Vanhanen puoluevierailulle Kiinaan

Vanhanen tapaa mm. Kiinan kommunistisen puolueen keskuskomitean jäsenen Zhao Lejin sekä edustajia Kiinan ulkoasiainhallinnosta että kommunistisen puolueen kansainvälisestä yksiköstä.

– Keskustan tavoitteena on kansainvälisessä puolueiden yhteistyössä edistää etenkin kansainvälistä turvallisuutta, ilmastonmuutoksen hillitsemistä sekä luonnonvara- ja biotaloutta. Kiinassa edistämme osaltamme myös Kiinan ja Suomen välisiä taloudellisia suhteita, Vanhanen sanoo.

Keskustan eurooppalainen ja maailmanlaajuinen puolueryhmä on keskusta- ja liberaalipuolueiden ryhmä. Puolue on sen lisäksi rakentanut yhteyksiä mm. Yhdysvaltain demokraattiseen puolueeseen ja Kiinan kommunistiseen puolueeseen.

– On tärkeää, että myös suomalaisilla puolueilla on laajaa yhteydenpitoa eri ilmansuuntiin. Sillä osaltaan voidaan edistää kansainvälistä vuoropuhelua etenkin tällaisena levottomana ja epävarmana aikana, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Ovaska on mukana presidenttiehdokas Vanhasen johtamassa valtuuskunnassa Kiinassa. Valtuuskuntaan kuuluvat myös kansanedustaja Mikko Savola sekä Keskustan ulko- ja turvallisuuspoliittisen työryhmän sihteeri Niina Nurkkala.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen puoluevierailulle Kiinaan