Vaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta

– Hakijoiden määrä yllätti täysin. Tiesimme, että mentoroinnille on kysyntää ja nuoret ovat halukkaita kehittymään ja kasvamaan vaikuttajina. Silti kolminumeroinen hakijamäärä ja erittäin laadukkaat hakemukset olivat valtavan iloinen yllätys, Vaikuttajakiihdyttämön projektikoordinaattori Sonja Huttunen sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämöön saivat hakea kaikki 15-29-vuotiaat yhteiskunnasta kiinnostuneet nuoret.

– Mentorointihan ei sinänsä ole uusi ilmiö politiikassakaan, mutta se on usein vain tarpeeksi pitkälle edenneiden nuorten vaikuttajien saatavilla. Vaikuttajakiihdyttämön myötä Keskusta haluaa tuoda mentoroinnin mahdolliseksi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, tuore perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa syyskuussa. Aktorivalinnat tehdään elokuun puolivälissä. Mentoreiksi ovat lupautuneet kymmenet keskustalaiset vaikuttajat, muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, presidenttiehdokas Matti Vanhanen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja toimitusjohtaja Eeva Kalli.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta