Sipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta

Keskusta Uutiset

– Lisäksi tarvitaan jatkuvuuden elementti, joka merkitsee myös kipeitä ratkaisuja, Sipilä sanoi viitaten siihen, että Suomen talous pitää saada kuntoon niin, että se kantaa pitkälle.

Sipilän mukaan pelkkä entisten käytäntöjen viilailu yhteiskunnassamme ei riitä. Hän totesi, että Suomella on vaara jäädä aiemman menestyksensä ja hyvinvointivaltion rakenteiden vangiksi. Siksi täytyy löytää aivan uusia tapoja panostaa yhteisiin asioihin, vaikka maan talous on huono.

Hallitusneuvottelut jatkuivat maanantaina Smolnassa strategiatyön käynnistämisellä sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikan, EU-politiikan ja maahanmuuttopolitiikan työryhmien työllä. Jokaisesta kolmesta puolueesta osallistuu kuuden hengen ryhmä haarukoimaan tärkeimpiä strategisia tavoitteita hallitusohjelmaan. Kun painopisteet on valittu, siirrytään strategisten linjausten mukaisiin alatyöryhmiin. Ennen kuin alatyöryhmät aloittavat työnsä, on kuitenkin edessä vielä yhteisen näkemyksen muodostaminen talouden raameista kunkin työryhmän työn puitteiden rajaamiseksi. Tavoite on, että alatyöryhmät pääsevät työhön ensi viikon aikana.

Sekä Soini että Stubb kiittelivät maanantain tiedotustilaisuudessa miellyttävää työskentelytapaa ja hyvää johtamista. Sipilä totesi, että edessä on kuitenkin paljon kovaa työtä.

– Tämän vaalikauden kärkihankkeista päättäminen vaatii valintoja, ja se on aina vaikeaa, Sipilä kuvasi.

Kaikki puoluejohtajat vakuuttivat, että hyvän yhteistyön hengessä tuloksiin päästään. Timo Soinin mukaan tarvittaessa “yksi jos toinenkin joutuu vähän tarkistamaan näkemyksiään” isänmaan edun nimissä.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Muutos lähtee yhteisestä visiosta