Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

– Kiitollisena ja nöyränä otan vastaan haasteen ryhtyä keskustan kunnallisvaali- ja pormestariehdokkaaksi Helsingissä. Haluan olla rakentamassa osallistavampaa kulttuurin ja koulutuksen pääkaupunkia, Kolbe kertoo.

Kolben tavoitteena on välittävä ja sivistynyt Helsinki, jossa korostuvat yhteisöllisyys ja osallisuus. Lähtökohdaksi pääkaupungin kehittämiselle on asetettava kilpailukykymantran sijaan kestävämmät arvot. Asukasdemokratia ja oikeudenmukaisuus on aika nostaa niille kuuluvaan arvoon.

-Pormestari kantaa vastuun koko Helsingistä ja jokaisesta helsinkiläisestä.

-Talous ja kilpailukyky eivät ole arvoja, vaan Helsingin kehittämisessä keskeisiksi arvoiksi pitää nostaa hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys. Vain siten syntyy sivistynyt, vahva identiteetti ja tasa-arvosta nouseva kaupunkikulttuuri, Kolbe korostaa.

Laura Kolbe on toiminut Helsingin kaupunginvaltuustossa vuodesta 2005, ja on myös Helsingin kaupunginhallituksen jäsen. Kolbe on toiminut myös mm. kaupunginsuunnittelulautakunnassa, työväenopiston johtokunnassa sekä sataman johtokunnassa.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaura Kolbe pormestariehdokkaaksi