Suomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa

Mentoreina toimivat muun muassa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen, perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko ja europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki.

– Vaikuttajakiihdyttämö osoittaa, että vaikuttaminen kiinnostaa nuoria. Kesken haun jopa lisäsimme ohjelmaan hyväksyttävien lukumäärää, jotta mahdollisimman moni voitiin ottaa mukaan. Keskustan tavoite on mahdollistaa mentorointi sellaisillekin nuorille, jotka vielä etsivät omaa reittiään, tai joilla ei muuten ole mahdollisuutta saada sparrausta vaikkapa kansanedustajilta, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Vaikuttajakiihdyttämö alkaa keskiviikkona 13.9. klo 9.30 -14 Helsingissä eduskunnan päärakennuksen auditoriossa järjestettävällä seminaarilla, johon ohjelmaan osallistuvat nuoret saapuvat kuulemaan, keskustelemaan ja oppimaan lisää vaikuttamisesta. Median edustajilla on mahdollisuus seurata tilaisuutta.

Tällä viikolla mentoriparit myös tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa. Seuraava mentorikohtaaminen on lokakuussa mentoripuhelun merkeissä. Mentoriohjelman puitteissa järjestetään kaksi seminaaripäivää, neljä mentorointitapaamista sekä kolme mentoripuhelua.

Vaikuttajakiihdyttämö hyödyntää monenlaisia eri työskentelytapoja perinteisen kahdenkeskisen mentoroinnin lisäksi. Oppimateriaaleiksi työstetään muun muassa lyhyitä koulutusvideoita vaikuttamiseen liittyvistä aiheista. Ne tulevat olemaan avoimesti kaikkien hyödynnettävissä myös mentoriohjelman ulkopuolella. Ohjelma kestää toukokuuhun 2018.

Keskusta, Keskustan eduskuntaryhmä, Keskustanuoret sekä Keskustan Opiskelijaliitto järjestävät Vaikuttajakiihdyttämön yhteistyössä.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSuomen suurin poliittinen mentoriohjelma alkaa