Olavi Ala-Nissilä: Keskustalle tekemättömyys ei ole vaihtoehto

Keskusta Uutiset

Ala-Nissilän mukaan Suomeen saadaan lisää työpaikkoja, kun tukeudumme luontaisiin vahvuuksiimme ja otamme laajan maamme voimavarat täysimittaisesti käyttöön.
Kestävään kehitykseen perustuva biotalous on lupaavin mahdollisuus työpaikkoihin, mutta se edellyttää huippuosaamista.

– Keskusta pitää tärkeänä, että hallitus on osoittanut 600 miljoonaa euroa Suomen teiden, ratojen ja muiden väylien kunnostamiseen. Ilman toimivia liikenneyhteyksiä koko maan voimavaroja ei saada hyödynnettyä ja työllistävä biotalous ei etene. Ja jos emme nyt laita tätäkin asiaa kuntoon, 15 vuoden päästä lasku on viisinkertainen, kertoi Ala-Nissilä.

Ala-Nissilä sanoi, että Keskusta tukee hallitusohjelman kirjausta, jonka mukaan palvelujen järjestäminen siirretään kuntaa suurempien itsehallintoalueiden vastuulle. Tällainen ratkaisu mahdollistaa ylipäätään laajemman päätösvallan siirron alueille niiden kehitykselle tärkeissä asioissa.

– Keskusta pitää tärkeänä, että hyvinvointiyhteiskuntaa muutoin uudistettaessa painopistettä siirretään kotien hyvinvoinnin tukemiseen niin lasten, nuorten ja perheiden palvelujen kuin omaishoidon parantamisella, linjasi Ala-Nissilä.

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
Keskustan uusi puheenjohtaja Annika Saarikko pitää linjapuheensa yhdessä muun puoluejohdon kanssa.
18.9.2020 / K-Studio
K-studiossa vieraana valtiovarainministeri Matti Vanhanen.
16.9.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetOlavi Ala-Nissilä: Keskustalle tekemättömyys ei ole vaihtoehto