Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä

Petri Honkonen kokouksessa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.

-Kokoomuksen malli antaisi esimerkiksi uuden Bentleyn ostajalle 200 000 euron veroedun, jonka maksaisi tavallisen käytetyn auton kuski satojen eurojen vuosittaisella lisälaskulla. Kokoomus ajaa autoiluun käänteistä Robin Hood –mallia: Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.

Kokoomus linjasi syksyn puoluekokouksessaan, että uuden auton myynnin yhteydessä autoverosta kerättävä n. 900 miljoonan euron potti pitää jatkossa kerätä korottamalla ajoneuvoveroa ja vuosittaista polttoaineveroa. Nykyisin vuosittaisella ajoneuvoverolla kerätään reilu miljardi euroa verotuloja.

-Kokoomus on tänään kertonut täyskäännöksestä linjaansa polttoaineveron osalta ja torjuvansa keskustan tavoin polttoaineveron uudet korotukset. Hyvä. Kokoomuksen verolinja on kuitenkin edelleen tavalliselle autoilijalle ankara.

– Nyt kokoomuksen on lopetettava myös fantasiansa ajoneuvoveron tuplaamisesta. Järki käteen, Honkonen sanoo.

Keskusta kutsuu pohtimaan Itäisen Suomen tulevaisuutta
Itäisen Suomen tilanne muuttui hetkessä Venäjän hyökkäyksen vuoksi. Miltä alueen ja sen ihmisten ja yritysten tulevaisuus ja kehitysnäkymät näyttävät? Tätä arvioidaan eri toimijoiden näkökulmasta ajankohtaisseminaarissa, jonka järjestäjänä on Suomen Keskusta.
27.5.2022 / Uutiset
Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä