Sipilän mukaan pienten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallinen kulkeminen tienvarsilla ja kevyen liikenteen väylillä suojateineen on yksiselitteisesti aikuisten vastuulla.

– Turvallinen koulumatka on oleellinen osa koulutyössä viihtymistä. On tärkeää, että koulumatkoista syntyy myönteinen mielikuva ja positiivisia lapsuusmuistoja.

Sipilä otti kantaa turvallisen koulumatkan puolesta keskustan Pyörät pyörimään -pyöräilytapahtumassa Pohjois-Pohjanmaalla. Tapahtumassa pyöräillään kolmen päivän aikana yhteensä 302 kilometrin matka Ylivieskasta Ouluun. Sipilä pitää tärkeänä, että myös lapsia rohkaistaan liikkumaan pyöräillen.

– Pyöräily on oiva liikuntamuoto ja tapa nauttia puhtaasta ulkoilmasta. Liikuntaharrastukset ovat tärkeitä, mutta niiden ohella lapsia kannattaa rohkaista hyötyliikuntaan ja taittamaan vaikkapa koulumatkat pyöräillen. Ja tietysti pyöräilykypärä päässä, Sipilä muistuttaa hymyillen.

Sipilä kertoo itse pyöräilleensä kesän aikana 800 kilometriä.

Lisätiedot: puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, 040 539 50 90

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaisella koululaisella on oikeus turvalliseen koulutiehen