Pirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus

Usea keskustan pitkäaikainen poliitikko on viime viikkoina ilmoittanut, että kuluva eduskuntakausi jää heidän osaltaan viimeiseksi. He ovat legendoja ja jättävät jälkeensä suuren aukon yhtä puoluetta laajemmin – koko suomalaiseen politiikkaan.

Keskustakonkarit ovat olleet ratkaisijoita Suomen nivelvaiheissa ja ovat yhdessä tai erikseen muovanneet suuria yhteiskunnallisia uudistuksia. Heidän keskustalle jättämä perintö on huikea. Tuota perintöä on kunnia vaalia.

On kuitenkin selvää, ettei 40-vuotista uraa politiikassa tehdä, jos politiikkaan ei lähde mukaan jo nuorena. Keskusta on antanut aikoinaan tilaa nuorille kyvyille, nyt on samanlainen tilanne.

Juureva ja elävä kansanliike varautuu jatkuvasti sukupolvenvaihdokseen puolueessa. Keskusta on paitsi menestyvä poliittinen puolue myös jatkuva kasvatusliike, joka antaa vaikuttamisen paikkoja nuorille.

Puolue, jossa on osaavia nuoria, on valmis kapulanvaihtoon. Ja keskusta on valmis. Kapulanvaihdon jälkeen meillä on ylivertaisesti kokemusta hyödynnettäväksi myös uusien tulevaisuuden tekijöiden tueksi. Se on valtava rikkaus.

Keskustan ehdokashankinta tuleviin eduskuntavaaleihin on pitkällä. Uusia nimiä oli listoilla jo runsaasti, nyt niille on lisää tilaa.

Keskustan konkarit ovat työskennelleet sitoutuneesti koko eduskuntakauden ja tekevät eittämättä niin kauden loppuun asti. Eduskunnassa on yleistynyt ilmiö siirtyä kesken kauden politiikasta muille sektoreille. Keskustalaiset ovat sitoutuneet yhteiskunnan kehittämiseen. Tähän yhdessä tekemiseen sitoutumiseen kasvatamme toimijamme myös tulevaisuudessa.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus