Periaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?

Puolueen periaateohjelman uudistustyö laitettiin liikkeelle viime syksynä. Ohjelma hyväksytään Sotkamon puoluekokouksessa kesäkuussa 2018.

Miksi uudistustyöhön on ylipäätään lähdetty? Paljonko ohjelmassa pitäisi olla vanhoja, hyväksi koettuja elementtejä ja perinnettä, paljonko rohjetaan uudistaa? Millaisia eväitä ensimmäinen jäsenkysely antoi periaatetyön vetäjille?

Annika Saarikko ja Tuomo Puumala keskustelevat näistä ja monista muista kysymyksistä,uudistustyön prosessista ja puolueiden periaateohjelmien merkityksestä virtuaalisessa tupaillassa tiistaina 24.5. klo 19 – 20. Keskustelua johdattelee e2:n johtaja Karina Jutila.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPeriaatteet uusiksi vai vanhalta pohjalta – millainen ohjelma puolueelle?