Elinkeinoministeri Lintilä: Perhevapaauudistuksessa ei saa unohtaa yrittäjää

-Moni yrittäjäperhe ei pysty tällä hetkellä hyödyntämään perhevapaita kuten palkansaajat. Perhevapaita uudistettaessa etuusjärjestelmään pitäisi lisätä joustoja siten, että yrittäjien olisi mahdollista jaksottaa päivärahapäiviä nykyistä selvästi useampaan osaan ja pidemmälle ajanjaksolle, Lintilä ehdottaa.

Tällä hetkellä moni yrittäjäperhe ei pysty hyödyntämään perhevapaita kuten palkansaajat. Tilanteen epäreiluus on käynyt ilmi muun muassa säännöllisin väliajoin laadittavissa yrittäjäkyselyissä.

Lintilä olisi valmis myös parantamaan lastenhoidon tukijärjestelmää. Toiminimiyrittäjän asema poikkeaa yhtiömuotoisten yritysten omistajayrittäjistä siinä, että yksityinen elinkeinonharjoittaja ei voi vähentää sairaan lapsen hoitajan palkkaa yrityksen verotuksessa.

-Yrittäjien välillä on erilainen asema kuinka voi vähentää esimerkiksi sairaan lapsen hoitokuluja. Tämä asia on syytä korjata ja mahdollistaa sairaan lapsen hoitajan palkan vähennysoikeus. Näin mahdollistetaan yrittäjän työnteko, Lintilä summaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetElinkeinoministeri Lintilä: Perhevapaauudistuksessa ei saa unohtaa yrittäjää