Sipilän mukaan pienten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallinen kulkeminen tienvarsilla ja kevyen liikenteen väylillä suojateineen on yksiselitteisesti aikuisten vastuulla.

– Turvallinen koulumatka on oleellinen osa koulutyössä viihtymistä. On tärkeää, että koulumatkoista syntyy myönteinen mielikuva ja positiivisia lapsuusmuistoja.

Sipilä otti kantaa turvallisen koulumatkan puolesta keskustan Pyörät pyörimään -pyöräilytapahtumassa Pohjois-Pohjanmaalla. Tapahtumassa pyöräillään kolmen päivän aikana yhteensä 302 kilometrin matka Ylivieskasta Ouluun. Sipilä pitää tärkeänä, että myös lapsia rohkaistaan liikkumaan pyöräillen.

– Pyöräily on oiva liikuntamuoto ja tapa nauttia puhtaasta ulkoilmasta. Liikuntaharrastukset ovat tärkeitä, mutta niiden ohella lapsia kannattaa rohkaista hyötyliikuntaan ja taittamaan vaikkapa koulumatkat pyöräillen. Ja tietysti pyöräilykypärä päässä, Sipilä muistuttaa hymyillen.

Sipilä kertoo itse pyöräilleensä kesän aikana 800 kilometriä.

Lisätiedot: puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, 040 539 50 90

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Sipilä: Jokaisella koululaisella on oikeus turvalliseen koulutiehen