Sipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta

Keskusta Uutiset

– Lisäksi tarvitaan jatkuvuuden elementti, joka merkitsee myös kipeitä ratkaisuja, Sipilä sanoi viitaten siihen, että Suomen talous pitää saada kuntoon niin, että se kantaa pitkälle.

Sipilän mukaan pelkkä entisten käytäntöjen viilailu yhteiskunnassamme ei riitä. Hän totesi, että Suomella on vaara jäädä aiemman menestyksensä ja hyvinvointivaltion rakenteiden vangiksi. Siksi täytyy löytää aivan uusia tapoja panostaa yhteisiin asioihin, vaikka maan talous on huono.

Hallitusneuvottelut jatkuivat maanantaina Smolnassa strategiatyön käynnistämisellä sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikan, EU-politiikan ja maahanmuuttopolitiikan työryhmien työllä. Jokaisesta kolmesta puolueesta osallistuu kuuden hengen ryhmä haarukoimaan tärkeimpiä strategisia tavoitteita hallitusohjelmaan. Kun painopisteet on valittu, siirrytään strategisten linjausten mukaisiin alatyöryhmiin. Ennen kuin alatyöryhmät aloittavat työnsä, on kuitenkin edessä vielä yhteisen näkemyksen muodostaminen talouden raameista kunkin työryhmän työn puitteiden rajaamiseksi. Tavoite on, että alatyöryhmät pääsevät työhön ensi viikon aikana.

Sekä Soini että Stubb kiittelivät maanantain tiedotustilaisuudessa miellyttävää työskentelytapaa ja hyvää johtamista. Sipilä totesi, että edessä on kuitenkin paljon kovaa työtä.

– Tämän vaalikauden kärkihankkeista päättäminen vaatii valintoja, ja se on aina vaikeaa, Sipilä kuvasi.

Kaikki puoluejohtajat vakuuttivat, että hyvän yhteistyön hengessä tuloksiin päästään. Timo Soinin mukaan tarvittaessa “yksi jos toinenkin joutuu vähän tarkistamaan näkemyksiään” isänmaan edun nimissä.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta