Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

Reittisuunnitelma on seuraava, mutta täydennyksiä tai muutoksia voi vielä tulla:

Perjantai 11.8. Naantali-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkö-Paimio-Sauvo-Kokkola-Salo.

Lauantai 12.8. Salo-Perniö-Tenhola-Tammisaari-Pohja-Fiskars-Karjalohja.

Sunnuntai 13.8. Karjalohja-Sammatti-Pusula-Jokikunta-Vihti-Nummela.

Maanantai 14.8. Nummela-Nurmijärvi-Klaukkala-Espoo.

Reitin varrella on entiseen tapaan myös tilaisuuksia, joissa tavataan ihmisiä ja vaihdetaan ajatuksia.

– Tänä vuonna puhumme erityisesti siitä, mitä raskasta byrokratiaa Juha Sipilän hallitus on jo keventänyt. Byrokratian keventämiseen ryhdyttiin sen vuoksi, että viisi vuotta sitten ensimmäisellä keskustapyöräilyllä tuli eniten palautetta yritys- ja kansalaistoimintaa haittaavasta tarpeettomasta byrokratiasta, kertoo keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Ovaskan mukaan alkukesästä arvioitiin, että byrokratian keventämisellä on jo helpotettu tuhansien työpaikkojen syntymistä ympäri maan.

Puoluesihteerin lisäksi keskustapyöräilylle ja sen tapahtumiin osallistuvat ainakin lauantaina keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä sekä Varsinais-Suomen alueella tiettyihin tilaisuuksiin perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sekä loimaalainen kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä. Keskustanaisten puheenjohtaja, kuusamolainen kansanedustaja Ulla Parviainen on mukana koko reitin ajan. Lisäksi mukana on parinkymmenen hengen joukko keskustavaikuttajia ja muita aktiiveja.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä