Puoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!

Riikka Pirkkalaiineen ruokailutilassa

Vaaleihin on kuitenkin vielä aikaa. Yhtään ääntä ei ole annettu eikä yhtään kansanedustajan paikkaa jaettu. Vaalikampanjointi on vasta alkamassa. Puolueet tuovat pikku hiljaa omia näkemyksiään ja ohjelmiaan kansalaisten arvioitavaksi. Uskon, että Keskustalla on tulossa olevissa keskusteluissa edelleen kaikki mahdollisuudet pärjätä.

Ihmisten luottamuksen vahvistaminen edellyttää kovaa työntekoa seuraavina kuukausina kautta Suomen. Ehdokkaamme ovat jo liikkeellä, samoin puoluejohto. Tarvitaan kuitenkin myös jokaisen keskustalaisen omaa panosta.

Vaaleissa ratkaistaan Suomen suunta seuraaviksi neljäksi vuodeksi.

Nykyisten kannatusmittausten toteutuminen tarkoittaisi SDP:n ja Kokoomuksen muodostamaa hallitusta. Keskustassa tiedämme kokemuksesta, mitä se politiikka on ennen muuta heikompiosaisista huolehtimisen ja koko maan tasapainoisen kehittämisen kannalta.

En sano, että olisimme onnistuneet täydellisesti tällä vaalikaudella. Virheitä on varmasti tehty.

Varmaa kuitenkin on, että esimerkiksi kaikista pienimpiä eläkkeitä ja päivärahoja ei olisi korotettu tai lapsiperheiden kotiapua lisätty ilman Keskustaa. Isoin asia tietenkin on, että reilusti yli sata tuhatta ihmistä on saanut töitä ja sitä kautta valoisamman näkymän eteenpäin.

Suomessa on kuitenkin edelleen ongelmia ratkaistavana.

Vakavimpia niistä ovat lapsiperheköyhyys ja nuorten syrjäytyminen. Vanhustenhoidossa on isoja puutteita. Arjen turvallisuus huolettaa monia. Samoin se, onko kaikkialla Suomessa elämisen edellytykset myös tulevaisuudessa.

Ihmisten toiveet ja huolet ovat oikeutettuja. Keskusta tulee esittämään niihin omia ratkaisujaan, jotta yhteinen Suomemme olisi vielä turvallisempi, tasa-arvoisempi ja työllistävämpi.

Riikka Pirkkalainen

Keskustan puoluesihteeri

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!