Ovaska muistutti, että Kokoomus ajaa Suomen Nato-jäsenyyttä. onko kokoomuksen linja istuvan presidentin linja?

– Tilanne on hyvin hämmentävä. Toisaalta yritetään ottaa pesäeroa kokoomuksen linjaan, mutta vaalikampanajaa pyörittää kokoomus. Sen me tiedämme, että Niinistö on Kokoomuksen ehdokas, Matti Keskustan.

Ovaskan mukaan Vanhanen jatkaisi Suomen pitkäaikaista, yhdessä sovittua ja suomalaisten enemmistön tukemaa ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaa. Vanhanen ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä.

– Presidentin pitää myös pystyä yhdistämään suomalaisia ja olla aidosti koko Suomen ja kaikkien suomalaisten presidentti. Vanhasen ja Keskustan linja on, että koko maata pitää rakentaa tasapainoisesti ja turvata elämisen edellytykset niin kaupungeissa kuin maaseudulla.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Ääni Vanhaselle on ääni Keskustalle, ääni Niinistölle on ääni Kokoomukselle