Puoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki

Keskusta, SDP ja Kokoomus ovat lähes sumpussa Ylen uusimmassa gallupissa.

Keskustan kannatus on 17,8 prosenttia, SDP:n 20,3 ja Kokoomuksen 19 prosenttia. Erot puolueiden kannatuksessa mahtuvat siis noin kahden prosenttiyksikön sisään.

Eduskuntavaaleihin on noin kahdeksan kuukautta. Myös tämä mittaus osoittaa, että kaikki on edelleen mahdollista. Yhtään ääntä ei ole vielä annettu.

Siitä, mikä puolue on suurin ja kuka on seuraava pääministeri, päättävät vain ja ainoastaan äänestäjät.

SDP ja Kokoomus ovat viime kuukaudet mätkineet toisiaan urakalla. Uskon, että iso osa suomalaisista on kuitenkin lopen kyllästynyt puolueiden ja yksittäisten poliitikkojen riitelyyn, ohipuhumiseen ja tahalliseen väärinymmärtämiseen.

Sen sijaan ihmiset odottavat ratkaisuja toiveisiinsa ja huoliinsa ja näkemyksiä tulevaisuudesta. Niihin vastaamiseen me Keskustassa aiomme keskittyä.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki