Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

Reittisuunnitelma on seuraava, mutta täydennyksiä tai muutoksia voi vielä tulla:

Perjantai 11.8. Naantali-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkö-Paimio-Sauvo-Kokkola-Salo.

Lauantai 12.8. Salo-Perniö-Tenhola-Tammisaari-Pohja-Fiskars-Karjalohja.

Sunnuntai 13.8. Karjalohja-Sammatti-Pusula-Jokikunta-Vihti-Nummela.

Maanantai 14.8. Nummela-Nurmijärvi-Klaukkala-Espoo.

Reitin varrella on entiseen tapaan myös tilaisuuksia, joissa tavataan ihmisiä ja vaihdetaan ajatuksia.

– Tänä vuonna puhumme erityisesti siitä, mitä raskasta byrokratiaa Juha Sipilän hallitus on jo keventänyt. Byrokratian keventämiseen ryhdyttiin sen vuoksi, että viisi vuotta sitten ensimmäisellä keskustapyöräilyllä tuli eniten palautetta yritys- ja kansalaistoimintaa haittaavasta tarpeettomasta byrokratiasta, kertoo keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Ovaskan mukaan alkukesästä arvioitiin, että byrokratian keventämisellä on jo helpotettu tuhansien työpaikkojen syntymistä ympäri maan.

Puoluesihteerin lisäksi keskustapyöräilylle ja sen tapahtumiin osallistuvat ainakin lauantaina keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä sekä Varsinais-Suomen alueella tiettyihin tilaisuuksiin perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sekä loimaalainen kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä. Keskustanaisten puheenjohtaja, kuusamolainen kansanedustaja Ulla Parviainen on mukana koko reitin ajan. Lisäksi mukana on parinkymmenen hengen joukko keskustavaikuttajia ja muita aktiiveja.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä