Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

– Kiitollisena ja nöyränä otan vastaan haasteen ryhtyä keskustan kunnallisvaali- ja pormestariehdokkaaksi Helsingissä. Haluan olla rakentamassa osallistavampaa kulttuurin ja koulutuksen pääkaupunkia, Kolbe kertoo.

Kolben tavoitteena on välittävä ja sivistynyt Helsinki, jossa korostuvat yhteisöllisyys ja osallisuus. Lähtökohdaksi pääkaupungin kehittämiselle on asetettava kilpailukykymantran sijaan kestävämmät arvot. Asukasdemokratia ja oikeudenmukaisuus on aika nostaa niille kuuluvaan arvoon.

-Pormestari kantaa vastuun koko Helsingistä ja jokaisesta helsinkiläisestä.

-Talous ja kilpailukyky eivät ole arvoja, vaan Helsingin kehittämisessä keskeisiksi arvoiksi pitää nostaa hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys. Vain siten syntyy sivistynyt, vahva identiteetti ja tasa-arvosta nouseva kaupunkikulttuuri, Kolbe korostaa.

Laura Kolbe on toiminut Helsingin kaupunginvaltuustossa vuodesta 2005, ja on myös Helsingin kaupunginhallituksen jäsen. Kolbe on toiminut myös mm. kaupunginsuunnittelulautakunnassa, työväenopiston johtokunnassa sekä sataman johtokunnassa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaura Kolbe pormestariehdokkaaksi