Neuvottelutulosta ei olisi saatu aikaan ilman pääministeri Sipilää ja työmarkkinajohtajia. He ovat välillä ankarastakin vastatuulesta huolimatta kantaneet vastuuta.

Yhteiskuntasopimus ei ole etenkään SAK:n liitoille ymmärrettävästi mikään läpihuutojuttu. Toivottavasti puheenjohtaja Lylyn maltillinen ja ratkaisukeskeinen linja jatkuu myös hänen puheenjohtajakautensa jälkeen. Tässä suhteessa Lylyn seuraajaehdokkaiden kannanotot ovat olleet rohkaisevia.

SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa yhteiskuntasopimuksen osalta vastuulliseen ja tosiasiat tunnustavaan suuntaan. Hyvä niin. Keskusta osoitti viime vaalikaudella Sipilän johdolla, että myös opposition penkiltä voi olla ratkaisemassa yhteisiä ongelmia. Toivottavasti demarit jatkavat samalla rakentavalla linjalla myös muissa asioissa. Sopiminen ja yhteistyö ovat Suomen vahvuuksia tänä vaikeana murrosaikana.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSeppo Kääriäinen: Yhteistyöpolitiikkaa tarvitaan ja odotetaan – toivottavasti Lylyn linja jatkuu Hakaniemessä