Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä

Petri Honkonen kokouksessa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.

-Kokoomuksen malli antaisi esimerkiksi uuden Bentleyn ostajalle 200 000 euron veroedun, jonka maksaisi tavallisen käytetyn auton kuski satojen eurojen vuosittaisella lisälaskulla. Kokoomus ajaa autoiluun käänteistä Robin Hood –mallia: Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.

Kokoomus linjasi syksyn puoluekokouksessaan, että uuden auton myynnin yhteydessä autoverosta kerättävä n. 900 miljoonan euron potti pitää jatkossa kerätä korottamalla ajoneuvoveroa ja vuosittaista polttoaineveroa. Nykyisin vuosittaisella ajoneuvoverolla kerätään reilu miljardi euroa verotuloja.

-Kokoomus on tänään kertonut täyskäännöksestä linjaansa polttoaineveron osalta ja torjuvansa keskustan tavoin polttoaineveron uudet korotukset. Hyvä. Kokoomuksen verolinja on kuitenkin edelleen tavalliselle autoilijalle ankara.

– Nyt kokoomuksen on lopetettava myös fantasiansa ajoneuvoveron tuplaamisesta. Järki käteen, Honkonen sanoo.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä