Keskustan työvaliokunnat kokoontuvat Espoossa, eduskuntaryhmä Savonlinnassa

Elokuun kokouksissa käsitellään ajankohtaista politiikkaa sekä valmistaudutaan hallituksen budjettineuvotteluihin ja tuleviin vaaleihin.
Keskustan eduskuntaryhmän ja puolueen työvaliokunnat sekä keskustan ministerit ovat koolla yhteiskokouksessa tiistaina 15.8.2017 Espoossa.

Kokousta edeltävänä päivänä keskustan Pyörät pyörimään –kesäpyöräily päättyy Espooseen. Pyöräily alkaa pe 11.8. Naantalista ja kulkee noin 360 kilometrin matkan Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla.

Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous on Savonlinnassa ma-ti 21.-22.8. Maanantaina kansanedustajat jalkautuvat eri puolille maakuntaa, tiistain kokouspaikka on Olavinlinna.

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan työvaliokunnat kokoontuvat Espoossa, eduskuntaryhmä Savonlinnassa