– Olemme voineet olla ylpeitä kotimaisista tuotteista ja palveluista ja niiden korkeasta laadusta. Ne ovat tuoneet työtä ja hyvinvointia meille kaikille. Olkoon niin jatkossakin, toivoo Vanhanen.

Me jokainen voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuuteen. Erityisesti näin joulun alla teemme paljon erilaisia hankintoja. Mitä käärimme pakettiin? Mitä syömme joulupöydässä? Nämä ratkaisut ovat omissa käsissämme.

– Huolenpito kotimaisesta tuotannosta on samalla turvallisuuspolitiikkaa. Se on omavaraisuuden ja huoltovarmuuden ylläpitoa. Se on käytännön ruokaturvaa sekä työtä ja elinvoimaa koko Suomelle, Vanhanen muistuttaa omien hankintojemme merkityksestä yhteisen hyvän rakentamiseen.

Vanhanen on haastanut kaikki presidenttiehdokkaat ja suomalaiset sinivalkoisiin jouluhankintoihin. Huolehditaan yhdessä suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuudesta.

Keskustelussa monipaikkainen Suomi ja sen mahdollisuudet, työnteko, asuminen ja liikkuminen koko Suomessa. Voit myös itse osallistua ja esittää kysymyksesi lähetyksen aikana kommenttikentässä.
22.10.2020 / K-Studio
Keskustan europarlamentaarikko Elsi Katainen: Suomen turvepeltojen viljely pelastettiin maatalousäänestyksessä
Huono kirjaus saatiin torpattua viime hetkellä, kun yhteisen maatalouspolitiikan ympäristöehdoista neuvoteltiin. Nyt vaatimus koskee turvepeltojen kunnossapitoa, EU-parlamentin maatalousvaliokunnan varapuheenjohtajana toimiva Elsi Katainen kertoo.
21.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPresidenttiehdokas Matti Vanhanen: Kotimaista joulupöytään, suomalaista pakettiin