Vaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta

– Hakijoiden määrä yllätti täysin. Tiesimme, että mentoroinnille on kysyntää ja nuoret ovat halukkaita kehittymään ja kasvamaan vaikuttajina. Silti kolminumeroinen hakijamäärä ja erittäin laadukkaat hakemukset olivat valtavan iloinen yllätys, Vaikuttajakiihdyttämön projektikoordinaattori Sonja Huttunen sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämöön saivat hakea kaikki 15-29-vuotiaat yhteiskunnasta kiinnostuneet nuoret.

– Mentorointihan ei sinänsä ole uusi ilmiö politiikassakaan, mutta se on usein vain tarpeeksi pitkälle edenneiden nuorten vaikuttajien saatavilla. Vaikuttajakiihdyttämön myötä Keskusta haluaa tuoda mentoroinnin mahdolliseksi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, tuore perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa syyskuussa. Aktorivalinnat tehdään elokuun puolivälissä. Mentoreiksi ovat lupautuneet kymmenet keskustalaiset vaikuttajat, muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, presidenttiehdokas Matti Vanhanen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja toimitusjohtaja Eeva Kalli.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttajakiihdyttämöön yli sata hakemusta