Parviainen: Ruokavaltuutettu valvomaan ruokaketjua

Maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä (kesk.) on asettanut työryhmän valmistelemaan ruokamarkkinoiden oikeudenmukaisuutta. Tämä on kaivattu uudistus.

Ruokaketjun tasapuolisempaa jakoa valvoisi vuoden 2019 alusta uusi virkahenkilö, josta on valmistelussa käytetty työnimeä ”ruoka-asiamies”. Virka on hyvä ja tarpeellinen, ja keskeistä on määritellä tehtävä ja toimivaltuus tarkasti.

On tärkeää, että valtionhallinnossa edistetään tasa-arvoista kielenkäyttöä. Erityisesti uusien virkanimikkeiden osalta pitää olla tarkka, jotta kielemme uudistuu tasa-arvoisempaan suuntaan.

Siksi kannustamme ministeri Leppää muuttamaan ruoka-asiamiehen viran nimen ruokavaltuutetun viraksi.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetParviainen: Ruokavaltuutettu valvomaan ruokaketjua