Pääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!

– Lukuisat tutkimukset osoittavat, että luonnossa liikkuminen sekä lähellä oleva luonto tuovat ihmisille hyvinvointia niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jos jotakin haluaisin politiikassa voida luvata se olisi, että jokaisella suomalaisella olisi lähiluonto perusoikeutena. Tämä toteutuu helpommin maaseudulla mutta kaupungeissa erityisesti velvollisuutemme on huolehtia riittävistä viheralueista. Jokaisella pitäisi olla oikeus luontoon ja puhtaaseen luontoon, Sipilä sanoi pyöräillessään Pohjois-Pohjanmaalla.

Sipilä totesi, että ympäristö- ja ilmastopolitiikassa on tilausta ylisukupolvisuudelle enemmän kuin koskaan.

– Voimme hyödyntää luontoa, mutta se on tehtävä kestävästi ja arvostaen, Sipilä päättää.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!