Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

Reittisuunnitelma on seuraava, mutta täydennyksiä tai muutoksia voi vielä tulla:

Perjantai 11.8. Naantali-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkö-Paimio-Sauvo-Kokkola-Salo.

Lauantai 12.8. Salo-Perniö-Tenhola-Tammisaari-Pohja-Fiskars-Karjalohja.

Sunnuntai 13.8. Karjalohja-Sammatti-Pusula-Jokikunta-Vihti-Nummela.

Maanantai 14.8. Nummela-Nurmijärvi-Klaukkala-Espoo.

Reitin varrella on entiseen tapaan myös tilaisuuksia, joissa tavataan ihmisiä ja vaihdetaan ajatuksia.

– Tänä vuonna puhumme erityisesti siitä, mitä raskasta byrokratiaa Juha Sipilän hallitus on jo keventänyt. Byrokratian keventämiseen ryhdyttiin sen vuoksi, että viisi vuotta sitten ensimmäisellä keskustapyöräilyllä tuli eniten palautetta yritys- ja kansalaistoimintaa haittaavasta tarpeettomasta byrokratiasta, kertoo keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Ovaskan mukaan alkukesästä arvioitiin, että byrokratian keventämisellä on jo helpotettu tuhansien työpaikkojen syntymistä ympäri maan.

Puoluesihteerin lisäksi keskustapyöräilylle ja sen tapahtumiin osallistuvat ainakin lauantaina keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä sekä Varsinais-Suomen alueella tiettyihin tilaisuuksiin perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sekä loimaalainen kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä. Keskustanaisten puheenjohtaja, kuusamolainen kansanedustaja Ulla Parviainen on mukana koko reitin ajan. Lisäksi mukana on parinkymmenen hengen joukko keskustavaikuttajia ja muita aktiiveja.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä