Pirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus

Usea keskustan pitkäaikainen poliitikko on viime viikkoina ilmoittanut, että kuluva eduskuntakausi jää heidän osaltaan viimeiseksi. He ovat legendoja ja jättävät jälkeensä suuren aukon yhtä puoluetta laajemmin – koko suomalaiseen politiikkaan.

Keskustakonkarit ovat olleet ratkaisijoita Suomen nivelvaiheissa ja ovat yhdessä tai erikseen muovanneet suuria yhteiskunnallisia uudistuksia. Heidän keskustalle jättämä perintö on huikea. Tuota perintöä on kunnia vaalia.

On kuitenkin selvää, ettei 40-vuotista uraa politiikassa tehdä, jos politiikkaan ei lähde mukaan jo nuorena. Keskusta on antanut aikoinaan tilaa nuorille kyvyille, nyt on samanlainen tilanne.

Juureva ja elävä kansanliike varautuu jatkuvasti sukupolvenvaihdokseen puolueessa. Keskusta on paitsi menestyvä poliittinen puolue myös jatkuva kasvatusliike, joka antaa vaikuttamisen paikkoja nuorille.

Puolue, jossa on osaavia nuoria, on valmis kapulanvaihtoon. Ja keskusta on valmis. Kapulanvaihdon jälkeen meillä on ylivertaisesti kokemusta hyödynnettäväksi myös uusien tulevaisuuden tekijöiden tueksi. Se on valtava rikkaus.

Keskustan ehdokashankinta tuleviin eduskuntavaaleihin on pitkällä. Uusia nimiä oli listoilla jo runsaasti, nyt niille on lisää tilaa.

Keskustan konkarit ovat työskennelleet sitoutuneesti koko eduskuntakauden ja tekevät eittämättä niin kauden loppuun asti. Eduskunnassa on yleistynyt ilmiö siirtyä kesken kauden politiikasta muille sektoreille. Keskustalaiset ovat sitoutuneet yhteiskunnan kehittämiseen. Tähän yhdessä tekemiseen sitoutumiseen kasvatamme toimijamme myös tulevaisuudessa.

Keskustavaikuttaja-valmennus kokoaa keskustalaisia yhteen ympäri Suomen
Valtakunnallinen Keskustavaikuttaja-valmennus kokosi liki 80 keskustalaista ja Keskustan toiminnasta kiinnostunutta maaliskuussa Siilinjärvelle Kunnon Paikkaan valmennuksen ensimmäiselle lähijaksolle.
17.4.2024 / Uutiset
Eurovaaliehdokas Petri Rinne: Renew Europe. Now!
Euroopan Unionin on uudistuttava, jos se aikoo turvata olemassaolonsa. Keskusta on parlamentissa oikeassa ryhmässä. Vuosikaudet olen Brysselin työmatkoillani seurannut, kuinka komission ja muiden EU-toimielinten kauhu kasvaa populistipuolueiden kannatuksen noustessa. Välillä on kuulostanut jopa siltä, että demokratiaa puolustava Unioni on ollut aidon demokratian kanssa helisemässä. Kansalaisten ja populistipuolueiden kritiikki on otettava vakavasti ja muutettava kurssia sen mukaan, esimerkiksi ylenmääräisen byrokratian karsimiseksi.
16.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus