Vanhanen puoluevierailulle Kiinaan

Vanhanen tapaa mm. Kiinan kommunistisen puolueen keskuskomitean jäsenen Zhao Lejin sekä edustajia Kiinan ulkoasiainhallinnosta että kommunistisen puolueen kansainvälisestä yksiköstä.

– Keskustan tavoitteena on kansainvälisessä puolueiden yhteistyössä edistää etenkin kansainvälistä turvallisuutta, ilmastonmuutoksen hillitsemistä sekä luonnonvara- ja biotaloutta. Kiinassa edistämme osaltamme myös Kiinan ja Suomen välisiä taloudellisia suhteita, Vanhanen sanoo.

Keskustan eurooppalainen ja maailmanlaajuinen puolueryhmä on keskusta- ja liberaalipuolueiden ryhmä. Puolue on sen lisäksi rakentanut yhteyksiä mm. Yhdysvaltain demokraattiseen puolueeseen ja Kiinan kommunistiseen puolueeseen.

– On tärkeää, että myös suomalaisilla puolueilla on laajaa yhteydenpitoa eri ilmansuuntiin. Sillä osaltaan voidaan edistää kansainvälistä vuoropuhelua etenkin tällaisena levottomana ja epävarmana aikana, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Ovaska on mukana presidenttiehdokas Vanhasen johtamassa valtuuskunnassa Kiinassa. Valtuuskuntaan kuuluvat myös kansanedustaja Mikko Savola sekä Keskustan ulko- ja turvallisuuspoliittisen työryhmän sihteeri Niina Nurkkala.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen puoluevierailulle Kiinaan