Puoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!

Riikka Pirkkalaiineen ruokailutilassa

Vaaleihin on kuitenkin vielä aikaa. Yhtään ääntä ei ole annettu eikä yhtään kansanedustajan paikkaa jaettu. Vaalikampanjointi on vasta alkamassa. Puolueet tuovat pikku hiljaa omia näkemyksiään ja ohjelmiaan kansalaisten arvioitavaksi. Uskon, että Keskustalla on tulossa olevissa keskusteluissa edelleen kaikki mahdollisuudet pärjätä.

Ihmisten luottamuksen vahvistaminen edellyttää kovaa työntekoa seuraavina kuukausina kautta Suomen. Ehdokkaamme ovat jo liikkeellä, samoin puoluejohto. Tarvitaan kuitenkin myös jokaisen keskustalaisen omaa panosta.

Vaaleissa ratkaistaan Suomen suunta seuraaviksi neljäksi vuodeksi.

Nykyisten kannatusmittausten toteutuminen tarkoittaisi SDP:n ja Kokoomuksen muodostamaa hallitusta. Keskustassa tiedämme kokemuksesta, mitä se politiikka on ennen muuta heikompiosaisista huolehtimisen ja koko maan tasapainoisen kehittämisen kannalta.

En sano, että olisimme onnistuneet täydellisesti tällä vaalikaudella. Virheitä on varmasti tehty.

Varmaa kuitenkin on, että esimerkiksi kaikista pienimpiä eläkkeitä ja päivärahoja ei olisi korotettu tai lapsiperheiden kotiapua lisätty ilman Keskustaa. Isoin asia tietenkin on, että reilusti yli sata tuhatta ihmistä on saanut töitä ja sitä kautta valoisamman näkymän eteenpäin.

Suomessa on kuitenkin edelleen ongelmia ratkaistavana.

Vakavimpia niistä ovat lapsiperheköyhyys ja nuorten syrjäytyminen. Vanhustenhoidossa on isoja puutteita. Arjen turvallisuus huolettaa monia. Samoin se, onko kaikkialla Suomessa elämisen edellytykset myös tulevaisuudessa.

Ihmisten toiveet ja huolet ovat oikeutettuja. Keskusta tulee esittämään niihin omia ratkaisujaan, jotta yhteinen Suomemme olisi vielä turvallisempi, tasa-arvoisempi ja työllistävämpi.

Riikka Pirkkalainen

Keskustan puoluesihteeri

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Pirkkalainen: Vaaleja ei ole vielä käyty!