Katri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava

Yhteiskunnallisten erojen kärjistyminen, kokemus osattomuudesta ja syrjään jäämisen tunne on nostanut ja nostaa Ruotsidemokraattien kaltaisia puolueita.
Ihmisiä ei pidä tästä syyllistää, saati syyttää. Eivät he kansanvallassa äänestä koskaan väärin.

Uskon, että se puolue pärjää huhtikuussa, jonka todellisuus on eniten yhtä suomalaisten todellisuuden kanssa.

Toiseksi, asiasta kuin asiasta on pystyttävä keskustelemaan ja aidosti suvaitsemaan myös erilaisia näkemyksiä.

Arvioidaan, että Ruotsin vaalitulokseen vaikutti keskeisesti ison osan ruotsalaisia näkemys maahanmuuttopolitiikan epäonnistumisesta.

Uskon Keskustan linjan maahanmuuttopolitiikassa olevan sellainen, johon suomalaisten enemmistön on helppo yhtyä.

Oikeasti hädänalaisia autetaan, mutta samalla pidetään kiinni suomalaisesta elämänmuodosta ja arvoistamme sekä huolehditaan yhteiskunnan turvallisuudesta.

Kolmanneksi, niin sanottu blokkipolitiikka ei ole Suomen tie – ja voi olla, ettei ole kauan Ruotsinkaan.

Vahvuutemme on pitkään ollut puolueiden kyky tehdä laajasti yhteistyötä. Suomessa hallituksen kokoonpanoon vaikuttavat sekä vaalitulos että puolueiden ohjelmat ja niistä neuvotteleminen.

Tästä on viisasta pitää kiinni myös tulevaisuudessa.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava