Puoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!

Riikka Pirkkalaiineen ruokailutilassa

Vaaleihin on kuitenkin vielä aikaa. Yhtään ääntä ei ole annettu eikä yhtään kansanedustajan paikkaa jaettu. Vaalikampanjointi on vasta alkamassa. Puolueet tuovat pikku hiljaa omia näkemyksiään ja ohjelmiaan kansalaisten arvioitavaksi. Uskon, että Keskustalla on tulossa olevissa keskusteluissa edelleen kaikki mahdollisuudet pärjätä.

Ihmisten luottamuksen vahvistaminen edellyttää kovaa työntekoa seuraavina kuukausina kautta Suomen. Ehdokkaamme ovat jo liikkeellä, samoin puoluejohto. Tarvitaan kuitenkin myös jokaisen keskustalaisen omaa panosta.

Vaaleissa ratkaistaan Suomen suunta seuraaviksi neljäksi vuodeksi.

Nykyisten kannatusmittausten toteutuminen tarkoittaisi SDP:n ja Kokoomuksen muodostamaa hallitusta. Keskustassa tiedämme kokemuksesta, mitä se politiikka on ennen muuta heikompiosaisista huolehtimisen ja koko maan tasapainoisen kehittämisen kannalta.

En sano, että olisimme onnistuneet täydellisesti tällä vaalikaudella. Virheitä on varmasti tehty.

Varmaa kuitenkin on, että esimerkiksi kaikista pienimpiä eläkkeitä ja päivärahoja ei olisi korotettu tai lapsiperheiden kotiapua lisätty ilman Keskustaa. Isoin asia tietenkin on, että reilusti yli sata tuhatta ihmistä on saanut töitä ja sitä kautta valoisamman näkymän eteenpäin.

Suomessa on kuitenkin edelleen ongelmia ratkaistavana.

Vakavimpia niistä ovat lapsiperheköyhyys ja nuorten syrjäytyminen. Vanhustenhoidossa on isoja puutteita. Arjen turvallisuus huolettaa monia. Samoin se, onko kaikkialla Suomessa elämisen edellytykset myös tulevaisuudessa.

Ihmisten toiveet ja huolet ovat oikeutettuja. Keskusta tulee esittämään niihin omia ratkaisujaan, jotta yhteinen Suomemme olisi vielä turvallisempi, tasa-arvoisempi ja työllistävämpi.

Riikka Pirkkalainen

Keskustan puoluesihteeri

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!