Rantakangas: Missä vaihtoehto, SDP?

Keskusta Uutiset

-Mikä on SDP:n vaihtoehto Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi? Miten SDP loisi Suomeen työpaikkoja? Miten SDP lopettaisi maamme velaksi elämisen? Miten SDP uudistaisi Suomea verrattuna hallituksen kärkihankkeisiin?, kysyy Rantakangas.

Rantakankaan mukaan SDP:n linjana on ollut tähän saakka vain vastakkainasettelu, pelottelu ja ”EI” kaikille hallituksen tekemille päätöksille. Se ei enää riitä.

-Vielä eduskuntavaaleissa silloinen valtiovarainministeripuolue esitti miljardien eurojen menosäästöjen tekemistä. Nyt SDP kuitenkin torjuu kaikki menosäästöt ja päinvastoin esittää yli 700 miljoonan euron menolisäyksiä. Mihin kesän aikana hävisi SDP:n vastuullisuus ja johdonmukaisuus?, ihmettelee Rantakangas.

Ratakangas toteaa tiedotteessaan SDP:n olevan myös keskeisesti vastuussa siitä, että Suomen talous-, työttömyys- ja velkaongelmat ovat kärjistyneet. Sillä oli viime vaalikaudella kaikki keskeiset salkut valtiovarainministeristä työministeriin Suomen talouden ja työllisyyden kohentamiseksi, mutta kaikki jäi tekemättä ja vaalikausi päättyi kaaokseen.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetRantakangas: Missä vaihtoehto, SDP?