Ovaska muistutti, että Kokoomus ajaa Suomen Nato-jäsenyyttä. onko kokoomuksen linja istuvan presidentin linja?

– Tilanne on hyvin hämmentävä. Toisaalta yritetään ottaa pesäeroa kokoomuksen linjaan, mutta vaalikampanajaa pyörittää kokoomus. Sen me tiedämme, että Niinistö on Kokoomuksen ehdokas, Matti Keskustan.

Ovaskan mukaan Vanhanen jatkaisi Suomen pitkäaikaista, yhdessä sovittua ja suomalaisten enemmistön tukemaa ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaa. Vanhanen ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä.

– Presidentin pitää myös pystyä yhdistämään suomalaisia ja olla aidosti koko Suomen ja kaikkien suomalaisten presidentti. Vanhasen ja Keskustan linja on, että koko maata pitää rakentaa tasapainoisesti ja turvata elämisen edellytykset niin kaupungeissa kuin maaseudulla.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Ääni Vanhaselle on ääni Keskustalle, ääni Niinistölle on ääni Kokoomukselle