Vaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta

– Hakijoiden määrä yllätti täysin. Tiesimme, että mentoroinnille on kysyntää ja nuoret ovat halukkaita kehittymään ja kasvamaan vaikuttajina. Silti kolminumeroinen hakijamäärä ja erittäin laadukkaat hakemukset olivat valtavan iloinen yllätys, Vaikuttajakiihdyttämön projektikoordinaattori Sonja Huttunen sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämöön saivat hakea kaikki 15-29-vuotiaat yhteiskunnasta kiinnostuneet nuoret.

– Mentorointihan ei sinänsä ole uusi ilmiö politiikassakaan, mutta se on usein vain tarpeeksi pitkälle edenneiden nuorten vaikuttajien saatavilla. Vaikuttajakiihdyttämön myötä Keskusta haluaa tuoda mentoroinnin mahdolliseksi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, tuore perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa syyskuussa. Aktorivalinnat tehdään elokuun puolivälissä. Mentoreiksi ovat lupautuneet kymmenet keskustalaiset vaikuttajat, muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, presidenttiehdokas Matti Vanhanen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja toimitusjohtaja Eeva Kalli.

K-studio poikkeuksellisesti jo viikon alussa maanantaina - luvassa analyysia aluevaalien tuloksesta. Vieraina Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Jussi Westinen sekä aluevaaleissa menestynyt Joonas Immonen.
24.1.2022 / K-Studio
Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta