Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

Reittisuunnitelma on seuraava, mutta täydennyksiä tai muutoksia voi vielä tulla:

Perjantai 11.8. Naantali-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkö-Paimio-Sauvo-Kokkola-Salo.

Lauantai 12.8. Salo-Perniö-Tenhola-Tammisaari-Pohja-Fiskars-Karjalohja.

Sunnuntai 13.8. Karjalohja-Sammatti-Pusula-Jokikunta-Vihti-Nummela.

Maanantai 14.8. Nummela-Nurmijärvi-Klaukkala-Espoo.

Reitin varrella on entiseen tapaan myös tilaisuuksia, joissa tavataan ihmisiä ja vaihdetaan ajatuksia.

– Tänä vuonna puhumme erityisesti siitä, mitä raskasta byrokratiaa Juha Sipilän hallitus on jo keventänyt. Byrokratian keventämiseen ryhdyttiin sen vuoksi, että viisi vuotta sitten ensimmäisellä keskustapyöräilyllä tuli eniten palautetta yritys- ja kansalaistoimintaa haittaavasta tarpeettomasta byrokratiasta, kertoo keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Ovaskan mukaan alkukesästä arvioitiin, että byrokratian keventämisellä on jo helpotettu tuhansien työpaikkojen syntymistä ympäri maan.

Puoluesihteerin lisäksi keskustapyöräilylle ja sen tapahtumiin osallistuvat ainakin lauantaina keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä sekä Varsinais-Suomen alueella tiettyihin tilaisuuksiin perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sekä loimaalainen kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä. Keskustanaisten puheenjohtaja, kuusamolainen kansanedustaja Ulla Parviainen on mukana koko reitin ajan. Lisäksi mukana on parinkymmenen hengen joukko keskustavaikuttajia ja muita aktiiveja.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä