Sipilän mukaan pienten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallinen kulkeminen tienvarsilla ja kevyen liikenteen väylillä suojateineen on yksiselitteisesti aikuisten vastuulla.

– Turvallinen koulumatka on oleellinen osa koulutyössä viihtymistä. On tärkeää, että koulumatkoista syntyy myönteinen mielikuva ja positiivisia lapsuusmuistoja.

Sipilä otti kantaa turvallisen koulumatkan puolesta keskustan Pyörät pyörimään -pyöräilytapahtumassa Pohjois-Pohjanmaalla. Tapahtumassa pyöräillään kolmen päivän aikana yhteensä 302 kilometrin matka Ylivieskasta Ouluun. Sipilä pitää tärkeänä, että myös lapsia rohkaistaan liikkumaan pyöräillen.

– Pyöräily on oiva liikuntamuoto ja tapa nauttia puhtaasta ulkoilmasta. Liikuntaharrastukset ovat tärkeitä, mutta niiden ohella lapsia kannattaa rohkaista hyötyliikuntaan ja taittamaan vaikkapa koulumatkat pyöräillen. Ja tietysti pyöräilykypärä päässä, Sipilä muistuttaa hymyillen.

Sipilä kertoo itse pyöräilleensä kesän aikana 800 kilometriä.

Lisätiedot: puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, 040 539 50 90

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaisella koululaisella on oikeus turvalliseen koulutiehen