– Häkämies tuntuu unohtaneen täysin edellisen vaalikauden. Viime vaalikaudella vallassa oli sinipuna, kokoomuksen ja sdp:n yhteishallitus. Mitä se sai aikaan? 100 000 työtöntä, Suomi velkaantui hirvittävää vauhtia, Suomi ei päässyt kiinni talouskasvuun ja veroaste nousi ennätyskorkealle, toteaa keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

– Tämäkö oli kasvun hallitus ja sitä mitä Etelärannassa oikeasti nyt halutaan, kysyy Pirkkalainen.

– Olisiko viisasta, että Eteläranta Häkämiehen johdolla keskittyisi nyt esittämään rakentavia ratkaisuja Suomen uudistamiseksi sen sijaan, että he alkavat kätilöidä kabineteissa ohi kansan hallitusta Suomeen.

– Sipilän hallituskausi on tuottanut yli 100 000 työpaikkaa, purkanut runsaasti yrityselämälle tärkeää sääntelyä, keventänyt verotusta ja saanut Suomen takaisin kasvu-uralle, eikö sen pitäisi olla hyvä sen sijaan, että aletaan haikailemaan sellaisen politiikan perään, joka on ollut tuhoisaa suomalaiselle hyvinvoinnille, työllisyydelle ja yritystoiminnalle, kysyy Pirkkalainen.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen EK:n Häkämiehelle: Hallitusten muodostaminen ei kuulu etujärjestöille!