Pirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus

Usea keskustan pitkäaikainen poliitikko on viime viikkoina ilmoittanut, että kuluva eduskuntakausi jää heidän osaltaan viimeiseksi. He ovat legendoja ja jättävät jälkeensä suuren aukon yhtä puoluetta laajemmin – koko suomalaiseen politiikkaan.

Keskustakonkarit ovat olleet ratkaisijoita Suomen nivelvaiheissa ja ovat yhdessä tai erikseen muovanneet suuria yhteiskunnallisia uudistuksia. Heidän keskustalle jättämä perintö on huikea. Tuota perintöä on kunnia vaalia.

On kuitenkin selvää, ettei 40-vuotista uraa politiikassa tehdä, jos politiikkaan ei lähde mukaan jo nuorena. Keskusta on antanut aikoinaan tilaa nuorille kyvyille, nyt on samanlainen tilanne.

Juureva ja elävä kansanliike varautuu jatkuvasti sukupolvenvaihdokseen puolueessa. Keskusta on paitsi menestyvä poliittinen puolue myös jatkuva kasvatusliike, joka antaa vaikuttamisen paikkoja nuorille.

Puolue, jossa on osaavia nuoria, on valmis kapulanvaihtoon. Ja keskusta on valmis. Kapulanvaihdon jälkeen meillä on ylivertaisesti kokemusta hyödynnettäväksi myös uusien tulevaisuuden tekijöiden tueksi. Se on valtava rikkaus.

Keskustan ehdokashankinta tuleviin eduskuntavaaleihin on pitkällä. Uusia nimiä oli listoilla jo runsaasti, nyt niille on lisää tilaa.

Keskustan konkarit ovat työskennelleet sitoutuneesti koko eduskuntakauden ja tekevät eittämättä niin kauden loppuun asti. Eduskunnassa on yleistynyt ilmiö siirtyä kesken kauden politiikasta muille sektoreille. Keskustalaiset ovat sitoutuneet yhteiskunnan kehittämiseen. Tähän yhdessä tekemiseen sitoutumiseen kasvatamme toimijamme myös tulevaisuudessa.

Keskustelussa monipaikkainen Suomi ja sen mahdollisuudet, työnteko, asuminen ja liikkuminen koko Suomessa. Voit myös itse osallistua ja esittää kysymyksesi lähetyksen aikana kommenttikentässä.
22.10.2020 / K-Studio
Keskustan europarlamentaarikko Elsi Katainen: Suomen turvepeltojen viljely pelastettiin maatalousäänestyksessä
Huono kirjaus saatiin torpattua viime hetkellä, kun yhteisen maatalouspolitiikan ympäristöehdoista neuvoteltiin. Nyt vaatimus koskee turvepeltojen kunnossapitoa, EU-parlamentin maatalousvaliokunnan varapuheenjohtajana toimiva Elsi Katainen kertoo.
21.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus