Katri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava

Yhteiskunnallisten erojen kärjistyminen, kokemus osattomuudesta ja syrjään jäämisen tunne on nostanut ja nostaa Ruotsidemokraattien kaltaisia puolueita.
Ihmisiä ei pidä tästä syyllistää, saati syyttää. Eivät he kansanvallassa äänestä koskaan väärin.

Uskon, että se puolue pärjää huhtikuussa, jonka todellisuus on eniten yhtä suomalaisten todellisuuden kanssa.

Toiseksi, asiasta kuin asiasta on pystyttävä keskustelemaan ja aidosti suvaitsemaan myös erilaisia näkemyksiä.

Arvioidaan, että Ruotsin vaalitulokseen vaikutti keskeisesti ison osan ruotsalaisia näkemys maahanmuuttopolitiikan epäonnistumisesta.

Uskon Keskustan linjan maahanmuuttopolitiikassa olevan sellainen, johon suomalaisten enemmistön on helppo yhtyä.

Oikeasti hädänalaisia autetaan, mutta samalla pidetään kiinni suomalaisesta elämänmuodosta ja arvoistamme sekä huolehditaan yhteiskunnan turvallisuudesta.

Kolmanneksi, niin sanottu blokkipolitiikka ei ole Suomen tie – ja voi olla, ettei ole kauan Ruotsinkaan.

Vahvuutemme on pitkään ollut puolueiden kyky tehdä laajasti yhteistyötä. Suomessa hallituksen kokoonpanoon vaikuttavat sekä vaalitulos että puolueiden ohjelmat ja niistä neuvotteleminen.

Tästä on viisasta pitää kiinni myös tulevaisuudessa.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava