Sipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana

Keskusta Uutiset

– Vaikeidenkin päätösten takana on yhteinen arvopohja ja tavoitteenamme on, että kaikki suomalaiset pidetään mukana.

Näin totesi hallitusneuvotteluiden vetäjä, keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä tiistaina valtioneuvoston juhlahuoneistossa median edustajille toisen virallisen hallitusneuvottelupäivän illansuussa.

Puheenjohtajat kertoivat, että viikon alkupuolella jo työskennelleet maahanmuutto-, EU- ja ulko- ja turvallisuuspolitiikan työryhmät ovat saaneet paperinsa jo viimeistelyä vaille valmiiksi. Näiden jälkeen keskiviikkona jatkavat työtään hyvinvointiin, työllisyyteen, koulutukseen, biotalouteen sekä toimintatapoihin ja normien purkuun keskittyvät työryhmät.

Sipilän mukaan työssä on päästy niin hyvään vauhtiin, että taloutta pohtiva työryhmäkin pääsee omaan työhönsä jo tiistai-iltana.

– Nyt vasta edessä ovat todella vaikeat asiat, talous ja sopeutukset, Juha Sipilä totesi viitaten siihen, että jokainen suomalainen joutunee jatkossa tinkimään jostakin.

Hän totesi, että hallitusneuvottelijat ovat jo viime viikolla hyväksyneet yhteiseksi pohjaksi 10 miljardin euron sopeutustavoitteen. Valtavasta luvusta osa on katettava talouden kasvulla ja rakenneuudistuksilla, osa säästöillä ja leikkauksilla.

– Olemme tehneet strategisia valintoja ja niiden pohjalta edetään, Sipilä totesi.

Neuvottelijat jatkavat työtään keskiviikkona ja ilmeisesti myös helatorstain aikana.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana