Pääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!

– Lukuisat tutkimukset osoittavat, että luonnossa liikkuminen sekä lähellä oleva luonto tuovat ihmisille hyvinvointia niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jos jotakin haluaisin politiikassa voida luvata se olisi, että jokaisella suomalaisella olisi lähiluonto perusoikeutena. Tämä toteutuu helpommin maaseudulla mutta kaupungeissa erityisesti velvollisuutemme on huolehtia riittävistä viheralueista. Jokaisella pitäisi olla oikeus luontoon ja puhtaaseen luontoon, Sipilä sanoi pyöräillessään Pohjois-Pohjanmaalla.

Sipilä totesi, että ympäristö- ja ilmastopolitiikassa on tilausta ylisukupolvisuudelle enemmän kuin koskaan.

– Voimme hyödyntää luontoa, mutta se on tehtävä kestävästi ja arvostaen, Sipilä päättää.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!