Sipilän mukaan pienten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallinen kulkeminen tienvarsilla ja kevyen liikenteen väylillä suojateineen on yksiselitteisesti aikuisten vastuulla.

– Turvallinen koulumatka on oleellinen osa koulutyössä viihtymistä. On tärkeää, että koulumatkoista syntyy myönteinen mielikuva ja positiivisia lapsuusmuistoja.

Sipilä otti kantaa turvallisen koulumatkan puolesta keskustan Pyörät pyörimään -pyöräilytapahtumassa Pohjois-Pohjanmaalla. Tapahtumassa pyöräillään kolmen päivän aikana yhteensä 302 kilometrin matka Ylivieskasta Ouluun. Sipilä pitää tärkeänä, että myös lapsia rohkaistaan liikkumaan pyöräillen.

– Pyöräily on oiva liikuntamuoto ja tapa nauttia puhtaasta ulkoilmasta. Liikuntaharrastukset ovat tärkeitä, mutta niiden ohella lapsia kannattaa rohkaista hyötyliikuntaan ja taittamaan vaikkapa koulumatkat pyöräillen. Ja tietysti pyöräilykypärä päässä, Sipilä muistuttaa hymyillen.

Sipilä kertoo itse pyöräilleensä kesän aikana 800 kilometriä.

Lisätiedot: puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, 040 539 50 90

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Kuntien osaajapulaan on vastattava
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen jakaa huolen kuntien osaavan työvoiman saatavuudesta. Kevan työvoimaennusteen viesti on selkeä. Ihmisten arjen kannalta keskeisten palveluiden saatavuus eri puolilla Suomea on uhattuna, jos mitään ei tehdä.
19.2.2021 / Uutiset
Keskustan Eeva Kalli: Perheiden toiveet ja Keskustan tavoitteet toteutuvat perhevapaauudistuksessa
Yksi Keskustan kymmenestä kynnyskysymyksestä hallitukseen osallistumiselle oli nykyjärjestelmään nähden aidosti perhe-etuuksia parantavan perhepaketin toteuttaminen. - Keskusta vaati hallitusneuvotteluissa, että kotihoidon tuki säilytetään nykymuotoisena ja että äitien käytettävissä olevia ansiosidonnaisia perhevapaita ei vähennetä. Nämä tavoitteet kirjattiin myös hallitusohjelmaan. Perhevapaauudistuksen tavoitteena onkin hoivan tasa-arvon ja isien hoivavastuun kasvattaminen isille kohdennettuja etuuksia parantamalla, ei äitien vapaita leikkaamalla tai kotihoidon tukioikeutta heikentämällä.
16.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaisella koululaisella on oikeus turvalliseen koulutiehen