Sipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana

Keskusta Uutiset

– Vaikeidenkin päätösten takana on yhteinen arvopohja ja tavoitteenamme on, että kaikki suomalaiset pidetään mukana.

Näin totesi hallitusneuvotteluiden vetäjä, keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä tiistaina valtioneuvoston juhlahuoneistossa median edustajille toisen virallisen hallitusneuvottelupäivän illansuussa.

Puheenjohtajat kertoivat, että viikon alkupuolella jo työskennelleet maahanmuutto-, EU- ja ulko- ja turvallisuuspolitiikan työryhmät ovat saaneet paperinsa jo viimeistelyä vaille valmiiksi. Näiden jälkeen keskiviikkona jatkavat työtään hyvinvointiin, työllisyyteen, koulutukseen, biotalouteen sekä toimintatapoihin ja normien purkuun keskittyvät työryhmät.

Sipilän mukaan työssä on päästy niin hyvään vauhtiin, että taloutta pohtiva työryhmäkin pääsee omaan työhönsä jo tiistai-iltana.

– Nyt vasta edessä ovat todella vaikeat asiat, talous ja sopeutukset, Juha Sipilä totesi viitaten siihen, että jokainen suomalainen joutunee jatkossa tinkimään jostakin.

Hän totesi, että hallitusneuvottelijat ovat jo viime viikolla hyväksyneet yhteiseksi pohjaksi 10 miljardin euron sopeutustavoitteen. Valtavasta luvusta osa on katettava talouden kasvulla ja rakenneuudistuksilla, osa säästöillä ja leikkauksilla.

– Olemme tehneet strategisia valintoja ja niiden pohjalta edetään, Sipilä totesi.

Neuvottelijat jatkavat työtään keskiviikkona ja ilmeisesti myös helatorstain aikana.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Kaikki suomalaiset pidetään mukana