Mikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys

Keskusta Uutiset

Pohjoinen sijainti merien takana EU:n koillisrajalla tekee Suomesta käytännössä saaren. Äärimmäisessä kriisitilanteessa Suomesta loppuisi ruoka ilman suomalaista tuotantoa. Siksi viljelijöiden traktorimarssi Helsinkiin ansaitsi paikkansa.

Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen ilmoitus maaseutuviraston ottamisesta tarkemmin ministeriön ohjaukseen on hyvä asia. Viljelijöiden palkanmaksusta huolehtiva Maaseutuvirasto on toistuvasti myöhästellyt dramaattisesti tehtävänsä hoidossa.

Ilman alkutuotantoa meillä ei ole mitään, mitä puolustaa. Suomalaiset viljelijät tekevät kovaa työtä koko kansakunnan hyvinvoinnin eteen ja he ovat palkkansa ansainneet. Valtiovallan tehtävänä on varmistaa, että ne palkat maksetaan täysimääräisesti ja ajallaan. Tämän kaiken on ohjattava toimintaamme tulevaisuudessa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMikko Kärnä: Kotimainen ruoka on turvallisuuspoliittinen kysymys