Kannanotto 17.3.2019

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä Sulkavan torilla 17.3.2019

Lapset ja nuoret olivat perjantaina sankoin joukoin liikkeellä vaatimassa poliittisilta päättäjiltä tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Heidän huolensa ovat enemmän kuin oikeutettuja. Samalla nuorten liikehdintä osoittaa, että ihmiskunnalla on toivoa.

Iso osa ratkaisua on, että saamme lisää päästöjä sitovia hiilinieluja – käytännössä uutta metsää. Siksi Keskusta haastaa suomalaisen yhteiskunnan eri toimijat istuttamaan ensi kesänä kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää. Toivomme muiden puolueiden tekevän samoin.

Itse sitoudun neljän nuoren palkkaamiseen kesätöihin istuttamaan yhdessä ammattilaisten kanssa 200 000 – 250 000 puun tainta. Tässä olisi iso mahdollisuus nuorten kesätöille laajemminkin. Samalla esimerkiksi koululuokat voisivat tutustua metsien istuttamiseen ja hoitamiseen.

Kerromme tarkemmin haasteestamme tulevana keskiviikkona, jolloin Ylellä on Keskustan puoluepäivä.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä Sulkavalla: Samaa mieltä lasten ja nuorten kanssa – Keskusta haastaa suomalaiset istuttamaan kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää