Puoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki

Keskusta, SDP ja Kokoomus ovat lähes sumpussa Ylen uusimmassa gallupissa.

Keskustan kannatus on 17,8 prosenttia, SDP:n 20,3 ja Kokoomuksen 19 prosenttia. Erot puolueiden kannatuksessa mahtuvat siis noin kahden prosenttiyksikön sisään.

Eduskuntavaaleihin on noin kahdeksan kuukautta. Myös tämä mittaus osoittaa, että kaikki on edelleen mahdollista. Yhtään ääntä ei ole vielä annettu.

Siitä, mikä puolue on suurin ja kuka on seuraava pääministeri, päättävät vain ja ainoastaan äänestäjät.

SDP ja Kokoomus ovat viime kuukaudet mätkineet toisiaan urakalla. Uskon, että iso osa suomalaisista on kuitenkin lopen kyllästynyt puolueiden ja yksittäisten poliitikkojen riitelyyn, ohipuhumiseen ja tahalliseen väärinymmärtämiseen.

Sen sijaan ihmiset odottavat ratkaisuja toiveisiinsa ja huoliinsa ja näkemyksiä tulevaisuudesta. Niihin vastaamiseen me Keskustassa aiomme keskittyä.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki