavampaa kulttuurin ja koulutuksen pääkaupunkia, Kolbe kertoo.

Kolben tavoitteena on välittävä ja sivistynyt Helsinki, jossa korostuvat yhteisöllisyys ja osallisuus. Lähtökohdaksi pääkaupungin kehittämiselle on asetettava kilpailukykymantran sijaan kestävämmät arvot. Asukasdemokratia ja oikeudenmukaisuus on aika nostaa niille kuuluvaan arvoon.

-Pormestari kantaa vastuun koko Helsingistä ja jokaisesta helsinkiläisestä.

-Talous ja kilpailukyky eivät ole arvoja, vaan Helsingin kehittämisessä keskeisiksi arvoiksi pitää nostaa hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys. Vain siten syntyy sivistynyt, vahva identiteetti ja tasa-arvosta nouseva kaupunkikulttuuri, Kolbe korostaa.

Laura Kolbe on toiminut Helsingin kaupunginvaltuustossa vuodesta 2005, ja on myös Helsingin kaupunginhallituksen jäsen. Kolbe on toiminut myös mm. kaupunginsuunnittelulautakunnassa, työväenopiston johtokunnassa sekä sataman johtokunnassa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaura Kolbe pormestariehdokkaaksi