Sipilä: Keskusta on uudistaja, joka katsoo tulevaisuuteen

Sipilän mukaan Keskustan päätehtävä on Suomen kuntoon laittaminen, jonka etenemisen mukaan hän arvioi kahden vuoden päästä myös omaa asemaansa puolueen puheenjohtajana tulos tai ulos -periaatteella.

– Jatkossa keskeistä on, saadaanko Suomi uudistettua keskustalaisilla lääkkeillä. Sen toteuttamiseen ja vastuunkantoon puoluekokous on kokoontunut valitsemaan uuden puoluejohdon.

– Jos minut valitaan puheenjohtajaksi, olen valmis rakentamaan uuden tiimin samoilla periaatteilla kuin nykyisen puoluejohdon, Sipilä sanoi avatessaan puoluekokouksen Seinäjoella perjantaina.

Tulevaisuuden kunta ei ole jakojäännös

Sipilä tähdensi, että sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntauudistuksen jälkeinen kunta ei ole mikään jakojäännöskunta.

– Se palaa perustehtäväänsä: ihmisten, järjestöjen ja yritysten kaikinpuolisesta hyvinvoinnista huolehtimiseen. Elinvoiman edistäminen ja mahdollisuuksien luominen ovat tulevaisuuden kunnan menestyksen elinehto.

Sipilän mukaan Keskusta uskoo parhaan asiantuntemuksen arjen asioissa olevan lähellä ihmisiä. Hän kannusti luottamaan paikalliseen osaamiseen ja rakentamaan tulevaisuuden kunnista ihmisten itsensä näköisiä yhteisöjä.

– Siihen ei tarvita ylhäältä ohjaamista, vaan omiin kykyihin luottamista, pääministeri alleviivasi.

Sipilän mukaan Keskustan aseman kunnissa ratkaisee tulevien kuntavaalien ehdokasasettelussa onnistuminen.

– Voiton välttämätön ja tärkein edellytys on monipuolinen, täysi ehdokaslista. Sitä ei voi korvata millään muulla; ei vaaliohjelmalla, puheenjohtajan tv-esiintymisellä eikä tehokkaallakaan mainonnalla, vaikka niitäkin toki tarvitaan.

– Tavoitteemme pitää olla, että helmikuun lopussa jätettävillä ehdokaslistoilla Keskustalla on puolueista kaikin puolin paras ehdokasjoukko, Sipilä linjasi.

Keskusta tosissaan myös presidentinvaaleihin

Sipilä sanoi Keskustan lähtevän tosissaan voittamaan niin kunta-, presidentin- kuin maakuntavaaleja. Hänen mukaansa ulkopolitiikan keskustelun ytimessä pysyminen ja sen mukana presidentinvaalit ovat aina olleet Keskustalle tärkeitä. Niin on myös nyt.

– Haluamme tällä kertaa lähteä vaaleihin muista poikkeavalla strategialla: pitkällä kampanjalla ja täällä sunnuntaina nimettävällä hyvällä ehdokkaalla. Ulko- ja turvallisuuspoliittinen ympäristömme on viime vuosina merkittävästi muuttunut. On äärimmäisen tärkeää, että maata kiertämässä ja tärkeästä aihekokonaisuudesta keskustelemassa on meidän oma ehdokas.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Keskusta on uudistaja, joka katsoo tulevaisuuteen