Periaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?

Puolueen periaateohjelman uudistustyö laitettiin liikkeelle viime syksynä. Ohjelma hyväksytään Sotkamon puoluekokouksessa kesäkuussa 2018.

Miksi uudistustyöhön on ylipäätään lähdetty? Paljonko ohjelmassa pitäisi olla vanhoja, hyväksi koettuja elementtejä ja perinnettä, paljonko rohjetaan uudistaa? Millaisia eväitä ensimmäinen jäsenkysely antoi periaatetyön vetäjille?

Annika Saarikko ja Tuomo Puumala keskustelevat näistä ja monista muista kysymyksistä,uudistustyön prosessista ja puolueiden periaateohjelmien merkityksestä virtuaalisessa tupaillassa tiistaina 24.5. klo 19 – 20. Keskustelua johdattelee e2:n johtaja Karina Jutila.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPeriaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?