Kaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee

Alla koko Antti Kaikkosen kannanotto:

“Perustuslakivaliokunta ansaitsee tunnustuksen perusteellisesta työstä paineisessa tilanteessa. Yksimielinen lausunto osoittaa valiokunnan työn luonteen, joka on oikeudellinen, ei poliittinen.

Keskustan eduskuntaryhmä perehtyy nyt osaltaan lausuntoon huolellisesti. Lausunnon perusteella valiokunnan edellyttämät muutokset voidaan tehdä eduskunnassa, eikä uutta hallituksen esitystä tarvita.

Sote- ja maakuntauudistuksen tärkein tavoite on tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen jokaiselle suomalaiselle kautta maan. Kyse on perusoikeuksien toteutumisesta. Myös kustannusten kasvua sosiaali- ja terveyspalveluissa on pystyttävä hillitsemään.

Nämä yhdessä sovitut tavoitteet ovat edelleen voimassa. Ja kokonaisuutena uudistuksen käsittely eduskunnassa etenee oikeaan suuntaan.”

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Sote- ja maakuntauudistus etenee