Sipilän mukaan pienten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallinen kulkeminen tienvarsilla ja kevyen liikenteen väylillä suojateineen on yksiselitteisesti aikuisten vastuulla.

– Turvallinen koulumatka on oleellinen osa koulutyössä viihtymistä. On tärkeää, että koulumatkoista syntyy myönteinen mielikuva ja positiivisia lapsuusmuistoja.

Sipilä otti kantaa turvallisen koulumatkan puolesta keskustan Pyörät pyörimään -pyöräilytapahtumassa Pohjois-Pohjanmaalla. Tapahtumassa pyöräillään kolmen päivän aikana yhteensä 302 kilometrin matka Ylivieskasta Ouluun. Sipilä pitää tärkeänä, että myös lapsia rohkaistaan liikkumaan pyöräillen.

– Pyöräily on oiva liikuntamuoto ja tapa nauttia puhtaasta ulkoilmasta. Liikuntaharrastukset ovat tärkeitä, mutta niiden ohella lapsia kannattaa rohkaista hyötyliikuntaan ja taittamaan vaikkapa koulumatkat pyöräillen. Ja tietysti pyöräilykypärä päässä, Sipilä muistuttaa hymyillen.

Sipilä kertoo itse pyöräilleensä kesän aikana 800 kilometriä.

Lisätiedot: puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, 040 539 50 90

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaisella koululaisella on oikeus turvalliseen koulutiehen