Sipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana

Keskusta Uutiset

– Vaikeidenkin päätösten takana on yhteinen arvopohja ja tavoitteenamme on, että kaikki suomalaiset pidetään mukana.

Näin totesi hallitusneuvotteluiden vetäjä, keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä tiistaina valtioneuvoston juhlahuoneistossa median edustajille toisen virallisen hallitusneuvottelupäivän illansuussa.

Puheenjohtajat kertoivat, että viikon alkupuolella jo työskennelleet maahanmuutto-, EU- ja ulko- ja turvallisuuspolitiikan työryhmät ovat saaneet paperinsa jo viimeistelyä vaille valmiiksi. Näiden jälkeen keskiviikkona jatkavat työtään hyvinvointiin, työllisyyteen, koulutukseen, biotalouteen sekä toimintatapoihin ja normien purkuun keskittyvät työryhmät.

Sipilän mukaan työssä on päästy niin hyvään vauhtiin, että taloutta pohtiva työryhmäkin pääsee omaan työhönsä jo tiistai-iltana.

– Nyt vasta edessä ovat todella vaikeat asiat, talous ja sopeutukset, Juha Sipilä totesi viitaten siihen, että jokainen suomalainen joutunee jatkossa tinkimään jostakin.

Hän totesi, että hallitusneuvottelijat ovat jo viime viikolla hyväksyneet yhteiseksi pohjaksi 10 miljardin euron sopeutustavoitteen. Valtavasta luvusta osa on katettava talouden kasvulla ja rakenneuudistuksilla, osa säästöillä ja leikkauksilla.

– Olemme tehneet strategisia valintoja ja niiden pohjalta edetään, Sipilä totesi.

Neuvottelijat jatkavat työtään keskiviikkona ja ilmeisesti myös helatorstain aikana.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana