– Olemme voineet olla ylpeitä kotimaisista tuotteista ja palveluista ja niiden korkeasta laadusta. Ne ovat tuoneet työtä ja hyvinvointia meille kaikille. Olkoon niin jatkossakin, toivoo Vanhanen.

Me jokainen voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuuteen. Erityisesti näin joulun alla teemme paljon erilaisia hankintoja. Mitä käärimme pakettiin? Mitä syömme joulupöydässä? Nämä ratkaisut ovat omissa käsissämme.

– Huolenpito kotimaisesta tuotannosta on samalla turvallisuuspolitiikkaa. Se on omavaraisuuden ja huoltovarmuuden ylläpitoa. Se on käytännön ruokaturvaa sekä työtä ja elinvoimaa koko Suomelle, Vanhanen muistuttaa omien hankintojemme merkityksestä yhteisen hyvän rakentamiseen.

Vanhanen on haastanut kaikki presidenttiehdokkaat ja suomalaiset sinivalkoisiin jouluhankintoihin. Huolehditaan yhdessä suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuudesta.

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPresidenttiehdokas Matti Vanhanen: Kotimaista joulupöytään, suomalaista pakettiin