Elinkeinoministeri Lintilä: Perhevapaauudistuksessa ei saa unohtaa yrittäjää

-Moni yrittäjäperhe ei pysty tällä hetkellä hyödyntämään perhevapaita kuten palkansaajat. Perhevapaita uudistettaessa etuusjärjestelmään pitäisi lisätä joustoja siten, että yrittäjien olisi mahdollista jaksottaa päivärahapäiviä nykyistä selvästi useampaan osaan ja pidemmälle ajanjaksolle, Lintilä ehdottaa.

Tällä hetkellä moni yrittäjäperhe ei pysty hyödyntämään perhevapaita kuten palkansaajat. Tilanteen epäreiluus on käynyt ilmi muun muassa säännöllisin väliajoin laadittavissa yrittäjäkyselyissä.

Lintilä olisi valmis myös parantamaan lastenhoidon tukijärjestelmää. Toiminimiyrittäjän asema poikkeaa yhtiömuotoisten yritysten omistajayrittäjistä siinä, että yksityinen elinkeinonharjoittaja ei voi vähentää sairaan lapsen hoitajan palkkaa yrityksen verotuksessa.

-Yrittäjien välillä on erilainen asema kuinka voi vähentää esimerkiksi sairaan lapsen hoitokuluja. Tämä asia on syytä korjata ja mahdollistaa sairaan lapsen hoitajan palkan vähennysoikeus. Näin mahdollistetaan yrittäjän työnteko, Lintilä summaa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Perhevapaauudistuksessa ei saa unohtaa yrittäjää