Neuvottelutulosta ei olisi saatu aikaan ilman pääministeri Sipilää ja työmarkkinajohtajia. He ovat välillä ankarastakin vastatuulesta huolimatta kantaneet vastuuta.

Yhteiskuntasopimus ei ole etenkään SAK:n liitoille ymmärrettävästi mikään läpihuutojuttu. Toivottavasti puheenjohtaja Lylyn maltillinen ja ratkaisukeskeinen linja jatkuu myös hänen puheenjohtajakautensa jälkeen. Tässä suhteessa Lylyn seuraajaehdokkaiden kannanotot ovat olleet rohkaisevia.

SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa yhteiskuntasopimuksen osalta vastuulliseen ja tosiasiat tunnustavaan suuntaan. Hyvä niin. Keskusta osoitti viime vaalikaudella Sipilän johdolla, että myös opposition penkiltä voi olla ratkaisemassa yhteisiä ongelmia. Toivottavasti demarit jatkavat samalla rakentavalla linjalla myös muissa asioissa. Sopiminen ja yhteistyö ovat Suomen vahvuuksia tänä vaikeana murrosaikana.

Petri Honkonen jätelaista:
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen on tyytyväinen jätelaista hallituksessa saavutettuun ratkaisuun
30.11.2020 / Uutiset
Keskustan kuntavaaliohjelma: Toiveista totta seuraavalla vaalikaudella
Keskustan puoluevaltuusto hyväksyi puoluvaltuustosunnuntaina puolueen kuntavaaliohjelman. ”Keskusta – tekee toiveista totta”. Ohjelmassa linjataan Keskustan tavoitteita tulevalle vaalikaudelle.
29.11.2020 / Uutiset
Annika Saarikko: Nyt on aika linjata tulevaisuutta korona-ajan jälkeen
Koronakriisistä selviämistä ei mitata vain epidemian voittamisella, vaan myös kriisin seurausten jälkihoidon onnistumisena. Vasta ehkä 2030-luvulle mentäessä osaamme kokonaisuutena arvioida, mitä arpia aika jätti ja miten viisaita olimme kriisistä toipumisessa – ja säilyimmekö ehyenä kansakuntana tämän läpi, kirjoittaa Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko blogissaan.
29.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSeppo Kääriäinen: Yhteistyöpolitiikkaa tarvitaan ja odotetaan – toivottavasti Lylyn linja jatkuu Hakaniemessä