Kannanotto 17.3.2019

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä Sulkavan torilla 17.3.2019

Lapset ja nuoret olivat perjantaina sankoin joukoin liikkeellä vaatimassa poliittisilta päättäjiltä tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Heidän huolensa ovat enemmän kuin oikeutettuja. Samalla nuorten liikehdintä osoittaa, että ihmiskunnalla on toivoa.

Iso osa ratkaisua on, että saamme lisää päästöjä sitovia hiilinieluja – käytännössä uutta metsää. Siksi Keskusta haastaa suomalaisen yhteiskunnan eri toimijat istuttamaan ensi kesänä kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää. Toivomme muiden puolueiden tekevän samoin.

Itse sitoudun neljän nuoren palkkaamiseen kesätöihin istuttamaan yhdessä ammattilaisten kanssa 200 000 – 250 000 puun tainta. Tässä olisi iso mahdollisuus nuorten kesätöille laajemminkin. Samalla esimerkiksi koululuokat voisivat tutustua metsien istuttamiseen ja hoitamiseen.

Kerromme tarkemmin haasteestamme tulevana keskiviikkona, jolloin Ylellä on Keskustan puoluepäivä.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä Sulkavalla: Samaa mieltä lasten ja nuorten kanssa – Keskusta haastaa suomalaiset istuttamaan kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää