Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

– Kiitollisena ja nöyränä otan vastaan haasteen ryhtyä keskustan kunnallisvaali- ja pormestariehdokkaaksi Helsingissä. Haluan olla rakentamassa osallistavampaa kulttuurin ja koulutuksen pääkaupunkia, Kolbe kertoo.

Kolben tavoitteena on välittävä ja sivistynyt Helsinki, jossa korostuvat yhteisöllisyys ja osallisuus. Lähtökohdaksi pääkaupungin kehittämiselle on asetettava kilpailukykymantran sijaan kestävämmät arvot. Asukasdemokratia ja oikeudenmukaisuus on aika nostaa niille kuuluvaan arvoon.

-Pormestari kantaa vastuun koko Helsingistä ja jokaisesta helsinkiläisestä.

-Talous ja kilpailukyky eivät ole arvoja, vaan Helsingin kehittämisessä keskeisiksi arvoiksi pitää nostaa hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys. Vain siten syntyy sivistynyt, vahva identiteetti ja tasa-arvosta nouseva kaupunkikulttuuri, Kolbe korostaa.

Laura Kolbe on toiminut Helsingin kaupunginvaltuustossa vuodesta 2005, ja on myös Helsingin kaupunginhallituksen jäsen. Kolbe on toiminut myös mm. kaupunginsuunnittelulautakunnassa, työväenopiston johtokunnassa sekä sataman johtokunnassa.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaura Kolbe pormestariehdokkaaksi