Katri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava

Yhteiskunnallisten erojen kärjistyminen, kokemus osattomuudesta ja syrjään jäämisen tunne on nostanut ja nostaa Ruotsidemokraattien kaltaisia puolueita.
Ihmisiä ei pidä tästä syyllistää, saati syyttää. Eivät he kansanvallassa äänestä koskaan väärin.

Uskon, että se puolue pärjää huhtikuussa, jonka todellisuus on eniten yhtä suomalaisten todellisuuden kanssa.

Toiseksi, asiasta kuin asiasta on pystyttävä keskustelemaan ja aidosti suvaitsemaan myös erilaisia näkemyksiä.

Arvioidaan, että Ruotsin vaalitulokseen vaikutti keskeisesti ison osan ruotsalaisia näkemys maahanmuuttopolitiikan epäonnistumisesta.

Uskon Keskustan linjan maahanmuuttopolitiikassa olevan sellainen, johon suomalaisten enemmistön on helppo yhtyä.

Oikeasti hädänalaisia autetaan, mutta samalla pidetään kiinni suomalaisesta elämänmuodosta ja arvoistamme sekä huolehditaan yhteiskunnan turvallisuudesta.

Kolmanneksi, niin sanottu blokkipolitiikka ei ole Suomen tie – ja voi olla, ettei ole kauan Ruotsinkaan.

Vahvuutemme on pitkään ollut puolueiden kyky tehdä laajasti yhteistyötä. Suomessa hallituksen kokoonpanoon vaikuttavat sekä vaalitulos että puolueiden ohjelmat ja niistä neuvotteleminen.

Tästä on viisasta pitää kiinni myös tulevaisuudessa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni blogissaan: Eheyttä on vaalittava