Vanhanen puoluevierailulle Kiinaan

Vanhanen tapaa mm. Kiinan kommunistisen puolueen keskuskomitean jäsenen Zhao Lejin sekä edustajia Kiinan ulkoasiainhallinnosta että kommunistisen puolueen kansainvälisestä yksiköstä.

– Keskustan tavoitteena on kansainvälisessä puolueiden yhteistyössä edistää etenkin kansainvälistä turvallisuutta, ilmastonmuutoksen hillitsemistä sekä luonnonvara- ja biotaloutta. Kiinassa edistämme osaltamme myös Kiinan ja Suomen välisiä taloudellisia suhteita, Vanhanen sanoo.

Keskustan eurooppalainen ja maailmanlaajuinen puolueryhmä on keskusta- ja liberaalipuolueiden ryhmä. Puolue on sen lisäksi rakentanut yhteyksiä mm. Yhdysvaltain demokraattiseen puolueeseen ja Kiinan kommunistiseen puolueeseen.

– On tärkeää, että myös suomalaisilla puolueilla on laajaa yhteydenpitoa eri ilmansuuntiin. Sillä osaltaan voidaan edistää kansainvälistä vuoropuhelua etenkin tällaisena levottomana ja epävarmana aikana, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Ovaska on mukana presidenttiehdokas Vanhasen johtamassa valtuuskunnassa Kiinassa. Valtuuskuntaan kuuluvat myös kansanedustaja Mikko Savola sekä Keskustan ulko- ja turvallisuuspoliittisen työryhmän sihteeri Niina Nurkkala.

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen puoluevierailulle Kiinaan