Vaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta

– Hakijoiden määrä yllätti täysin. Tiesimme, että mentoroinnille on kysyntää ja nuoret ovat halukkaita kehittymään ja kasvamaan vaikuttajina. Silti kolminumeroinen hakijamäärä ja erittäin laadukkaat hakemukset olivat valtavan iloinen yllätys, Vaikuttajakiihdyttämön projektikoordinaattori Sonja Huttunen sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämöön saivat hakea kaikki 15-29-vuotiaat yhteiskunnasta kiinnostuneet nuoret.

– Mentorointihan ei sinänsä ole uusi ilmiö politiikassakaan, mutta se on usein vain tarpeeksi pitkälle edenneiden nuorten vaikuttajien saatavilla. Vaikuttajakiihdyttämön myötä Keskusta haluaa tuoda mentoroinnin mahdolliseksi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, tuore perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa syyskuussa. Aktorivalinnat tehdään elokuun puolivälissä. Mentoreiksi ovat lupautuneet kymmenet keskustalaiset vaikuttajat, muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, presidenttiehdokas Matti Vanhanen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja toimitusjohtaja Eeva Kalli.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta