Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä

Petri Honkonen kokouksessa

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.

-Kokoomuksen malli antaisi esimerkiksi uuden Bentleyn ostajalle 200 000 euron veroedun, jonka maksaisi tavallisen käytetyn auton kuski satojen eurojen vuosittaisella lisälaskulla. Kokoomus ajaa autoiluun käänteistä Robin Hood –mallia: Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.

Kokoomus linjasi syksyn puoluekokouksessaan, että uuden auton myynnin yhteydessä autoverosta kerättävä n. 900 miljoonan euron potti pitää jatkossa kerätä korottamalla ajoneuvoveroa ja vuosittaista polttoaineveroa. Nykyisin vuosittaisella ajoneuvoverolla kerätään reilu miljardi euroa verotuloja.

-Kokoomus on tänään kertonut täyskäännöksestä linjaansa polttoaineveron osalta ja torjuvansa keskustan tavoin polttoaineveron uudet korotukset. Hyvä. Kokoomuksen verolinja on kuitenkin edelleen tavalliselle autoilijalle ankara.

– Nyt kokoomuksen on lopetettava myös fantasiansa ajoneuvoveron tuplaamisesta. Järki käteen, Honkonen sanoo.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä