Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

Reittisuunnitelma on seuraava, mutta täydennyksiä tai muutoksia voi vielä tulla:

Perjantai 11.8. Naantali-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkö-Paimio-Sauvo-Kokkola-Salo.

Lauantai 12.8. Salo-Perniö-Tenhola-Tammisaari-Pohja-Fiskars-Karjalohja.

Sunnuntai 13.8. Karjalohja-Sammatti-Pusula-Jokikunta-Vihti-Nummela.

Maanantai 14.8. Nummela-Nurmijärvi-Klaukkala-Espoo.

Reitin varrella on entiseen tapaan myös tilaisuuksia, joissa tavataan ihmisiä ja vaihdetaan ajatuksia.

– Tänä vuonna puhumme erityisesti siitä, mitä raskasta byrokratiaa Juha Sipilän hallitus on jo keventänyt. Byrokratian keventämiseen ryhdyttiin sen vuoksi, että viisi vuotta sitten ensimmäisellä keskustapyöräilyllä tuli eniten palautetta yritys- ja kansalaistoimintaa haittaavasta tarpeettomasta byrokratiasta, kertoo keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska.

Ovaskan mukaan alkukesästä arvioitiin, että byrokratian keventämisellä on jo helpotettu tuhansien työpaikkojen syntymistä ympäri maan.

Puoluesihteerin lisäksi keskustapyöräilylle ja sen tapahtumiin osallistuvat ainakin lauantaina keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä sekä Varsinais-Suomen alueella tiettyihin tilaisuuksiin perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sekä loimaalainen kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä. Keskustanaisten puheenjohtaja, kuusamolainen kansanedustaja Ulla Parviainen on mukana koko reitin ajan. Lisäksi mukana on parinkymmenen hengen joukko keskustavaikuttajia ja muita aktiiveja.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä