Pirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus

Usea keskustan pitkäaikainen poliitikko on viime viikkoina ilmoittanut, että kuluva eduskuntakausi jää heidän osaltaan viimeiseksi. He ovat legendoja ja jättävät jälkeensä suuren aukon yhtä puoluetta laajemmin – koko suomalaiseen politiikkaan.

Keskustakonkarit ovat olleet ratkaisijoita Suomen nivelvaiheissa ja ovat yhdessä tai erikseen muovanneet suuria yhteiskunnallisia uudistuksia. Heidän keskustalle jättämä perintö on huikea. Tuota perintöä on kunnia vaalia.

On kuitenkin selvää, ettei 40-vuotista uraa politiikassa tehdä, jos politiikkaan ei lähde mukaan jo nuorena. Keskusta on antanut aikoinaan tilaa nuorille kyvyille, nyt on samanlainen tilanne.

Juureva ja elävä kansanliike varautuu jatkuvasti sukupolvenvaihdokseen puolueessa. Keskusta on paitsi menestyvä poliittinen puolue myös jatkuva kasvatusliike, joka antaa vaikuttamisen paikkoja nuorille.

Puolue, jossa on osaavia nuoria, on valmis kapulanvaihtoon. Ja keskusta on valmis. Kapulanvaihdon jälkeen meillä on ylivertaisesti kokemusta hyödynnettäväksi myös uusien tulevaisuuden tekijöiden tueksi. Se on valtava rikkaus.

Keskustan ehdokashankinta tuleviin eduskuntavaaleihin on pitkällä. Uusia nimiä oli listoilla jo runsaasti, nyt niille on lisää tilaa.

Keskustan konkarit ovat työskennelleet sitoutuneesti koko eduskuntakauden ja tekevät eittämättä niin kauden loppuun asti. Eduskunnassa on yleistynyt ilmiö siirtyä kesken kauden politiikasta muille sektoreille. Keskustalaiset ovat sitoutuneet yhteiskunnan kehittämiseen. Tähän yhdessä tekemiseen sitoutumiseen kasvatamme toimijamme myös tulevaisuudessa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus