Katri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava

Yhteiskunnallisten erojen kärjistyminen, kokemus osattomuudesta ja syrjään jäämisen tunne on nostanut ja nostaa Ruotsidemokraattien kaltaisia puolueita.
Ihmisiä ei pidä tästä syyllistää, saati syyttää. Eivät he kansanvallassa äänestä koskaan väärin.

Uskon, että se puolue pärjää huhtikuussa, jonka todellisuus on eniten yhtä suomalaisten todellisuuden kanssa.

Toiseksi, asiasta kuin asiasta on pystyttävä keskustelemaan ja aidosti suvaitsemaan myös erilaisia näkemyksiä.

Arvioidaan, että Ruotsin vaalitulokseen vaikutti keskeisesti ison osan ruotsalaisia näkemys maahanmuuttopolitiikan epäonnistumisesta.

Uskon Keskustan linjan maahanmuuttopolitiikassa olevan sellainen, johon suomalaisten enemmistön on helppo yhtyä.

Oikeasti hädänalaisia autetaan, mutta samalla pidetään kiinni suomalaisesta elämänmuodosta ja arvoistamme sekä huolehditaan yhteiskunnan turvallisuudesta.

Kolmanneksi, niin sanottu blokkipolitiikka ei ole Suomen tie – ja voi olla, ettei ole kauan Ruotsinkaan.

Vahvuutemme on pitkään ollut puolueiden kyky tehdä laajasti yhteistyötä. Suomessa hallituksen kokoonpanoon vaikuttavat sekä vaalitulos että puolueiden ohjelmat ja niistä neuvotteleminen.

Tästä on viisasta pitää kiinni myös tulevaisuudessa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava