Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä

Petri Honkonen kokouksessa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.

-Kokoomuksen malli antaisi esimerkiksi uuden Bentleyn ostajalle 200 000 euron veroedun, jonka maksaisi tavallisen käytetyn auton kuski satojen eurojen vuosittaisella lisälaskulla. Kokoomus ajaa autoiluun käänteistä Robin Hood –mallia: Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.

Kokoomus linjasi syksyn puoluekokouksessaan, että uuden auton myynnin yhteydessä autoverosta kerättävä n. 900 miljoonan euron potti pitää jatkossa kerätä korottamalla ajoneuvoveroa ja vuosittaista polttoaineveroa. Nykyisin vuosittaisella ajoneuvoverolla kerätään reilu miljardi euroa verotuloja.

-Kokoomus on tänään kertonut täyskäännöksestä linjaansa polttoaineveron osalta ja torjuvansa keskustan tavoin polttoaineveron uudet korotukset. Hyvä. Kokoomuksen verolinja on kuitenkin edelleen tavalliselle autoilijalle ankara.

– Nyt kokoomuksen on lopetettava myös fantasiansa ajoneuvoveron tuplaamisesta. Järki käteen, Honkonen sanoo.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä