Sipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta

Keskusta Uutiset

– Lisäksi tarvitaan jatkuvuuden elementti, joka merkitsee myös kipeitä ratkaisuja, Sipilä sanoi viitaten siihen, että Suomen talous pitää saada kuntoon niin, että se kantaa pitkälle.

Sipilän mukaan pelkkä entisten käytäntöjen viilailu yhteiskunnassamme ei riitä. Hän totesi, että Suomella on vaara jäädä aiemman menestyksensä ja hyvinvointivaltion rakenteiden vangiksi. Siksi täytyy löytää aivan uusia tapoja panostaa yhteisiin asioihin, vaikka maan talous on huono.

Hallitusneuvottelut jatkuivat maanantaina Smolnassa strategiatyön käynnistämisellä sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikan, EU-politiikan ja maahanmuuttopolitiikan työryhmien työllä. Jokaisesta kolmesta puolueesta osallistuu kuuden hengen ryhmä haarukoimaan tärkeimpiä strategisia tavoitteita hallitusohjelmaan. Kun painopisteet on valittu, siirrytään strategisten linjausten mukaisiin alatyöryhmiin. Ennen kuin alatyöryhmät aloittavat työnsä, on kuitenkin edessä vielä yhteisen näkemyksen muodostaminen talouden raameista kunkin työryhmän työn puitteiden rajaamiseksi. Tavoite on, että alatyöryhmät pääsevät työhön ensi viikon aikana.

Sekä Soini että Stubb kiittelivät maanantain tiedotustilaisuudessa miellyttävää työskentelytapaa ja hyvää johtamista. Sipilä totesi, että edessä on kuitenkin paljon kovaa työtä.

– Tämän vaalikauden kärkihankkeista päättäminen vaatii valintoja, ja se on aina vaikeaa, Sipilä kuvasi.

Kaikki puoluejohtajat vakuuttivat, että hyvän yhteistyön hengessä tuloksiin päästään. Timo Soinin mukaan tarvittaessa “yksi jos toinenkin joutuu vähän tarkistamaan näkemyksiään” isänmaan edun nimissä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta