Siirry sisältöön

Keskusta Uutiset

– Uudistuksissa tärkeintä on parantaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kehittää koko maata tasapainoisemmin. Suomen kaikki voimavarat on saatava käyttöön, Korhonen linjaa.

Keskusta korostaa, että uudistusten on myös lisättävä kansanvaltaa, vähennettävä byrokratiaa ja säästettävä veronmaksajien rahoja. Tarastin ehdotukset mahdollistavat osaltaan näiden tavoitteiden toteutumisen.

– Maakuntahallinnon ja valtion aluehallinnon yhteensovittamisessa on tehtävä Tarastinkin esittämä yksinkertainen, ymmärrettävä ja yhdenmukainen ratkaisu. Sen tulee lähteä ihmisten, ei hallinnon tarpeista. Vallan on aidosti siirryttävä maakuntien ihmisille, painottaa Korhonen.

Maakunnat ovat erilaisia. Siksi uudistukset on toteutettava kuhunkin maakuntaan sopivalla tavalla. Toteutuksen on perustuttava sopimiseen ja työntekijöiden on oltava työssä alusta alkaen mukana.
Keskusta edellyttää kaikkien hallituspuolueiden sekä ministeriöiden tinkimätöntä sitoutumista uudistuksiin.

– Yhteistyötä tarvitaan yli hallitus-oppositiorajan ja laajemminkin. Kyse on kansallisesta asiasta, sillä ratkaisut vaikuttavat kaikkien suomalaisten elämään vuosikymmeniä eteenpäin. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, muistuttaa Korhonen uudistusten merkittävyydestä.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Uudistuksilla parempia palveluja, tasapainoisempaa aluekehitystä ja lisää kansanvaltaa