Kaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee

Alla koko Antti Kaikkosen kannanotto:

“Perustuslakivaliokunta ansaitsee tunnustuksen perusteellisesta työstä paineisessa tilanteessa. Yksimielinen lausunto osoittaa valiokunnan työn luonteen, joka on oikeudellinen, ei poliittinen.

Keskustan eduskuntaryhmä perehtyy nyt osaltaan lausuntoon huolellisesti. Lausunnon perusteella valiokunnan edellyttämät muutokset voidaan tehdä eduskunnassa, eikä uutta hallituksen esitystä tarvita.

Sote- ja maakuntauudistuksen tärkein tavoite on tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen jokaiselle suomalaiselle kautta maan. Kyse on perusoikeuksien toteutumisesta. Myös kustannusten kasvua sosiaali- ja terveyspalveluissa on pystyttävä hillitsemään.

Nämä yhdessä sovitut tavoitteet ovat edelleen voimassa. Ja kokonaisuutena uudistuksen käsittely eduskunnassa etenee oikeaan suuntaan.”

Annika Saarikko: Turpeessa muutos on nyt liian raju
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko kirjoittaa sunnuntaiaamun avoimessa kirjeessään aiheesta turve ja oikeudenmukaisuus. "Turpeessa muutos on nyt liian raju ja se ei ole hyvä alan yrittäjien kannalta, ei kotien lämmityksen kannalta, ei huoltovarmuuden tai turpeen muiden käyttötarpeiden kannalta", Saarikko sanoo.
18.4.2021 / Uutiset
Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Huhtikuun puolivälissä saan vieraakseni Suomen tunneteimman yritysjohtajan, Jorma Ollilan. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä.
15.4.2021 / K-Studio
Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee