Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

– Kiitollisena ja nöyränä otan vastaan haasteen ryhtyä keskustan kunnallisvaali- ja pormestariehdokkaaksi Helsingissä. Haluan olla rakentamassa osallistavampaa kulttuurin ja koulutuksen pääkaupunkia, Kolbe kertoo.

Kolben tavoitteena on välittävä ja sivistynyt Helsinki, jossa korostuvat yhteisöllisyys ja osallisuus. Lähtökohdaksi pääkaupungin kehittämiselle on asetettava kilpailukykymantran sijaan kestävämmät arvot. Asukasdemokratia ja oikeudenmukaisuus on aika nostaa niille kuuluvaan arvoon.

-Pormestari kantaa vastuun koko Helsingistä ja jokaisesta helsinkiläisestä.

-Talous ja kilpailukyky eivät ole arvoja, vaan Helsingin kehittämisessä keskeisiksi arvoiksi pitää nostaa hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys. Vain siten syntyy sivistynyt, vahva identiteetti ja tasa-arvosta nouseva kaupunkikulttuuri, Kolbe korostaa.

Laura Kolbe on toiminut Helsingin kaupunginvaltuustossa vuodesta 2005, ja on myös Helsingin kaupunginhallituksen jäsen. Kolbe on toiminut myös mm. kaupunginsuunnittelulautakunnassa, työväenopiston johtokunnassa sekä sataman johtokunnassa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaura Kolbe pormestariehdokkaaksi