Rantakangas: Missä vaihtoehto, SDP?

Keskusta Uutiset

-Mikä on SDP:n vaihtoehto Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi? Miten SDP loisi Suomeen työpaikkoja? Miten SDP lopettaisi maamme velaksi elämisen? Miten SDP uudistaisi Suomea verrattuna hallituksen kärkihankkeisiin?, kysyy Rantakangas.

Rantakankaan mukaan SDP:n linjana on ollut tähän saakka vain vastakkainasettelu, pelottelu ja ”EI” kaikille hallituksen tekemille päätöksille. Se ei enää riitä.

-Vielä eduskuntavaaleissa silloinen valtiovarainministeripuolue esitti miljardien eurojen menosäästöjen tekemistä. Nyt SDP kuitenkin torjuu kaikki menosäästöt ja päinvastoin esittää yli 700 miljoonan euron menolisäyksiä. Mihin kesän aikana hävisi SDP:n vastuullisuus ja johdonmukaisuus?, ihmettelee Rantakangas.

Ratakangas toteaa tiedotteessaan SDP:n olevan myös keskeisesti vastuussa siitä, että Suomen talous-, työttömyys- ja velkaongelmat ovat kärjistyneet. Sillä oli viime vaalikaudella kaikki keskeiset salkut valtiovarainministeristä työministeriin Suomen talouden ja työllisyyden kohentamiseksi, mutta kaikki jäi tekemättä ja vaalikausi päättyi kaaokseen.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetRantakangas: Missä vaihtoehto, SDP?