Puoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki

Keskusta, SDP ja Kokoomus ovat lähes sumpussa Ylen uusimmassa gallupissa.

Keskustan kannatus on 17,8 prosenttia, SDP:n 20,3 ja Kokoomuksen 19 prosenttia. Erot puolueiden kannatuksessa mahtuvat siis noin kahden prosenttiyksikön sisään.

Eduskuntavaaleihin on noin kahdeksan kuukautta. Myös tämä mittaus osoittaa, että kaikki on edelleen mahdollista. Yhtään ääntä ei ole vielä annettu.

Siitä, mikä puolue on suurin ja kuka on seuraava pääministeri, päättävät vain ja ainoastaan äänestäjät.

SDP ja Kokoomus ovat viime kuukaudet mätkineet toisiaan urakalla. Uskon, että iso osa suomalaisista on kuitenkin lopen kyllästynyt puolueiden ja yksittäisten poliitikkojen riitelyyn, ohipuhumiseen ja tahalliseen väärinymmärtämiseen.

Sen sijaan ihmiset odottavat ratkaisuja toiveisiinsa ja huoliinsa ja näkemyksiä tulevaisuudesta. Niihin vastaamiseen me Keskustassa aiomme keskittyä.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Ykkössija on aidosti auki