Suomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa

Mentoreina toimivat muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki.

– Vaikuttajakiihdyttämö osoittaa, että vaikuttaminen kiinnostaa nuoria. Kesken haun jopa lisäsimme ohjelmaan hyväksyttävien lukumäärää, jotta mahdollisimman moni voitiin ottaa mukaan. Keskustan tavoite on mahdollistaa mentorointi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään, tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa keskiviikkona 13.9. klo 9.30 -14 Helsingissä eduskunnan päärakennuksen auditoriossa järjestettävällä seminaarilla, johon ohjelmaan osallistuvat nuoret saapuvat kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan lisää vaikuttamisesta. Median edustajilla on mahdollisuus seurata tilaisuutta.

Tällä viikolla mentoriparit myös tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa. Seuraava mentorikohtaaminen on lokakuussa mentoripuhelun merkeissä. Mentoriohjelman puitteissa järjestetään kaksi seminaaripäivää, neljä mentorointitapaamista sekä kolme mentoripuhelua.

Vaikuttajakiihdyttämö hyödyntää monenlaisia eri työskentelytapoja perinteisen kahdenkeskisen mentoroinnin lisäksi. Oppimateriaaleiksi työstetään muun muassa lyhyitä koulutusvideoita vaikuttamiseen liittyvistä aiheista. Ne tulevat olemaan avoimesti kaikkien hyödynnettävissä myös mentoriohjelman ulkopuolella. Ohjelma kestää toukokuuhun 2018.

Keskusta, Keskustan eduskuntaryhmä, Keskustanuoret sekä Keskustan Opiskelijaliitto järjestävät Vaikuttajakiihdyttämön yhteistyössä.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa