Ovaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta

Emme halua puhua vain velvollisuudesta vaan kyse on oikeudesta koulutukseen, joka tulevaisuudessa olisi opiskelijalle aidosti maksutonta. Tälläkin hetkellä osalle opiskelijoista lukion tai ammatillisen koulutuksen aiheuttamat kulut hidastavat tai jopa estävät mahdollisuuksia suorittaa toisen asteen tutkinto.

Ovaskan mukaan tukea pitää kohdentaa ennen kaikkea niille opiskelijoille, jotka sitä tarvitsevat. Keskusta ei tavoittele kaavamaisia ratkaisuja vaan joustavaa tukea koko opintopolulle.

Lähdemme siitä, että peruskoulun lisäksi jokaisella nuorella on oltava jatko-opintovalmiudet. Tähän avuksi haemme yhteistyötä muun muassa vapaasta sivistystyöstä ja työpajatoiminnasta.

Keskustan visio koulutuksesta julkaistiin 1.6.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta