Vanhanen puoluevierailulle Kiinaan

Vanhanen tapaa mm. Kiinan kommunistisen puolueen keskuskomitean jäsenen Zhao Lejin sekä edustajia Kiinan ulkoasiainhallinnosta että kommunistisen puolueen kansainvälisestä yksiköstä.

– Keskustan tavoitteena on kansainvälisessä puolueiden yhteistyössä edistää etenkin kansainvälistä turvallisuutta, ilmastonmuutoksen hillitsemistä sekä luonnonvara- ja biotaloutta. Kiinassa edistämme osaltamme myös Kiinan ja Suomen välisiä taloudellisia suhteita, Vanhanen sanoo.

Keskustan eurooppalainen ja maailmanlaajuinen puolueryhmä on keskusta- ja liberaalipuolueiden ryhmä. Puolue on sen lisäksi rakentanut yhteyksiä mm. Yhdysvaltain demokraattiseen puolueeseen ja Kiinan kommunistiseen puolueeseen.

– On tärkeää, että myös suomalaisilla puolueilla on laajaa yhteydenpitoa eri ilmansuuntiin. Sillä osaltaan voidaan edistää kansainvälistä vuoropuhelua etenkin tällaisena levottomana ja epävarmana aikana, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Ovaska on mukana presidenttiehdokas Vanhasen johtamassa valtuuskunnassa Kiinassa. Valtuuskuntaan kuuluvat myös kansanedustaja Mikko Savola sekä Keskustan ulko- ja turvallisuuspoliittisen työryhmän sihteeri Niina Nurkkala.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen puoluevierailulle Kiinaan