Pirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus

Usea keskustan pitkäaikainen poliitikko on viime viikkoina ilmoittanut, että kuluva eduskuntakausi jää heidän osaltaan viimeiseksi. He ovat legendoja ja jättävät jälkeensä suuren aukon yhtä puoluetta laajemmin – koko suomalaiseen politiikkaan.

Keskustakonkarit ovat olleet ratkaisijoita Suomen nivelvaiheissa ja ovat yhdessä tai erikseen muovanneet suuria yhteiskunnallisia uudistuksia. Heidän keskustalle jättämä perintö on huikea. Tuota perintöä on kunnia vaalia.

On kuitenkin selvää, ettei 40-vuotista uraa politiikassa tehdä, jos politiikkaan ei lähde mukaan jo nuorena. Keskusta on antanut aikoinaan tilaa nuorille kyvyille, nyt on samanlainen tilanne.

Juureva ja elävä kansanliike varautuu jatkuvasti sukupolvenvaihdokseen puolueessa. Keskusta on paitsi menestyvä poliittinen puolue myös jatkuva kasvatusliike, joka antaa vaikuttamisen paikkoja nuorille.

Puolue, jossa on osaavia nuoria, on valmis kapulanvaihtoon. Ja keskusta on valmis. Kapulanvaihdon jälkeen meillä on ylivertaisesti kokemusta hyödynnettäväksi myös uusien tulevaisuuden tekijöiden tueksi. Se on valtava rikkaus.

Keskustan ehdokashankinta tuleviin eduskuntavaaleihin on pitkällä. Uusia nimiä oli listoilla jo runsaasti, nyt niille on lisää tilaa.

Keskustan konkarit ovat työskennelleet sitoutuneesti koko eduskuntakauden ja tekevät eittämättä niin kauden loppuun asti. Eduskunnassa on yleistynyt ilmiö siirtyä kesken kauden politiikasta muille sektoreille. Keskustalaiset ovat sitoutuneet yhteiskunnan kehittämiseen. Tähän yhdessä tekemiseen sitoutumiseen kasvatamme toimijamme myös tulevaisuudessa.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPirkkalainen: Keskustan sukupolvenvaihdos on valtava mahdollisuus