Ovaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta

Emme halua puhua vain velvollisuudesta vaan kyse on oikeudesta koulutukseen, joka tulevaisuudessa olisi opiskelijalle aidosti maksutonta. Tälläkin hetkellä osalle opiskelijoista lukion tai ammatillisen koulutuksen aiheuttamat kulut hidastavat tai jopa estävät mahdollisuuksia suorittaa toisen asteen tutkinto.

Ovaskan mukaan tukea pitää kohdentaa ennen kaikkea niille opiskelijoille, jotka sitä tarvitsevat. Keskusta ei tavoittele kaavamaisia ratkaisuja vaan joustavaa tukea koko opintopolulle.

Lähdemme siitä, että peruskoulun lisäksi jokaisella nuorella on oltava jatko-opintovalmiudet. Tähän avuksi haemme yhteistyötä muun muassa vapaasta sivistystyöstä ja työpajatoiminnasta.

Keskustan visio koulutuksesta julkaistiin 1.6.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta