Sipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta

Keskusta Uutiset

– Lisäksi tarvitaan jatkuvuuden elementti, joka merkitsee myös kipeitä ratkaisuja, Sipilä sanoi viitaten siihen, että Suomen talous pitää saada kuntoon niin, että se kantaa pitkälle.

Sipilän mukaan pelkkä entisten käytäntöjen viilailu yhteiskunnassamme ei riitä. Hän totesi, että Suomella on vaara jäädä aiemman menestyksensä ja hyvinvointivaltion rakenteiden vangiksi. Siksi täytyy löytää aivan uusia tapoja panostaa yhteisiin asioihin, vaikka maan talous on huono.

Hallitusneuvottelut jatkuivat maanantaina Smolnassa strategiatyön käynnistämisellä sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikan, EU-politiikan ja maahanmuuttopolitiikan työryhmien työllä. Jokaisesta kolmesta puolueesta osallistuu kuuden hengen ryhmä haarukoimaan tärkeimpiä strategisia tavoitteita hallitusohjelmaan. Kun painopisteet on valittu, siirrytään strategisten linjausten mukaisiin alatyöryhmiin. Ennen kuin alatyöryhmät aloittavat työnsä, on kuitenkin edessä vielä yhteisen näkemyksen muodostaminen talouden raameista kunkin työryhmän työn puitteiden rajaamiseksi. Tavoite on, että alatyöryhmät pääsevät työhön ensi viikon aikana.

Sekä Soini että Stubb kiittelivät maanantain tiedotustilaisuudessa miellyttävää työskentelytapaa ja hyvää johtamista. Sipilä totesi, että edessä on kuitenkin paljon kovaa työtä.

– Tämän vaalikauden kärkihankkeista päättäminen vaatii valintoja, ja se on aina vaikeaa, Sipilä kuvasi.

Kaikki puoluejohtajat vakuuttivat, että hyvän yhteistyön hengessä tuloksiin päästään. Timo Soinin mukaan tarvittaessa “yksi jos toinenkin joutuu vähän tarkistamaan näkemyksiään” isänmaan edun nimissä.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta