Pääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!

– Lukuisat tutkimukset osoittavat, että luonnossa liikkuminen sekä lähellä oleva luonto tuovat ihmisille hyvinvointia niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jos jotakin haluaisin politiikassa voida luvata se olisi, että jokaisella suomalaisella olisi lähiluonto perusoikeutena. Tämä toteutuu helpommin maaseudulla mutta kaupungeissa erityisesti velvollisuutemme on huolehtia riittävistä viheralueista. Jokaisella pitäisi olla oikeus luontoon ja puhtaaseen luontoon, Sipilä sanoi pyöräillessään Pohjois-Pohjanmaalla.

Sipilä totesi, että ympäristö- ja ilmastopolitiikassa on tilausta ylisukupolvisuudelle enemmän kuin koskaan.

– Voimme hyödyntää luontoa, mutta se on tehtävä kestävästi ja arvostaen, Sipilä päättää.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!