Sipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana

Keskusta Uutiset

– Vaikeidenkin päätösten takana on yhteinen arvopohja ja tavoitteenamme on, että kaikki suomalaiset pidetään mukana.

Näin totesi hallitusneuvotteluiden vetäjä, keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä tiistaina valtioneuvoston juhlahuoneistossa median edustajille toisen virallisen hallitusneuvottelupäivän illansuussa.

Puheenjohtajat kertoivat, että viikon alkupuolella jo työskennelleet maahanmuutto-, EU- ja ulko- ja turvallisuuspolitiikan työryhmät ovat saaneet paperinsa jo viimeistelyä vaille valmiiksi. Näiden jälkeen keskiviikkona jatkavat työtään hyvinvointiin, työllisyyteen, koulutukseen, biotalouteen sekä toimintatapoihin ja normien purkuun keskittyvät työryhmät.

Sipilän mukaan työssä on päästy niin hyvään vauhtiin, että taloutta pohtiva työryhmäkin pääsee omaan työhönsä jo tiistai-iltana.

– Nyt vasta edessä ovat todella vaikeat asiat, talous ja sopeutukset, Juha Sipilä totesi viitaten siihen, että jokainen suomalainen joutunee jatkossa tinkimään jostakin.

Hän totesi, että hallitusneuvottelijat ovat jo viime viikolla hyväksyneet yhteiseksi pohjaksi 10 miljardin euron sopeutustavoitteen. Valtavasta luvusta osa on katettava talouden kasvulla ja rakenneuudistuksilla, osa säästöillä ja leikkauksilla.

– Olemme tehneet strategisia valintoja ja niiden pohjalta edetään, Sipilä totesi.

Neuvottelijat jatkavat työtään keskiviikkona ja ilmeisesti myös helatorstain aikana.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana