Puoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki

Keskusta, SDP ja Kokoomus ovat lähes sumpussa Ylen uusimmassa gallupissa.

Keskustan kannatus on 17,8 prosenttia, SDP:n 20,3 ja Kokoomuksen 19 prosenttia. Erot puolueiden kannatuksessa mahtuvat siis noin kahden prosenttiyksikön sisään.

Eduskuntavaaleihin on noin kahdeksan kuukautta. Myös tämä mittaus osoittaa, että kaikki on edelleen mahdollista. Yhtään ääntä ei ole vielä annettu.

Siitä, mikä puolue on suurin ja kuka on seuraava pääministeri, päättävät vain ja ainoastaan äänestäjät.

SDP ja Kokoomus ovat viime kuukaudet mätkineet toisiaan urakalla. Uskon, että iso osa suomalaisista on kuitenkin lopen kyllästynyt puolueiden ja yksittäisten poliitikkojen riitelyyn, ohipuhumiseen ja tahalliseen väärinymmärtämiseen.

Sen sijaan ihmiset odottavat ratkaisuja toiveisiinsa ja huoliinsa ja näkemyksiä tulevaisuudesta. Niihin vastaamiseen me Keskustassa aiomme keskittyä.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki