Ovaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta

Emme halua puhua vain velvollisuudesta vaan kyse on oikeudesta koulutukseen, joka tulevaisuudessa olisi opiskelijalle aidosti maksutonta. Tälläkin hetkellä osalle opiskelijoista lukion tai ammatillisen koulutuksen aiheuttamat kulut hidastavat tai jopa estävät mahdollisuuksia suorittaa toisen asteen tutkinto.

Ovaskan mukaan tukea pitää kohdentaa ennen kaikkea niille opiskelijoille, jotka sitä tarvitsevat. Keskusta ei tavoittele kaavamaisia ratkaisuja vaan joustavaa tukea koko opintopolulle.

Lähdemme siitä, että peruskoulun lisäksi jokaisella nuorella on oltava jatko-opintovalmiudet. Tähän avuksi haemme yhteistyötä muun muassa vapaasta sivistystyöstä ja työpajatoiminnasta.

Keskustan visio koulutuksesta julkaistiin 1.6.

Kurvinen ja Kärnä: Vapaaehtoinen alueellistaminen koko valtiohallintoon!
Puolustushallinnon päätös lisätä työntekijöiden etätyömahdollisuuksia on päänavaus valtion toimintojen uudenlaiselle alueellistamiselle, toteavat Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen kunta- ja aluetyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.
25.11.2020 / Uutiset
Anna-Mari Vimpari Keskustan ministeriryhmän valtiosihteeriksi
Keskustan ministeriryhmä on kutsunut ministeriryhmän valtiosihteeriksi VTM Anna-Mari Vimparin. Vimpari aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Hän toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän pääsihteerinä.
24.11.2020 / Uutiset
Saarikko: Puolustusministeriö näyttää suuntaa - etätyö ei jää vain koronailmiöksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko näkee puolustushallinnon kasvavat etätyömahdollisuudet suuntana, johon koko Suomen työelämää on vietävä.
24.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta