Mikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys

Keskusta Uutiset

Pohjoinen sijainti merien takana EU:n koillisrajalla tekee Suomesta käytännössä saaren. Äärimmäisessä kriisitilanteessa Suomesta loppuisi ruoka ilman suomalaista tuotantoa. Siksi viljelijöiden traktorimarssi Helsinkiin ansaitsi paikkansa.

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen ilmoitus maaseutuviraston ottamisesta tarkemmin ministeriön ohjaukseen on hyvä asia. Viljelijöiden palkanmaksusta huolehtiva Maaseutuvirasto on toistuvasti myöhästellyt dramaattisesti tehtävänsä hoidossa.

Ilman alkutuotantoa meillä ei ole mitään, mitä puolustaa. Suomalaiset viljelijät tekevät kovaa työtä koko kansakunnan hyvinvoinnin eteen ja he ovat palkkansa ansainneet. Valtiovallan tehtävänä on varmistaa, että ne palkat maksetaan täysimääräisesti ja ajallaan. Tämän kaiken on ohjattava toimintaamme tulevaisuudessa.

Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
Petri Honkonen: Valkoposkihanhien ampuminen vauhdissa, ammutut hanhet saatava lautaselle
-Kun valkoposkihanhia on nyt alettu nyt ampua, pitää lihakin voida hyödyntää. Ei ole järkevää jättää herkullinen ja ekologinen liha syömättä, sanoo Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen.
20.9.2020 / Uutiset
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys