Periaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?

Puolueen periaateohjelman uudistustyö laitettiin liikkeelle viime syksynä. Ohjelma hyväksytään Sotkamon puoluekokouksessa kesäkuussa 2018.

Miksi uudistustyöhön on ylipäätään lähdetty? Paljonko ohjelmassa pitäisi olla vanhoja, hyväksi koettuja elementtejä ja perinnettä, paljonko rohjetaan uudistaa? Millaisia eväitä ensimmäinen jäsenkysely antoi periaatetyön vetäjille?

Annika Saarikko ja Tuomo Puumala keskustelevat näistä ja monista muista kysymyksistä,uudistustyön prosessista ja puolueiden periaateohjelmien merkityksestä virtuaalisessa tupaillassa tiistaina 24.5. klo 19 – 20. Keskustelua johdattelee e2:n johtaja Karina Jutila.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPeriaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?