Suomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa

Mentoreina toimivat muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki.

– Vaikuttajakiihdyttämö osoittaa, että vaikuttaminen kiinnostaa nuoria. Kesken haun jopa lisäsimme ohjelmaan hyväksyttävien lukumäärää, jotta mahdollisimman moni voitiin ottaa mukaan. Keskustan tavoite on mahdollistaa mentorointi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään, tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa keskiviikkona 13.9. klo 9.30 -14 Helsingissä eduskunnan päärakennuksen auditoriossa järjestettävällä seminaarilla, johon ohjelmaan osallistuvat nuoret saapuvat kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan lisää vaikuttamisesta. Median edustajilla on mahdollisuus seurata tilaisuutta.

Tällä viikolla mentoriparit myös tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa. Seuraava mentorikohtaaminen on lokakuussa mentoripuhelun merkeissä. Mentoriohjelman puitteissa järjestetään kaksi seminaaripäivää, neljä mentorointitapaamista sekä kolme mentoripuhelua.

Vaikuttajakiihdyttämö hyödyntää monenlaisia eri työskentelytapoja perinteisen kahdenkeskisen mentoroinnin lisäksi. Oppimateriaaleiksi työstetään muun muassa lyhyitä koulutusvideoita vaikuttamiseen liittyvistä aiheista. Ne tulevat olemaan avoimesti kaikkien hyödynnettävissä myös mentoriohjelman ulkopuolella. Ohjelma kestää toukokuuhun 2018.

Keskusta, Keskustan eduskuntaryhmä, Keskustanuoret sekä Keskustan Opiskelijaliitto järjestävät Vaikuttajakiihdyttämön yhteistyössä.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa