Mikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys

Keskusta Uutiset

Pohjoinen sijainti merien takana EU:n koillisrajalla tekee Suomesta käytännössä saaren. Äärimmäisessä kriisitilanteessa Suomesta loppuisi ruoka ilman suomalaista tuotantoa. Siksi viljelijöiden traktorimarssi Helsinkiin ansaitsi paikkansa.

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen ilmoitus maaseutuviraston ottamisesta tarkemmin ministeriön ohjaukseen on hyvä asia. Viljelijöiden palkanmaksusta huolehtiva Maaseutuvirasto on toistuvasti myöhästellyt dramaattisesti tehtävänsä hoidossa.

Ilman alkutuotantoa meillä ei ole mitään, mitä puolustaa. Suomalaiset viljelijät tekevät kovaa työtä koko kansakunnan hyvinvoinnin eteen ja he ovat palkkansa ansainneet. Valtiovallan tehtävänä on varmistaa, että ne palkat maksetaan täysimääräisesti ja ajallaan. Tämän kaiken on ohjattava toimintaamme tulevaisuudessa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys