Ovaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta

Emme halua puhua vain velvollisuudesta vaan kyse on oikeudesta koulutukseen, joka tulevaisuudessa olisi opiskelijalle aidosti maksutonta. Tälläkin hetkellä osalle opiskelijoista lukion tai ammatillisen koulutuksen aiheuttamat kulut hidastavat tai jopa estävät mahdollisuuksia suorittaa toisen asteen tutkinto.

Ovaskan mukaan tukea pitää kohdentaa ennen kaikkea niille opiskelijoille, jotka sitä tarvitsevat. Keskusta ei tavoittele kaavamaisia ratkaisuja vaan joustavaa tukea koko opintopolulle.

Lähdemme siitä, että peruskoulun lisäksi jokaisella nuorella on oltava jatko-opintovalmiudet. Tähän avuksi haemme yhteistyötä muun muassa vapaasta sivistystyöstä ja työpajatoiminnasta.

Keskustan visio koulutuksesta julkaistiin 1.6.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskusta on valmis pidentämään oppivelvollisuutta