Kannanotto 17.3.2019

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä Sulkavan torilla 17.3.2019

Lapset ja nuoret olivat perjantaina sankoin joukoin liikkeellä vaatimassa poliittisilta päättäjiltä tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Heidän huolensa ovat enemmän kuin oikeutettuja. Samalla nuorten liikehdintä osoittaa, että ihmiskunnalla on toivoa.

Iso osa ratkaisua on, että saamme lisää päästöjä sitovia hiilinieluja – käytännössä uutta metsää. Siksi Keskusta haastaa suomalaisen yhteiskunnan eri toimijat istuttamaan ensi kesänä kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää. Toivomme muiden puolueiden tekevän samoin.

Itse sitoudun neljän nuoren palkkaamiseen kesätöihin istuttamaan yhdessä ammattilaisten kanssa 200 000 – 250 000 puun tainta. Tässä olisi iso mahdollisuus nuorten kesätöille laajemminkin. Samalla esimerkiksi koululuokat voisivat tutustua metsien istuttamiseen ja hoitamiseen.

Kerromme tarkemmin haasteestamme tulevana keskiviikkona, jolloin Ylellä on Keskustan puoluepäivä.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä Sulkavalla: Samaa mieltä lasten ja nuorten kanssa – Keskusta haastaa suomalaiset istuttamaan kymmenen miljoonaa puuta uutta metsää