Puoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!

Riikka Pirkkalaiineen ruokailutilassa

Vaaleihin on kuitenkin vielä aikaa. Yhtään ääntä ei ole annettu eikä yhtään kansanedustajan paikkaa jaettu. Vaalikampanjointi on vasta alkamassa. Puolueet tuovat pikku hiljaa omia näkemyksiään ja ohjelmiaan kansalaisten arvioitavaksi. Uskon, että Keskustalla on tulossa olevissa keskusteluissa edelleen kaikki mahdollisuudet pärjätä.

Ihmisten luottamuksen vahvistaminen edellyttää kovaa työntekoa seuraavina kuukausina kautta Suomen. Ehdokkaamme ovat jo liikkeellä, samoin puoluejohto. Tarvitaan kuitenkin myös jokaisen keskustalaisen omaa panosta.

Vaaleissa ratkaistaan Suomen suunta seuraaviksi neljäksi vuodeksi.

Nykyisten kannatusmittausten toteutuminen tarkoittaisi SDP:n ja Kokoomuksen muodostamaa hallitusta. Keskustassa tiedämme kokemuksesta, mitä se politiikka on ennen muuta heikompiosaisista huolehtimisen ja koko maan tasapainoisen kehittämisen kannalta.

En sano, että olisimme onnistuneet täydellisesti tällä vaalikaudella. Virheitä on varmasti tehty.

Varmaa kuitenkin on, että esimerkiksi kaikista pienimpiä eläkkeitä ja päivärahoja ei olisi korotettu tai lapsiperheiden kotiapua lisätty ilman Keskustaa. Isoin asia tietenkin on, että reilusti yli sata tuhatta ihmistä on saanut töitä ja sitä kautta valoisamman näkymän eteenpäin.

Suomessa on kuitenkin edelleen ongelmia ratkaistavana.

Vakavimpia niistä ovat lapsiperheköyhyys ja nuorten syrjäytyminen. Vanhustenhoidossa on isoja puutteita. Arjen turvallisuus huolettaa monia. Samoin se, onko kaikkialla Suomessa elämisen edellytykset myös tulevaisuudessa.

Ihmisten toiveet ja huolet ovat oikeutettuja. Keskusta tulee esittämään niihin omia ratkaisujaan, jotta yhteinen Suomemme olisi vielä turvallisempi, tasa-arvoisempi ja työllistävämpi.

Riikka Pirkkalainen

Keskustan puoluesihteeri

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!