Kaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee

Alla koko Antti Kaikkosen kannanotto:

“Perustuslakivaliokunta ansaitsee tunnustuksen perusteellisesta työstä paineisessa tilanteessa. Yksimielinen lausunto osoittaa valiokunnan työn luonteen, joka on oikeudellinen, ei poliittinen.

Keskustan eduskuntaryhmä perehtyy nyt osaltaan lausuntoon huolellisesti. Lausunnon perusteella valiokunnan edellyttämät muutokset voidaan tehdä eduskunnassa, eikä uutta hallituksen esitystä tarvita.

Sote- ja maakuntauudistuksen tärkein tavoite on tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen jokaiselle suomalaiselle kautta maan. Kyse on perusoikeuksien toteutumisesta. Myös kustannusten kasvua sosiaali- ja terveyspalveluissa on pystyttävä hillitsemään.

Nämä yhdessä sovitut tavoitteet ovat edelleen voimassa. Ja kokonaisuutena uudistuksen käsittely eduskunnassa etenee oikeaan suuntaan.”

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee