Mikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys

Keskusta Uutiset

Pohjoinen sijainti merien takana EU:n koillisrajalla tekee Suomesta käytännössä saaren. Äärimmäisessä kriisitilanteessa Suomesta loppuisi ruoka ilman suomalaista tuotantoa. Siksi viljelijöiden traktorimarssi Helsinkiin ansaitsi paikkansa.

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen ilmoitus maaseutuviraston ottamisesta tarkemmin ministeriön ohjaukseen on hyvä asia. Viljelijöiden palkanmaksusta huolehtiva Maaseutuvirasto on toistuvasti myöhästellyt dramaattisesti tehtävänsä hoidossa.

Ilman alkutuotantoa meillä ei ole mitään, mitä puolustaa. Suomalaiset viljelijät tekevät kovaa työtä koko kansakunnan hyvinvoinnin eteen ja he ovat palkkansa ansainneet. Valtiovallan tehtävänä on varmistaa, että ne palkat maksetaan täysimääräisesti ja ajallaan. Tämän kaiken on ohjattava toimintaamme tulevaisuudessa.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys