Neuvottelutulosta ei olisi saatu aikaan ilman pääministeri Sipilää ja työmarkkinajohtajia. He ovat välillä ankarastakin vastatuulesta huolimatta kantaneet vastuuta.

Yhteiskuntasopimus ei ole etenkään SAK:n liitoille ymmärrettävästi mikään läpihuutojuttu. Toivottavasti puheenjohtaja Lylyn maltillinen ja ratkaisukeskeinen linja jatkuu myös hänen puheenjohtajakautensa jälkeen. Tässä suhteessa Lylyn seuraajaehdokkaiden kannanotot ovat olleet rohkaisevia.

SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa yhteiskuntasopimuksen osalta vastuulliseen ja tosiasiat tunnustavaan suuntaan. Hyvä niin. Keskusta osoitti viime vaalikaudella Sipilän johdolla, että myös opposition penkiltä voi olla ratkaisemassa yhteisiä ongelmia. Toivottavasti demarit jatkavat samalla rakentavalla linjalla myös muissa asioissa. Sopiminen ja yhteistyö ovat Suomen vahvuuksia tänä vaikeana murrosaikana.

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSeppo Kääriäinen: Yhteistyöpolitiikkaa tarvitaan ja odotetaan – toivottavasti Lylyn linja jatkuu Hakaniemessä