Keskustan työvaliokunnat kokoontuvat Espoossa, eduskuntaryhmä Savonlinnassa

Elokuun kokouksissa käsitellään ajankohtaista politiikkaa sekä valmistaudutaan hallituksen budjettineuvotteluihin ja tuleviin vaaleihin.
Keskustan eduskuntaryhmän ja puolueen työvaliokunnat sekä keskustan ministerit ovat koolla yhteiskokouksessa tiistaina 15.8.2017 Espoossa.

Kokousta edeltävänä päivänä keskustan Pyörät pyörimään –kesäpyöräily päättyy Espooseen. Pyöräily alkaa pe 11.8. Naantalista ja kulkee noin 360 kilometrin matkan Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla.

Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous on Savonlinnassa ma-ti 21.-22.8. Maanantaina kansanedustajat jalkautuvat eri puolille maakuntaa, tiistain kokouspaikka on Olavinlinna.

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Kuntien osaajapulaan on vastattava
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen jakaa huolen kuntien osaavan työvoiman saatavuudesta. Kevan työvoimaennusteen viesti on selkeä. Ihmisten arjen kannalta keskeisten palveluiden saatavuus eri puolilla Suomea on uhattuna, jos mitään ei tehdä.
19.2.2021 / Uutiset
Keskustan Eeva Kalli: Perheiden toiveet ja Keskustan tavoitteet toteutuvat perhevapaauudistuksessa
Yksi Keskustan kymmenestä kynnyskysymyksestä hallitukseen osallistumiselle oli nykyjärjestelmään nähden aidosti perhe-etuuksia parantavan perhepaketin toteuttaminen. - Keskusta vaati hallitusneuvotteluissa, että kotihoidon tuki säilytetään nykymuotoisena ja että äitien käytettävissä olevia ansiosidonnaisia perhevapaita ei vähennetä. Nämä tavoitteet kirjattiin myös hallitusohjelmaan. Perhevapaauudistuksen tavoitteena onkin hoivan tasa-arvon ja isien hoivavastuun kasvattaminen isille kohdennettuja etuuksia parantamalla, ei äitien vapaita leikkaamalla tai kotihoidon tukioikeutta heikentämällä.
16.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan työvaliokunnat kokoontuvat Espoossa, eduskuntaryhmä Savonlinnassa