Pääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!

– Lukuisat tutkimukset osoittavat, että luonnossa liikkuminen sekä lähellä oleva luonto tuovat ihmisille hyvinvointia niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jos jotakin haluaisin politiikassa voida luvata se olisi, että jokaisella suomalaisella olisi lähiluonto perusoikeutena. Tämä toteutuu helpommin maaseudulla mutta kaupungeissa erityisesti velvollisuutemme on huolehtia riittävistä viheralueista. Jokaisella pitäisi olla oikeus luontoon ja puhtaaseen luontoon, Sipilä sanoi pyöräillessään Pohjois-Pohjanmaalla.

Sipilä totesi, että ympäristö- ja ilmastopolitiikassa on tilausta ylisukupolvisuudelle enemmän kuin koskaan.

– Voimme hyödyntää luontoa, mutta se on tehtävä kestävästi ja arvostaen, Sipilä päättää.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!