Neuvottelutulosta ei olisi saatu aikaan ilman pääministeri Sipilää ja työmarkkinajohtajia. He ovat välillä ankarastakin vastatuulesta huolimatta kantaneet vastuuta.

Yhteiskuntasopimus ei ole etenkään SAK:n liitoille ymmärrettävästi mikään läpihuutojuttu. Toivottavasti puheenjohtaja Lylyn maltillinen ja ratkaisukeskeinen linja jatkuu myös hänen puheenjohtajakautensa jälkeen. Tässä suhteessa Lylyn seuraajaehdokkaiden kannanotot ovat olleet rohkaisevia.

SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa yhteiskuntasopimuksen osalta vastuulliseen ja tosiasiat tunnustavaan suuntaan. Hyvä niin. Keskusta osoitti viime vaalikaudella Sipilän johdolla, että myös opposition penkiltä voi olla ratkaisemassa yhteisiä ongelmia. Toivottavasti demarit jatkavat samalla rakentavalla linjalla myös muissa asioissa. Sopiminen ja yhteistyö ovat Suomen vahvuuksia tänä vaikeana murrosaikana.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSeppo Kääriäinen: Yhteistyöpolitiikkaa tarvitaan ja odotetaan – toivottavasti Lylyn linja jatkuu Hakaniemessä