Neuvottelutulosta ei olisi saatu aikaan ilman pääministeri Sipilää ja työmarkkinajohtajia. He ovat välillä ankarastakin vastatuulesta huolimatta kantaneet vastuuta.

Yhteiskuntasopimus ei ole etenkään SAK:n liitoille ymmärrettävästi mikään läpihuutojuttu. Toivottavasti puheenjohtaja Lylyn maltillinen ja ratkaisukeskeinen linja jatkuu myös hänen puheenjohtajakautensa jälkeen. Tässä suhteessa Lylyn seuraajaehdokkaiden kannanotot ovat olleet rohkaisevia.

SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa yhteiskuntasopimuksen osalta vastuulliseen ja tosiasiat tunnustavaan suuntaan. Hyvä niin. Keskusta osoitti viime vaalikaudella Sipilän johdolla, että myös opposition penkiltä voi olla ratkaisemassa yhteisiä ongelmia. Toivottavasti demarit jatkavat samalla rakentavalla linjalla myös muissa asioissa. Sopiminen ja yhteistyö ovat Suomen vahvuuksia tänä vaikeana murrosaikana.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSeppo Kääriäinen: Yhteistyöpolitiikkaa tarvitaan ja odotetaan – toivottavasti Lylyn linja jatkuu Hakaniemessä