Siirry sisältöön

Ovaska muistutti, että Kokoomus ajaa Suomen Nato-jäsenyyttä. onko kokoomuksen linja istuvan presidentin linja?

– Tilanne on hyvin hämmentävä. Toisaalta yritetään ottaa pesäeroa kokoomuksen linjaan, mutta vaalikampanajaa pyörittää kokoomus. Sen me tiedämme, että Niinistö on Kokoomuksen ehdokas, Matti Keskustan.

Ovaskan mukaan Vanhanen jatkaisi Suomen pitkäaikaista, yhdessä sovittua ja suomalaisten enemmistön tukemaa ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaa. Vanhanen ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä.

– Presidentin pitää myös pystyä yhdistämään suomalaisia ja olla aidosti koko Suomen ja kaikkien suomalaisten presidentti. Vanhasen ja Keskustan linja on, että koko maata pitää rakentaa tasapainoisesti ja turvata elämisen edellytykset niin kaupungeissa kuin maaseudulla.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Ääni Vanhaselle on ääni Keskustalle, ääni Niinistölle on ääni Kokoomukselle