– Olemme voineet olla ylpeitä kotimaisista tuotteista ja palveluista ja niiden korkeasta laadusta. Ne ovat tuoneet työtä ja hyvinvointia meille kaikille. Olkoon niin jatkossakin, toivoo Vanhanen.

Me jokainen voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuuteen. Erityisesti näin joulun alla teemme paljon erilaisia hankintoja. Mitä käärimme pakettiin? Mitä syömme joulupöydässä? Nämä ratkaisut ovat omissa käsissämme.

– Huolenpito kotimaisesta tuotannosta on samalla turvallisuuspolitiikkaa. Se on omavaraisuuden ja huoltovarmuuden ylläpitoa. Se on käytännön ruokaturvaa sekä työtä ja elinvoimaa koko Suomelle, Vanhanen muistuttaa omien hankintojemme merkityksestä yhteisen hyvän rakentamiseen.

Vanhanen on haastanut kaikki presidenttiehdokkaat ja suomalaiset sinivalkoisiin jouluhankintoihin. Huolehditaan yhdessä suomalaisen tuotannon ja työn tulevaisuudesta.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPresidenttiehdokas Matti Vanhanen: Kotimaista joulupöytään, suomalaista pakettiin