Suomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa

Mentoreina toimivat muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki.

– Vaikuttajakiihdyttämö osoittaa, että vaikuttaminen kiinnostaa nuoria. Kesken haun jopa lisäsimme ohjelmaan hyväksyttävien lukumäärää, jotta mahdollisimman moni voitiin ottaa mukaan. Keskustan tavoite on mahdollistaa mentorointi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään, tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa keskiviikkona 13.9. klo 9.30 -14 Helsingissä eduskunnan päärakennuksen auditoriossa järjestettävällä seminaarilla, johon ohjelmaan osallistuvat nuoret saapuvat kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan lisää vaikuttamisesta. Median edustajilla on mahdollisuus seurata tilaisuutta.

Tällä viikolla mentoriparit myös tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa. Seuraava mentorikohtaaminen on lokakuussa mentoripuhelun merkeissä. Mentoriohjelman puitteissa järjestetään kaksi seminaaripäivää, neljä mentorointitapaamista sekä kolme mentoripuhelua.

Vaikuttajakiihdyttämö hyödyntää monenlaisia eri työskentelytapoja perinteisen kahdenkeskisen mentoroinnin lisäksi. Oppimateriaaleiksi työstetään muun muassa lyhyitä koulutusvideoita vaikuttamiseen liittyvistä aiheista. Ne tulevat olemaan avoimesti kaikkien hyödynnettävissä myös mentoriohjelman ulkopuolella. Ohjelma kestää toukokuuhun 2018.

Keskusta, Keskustan eduskuntaryhmä, Keskustanuoret sekä Keskustan Opiskelijaliitto järjestävät Vaikuttajakiihdyttämön yhteistyössä.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa