Keskusta Uutiset

– Uudistuksissa tärkeintä on parantaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kehittää koko maata tasapainoisemmin. Suomen kaikki voimavarat on saatava käyttöön, Korhonen linjaa.

Keskusta korostaa, että uudistusten on myös lisättävä kansanvaltaa, vähennettävä byrokratiaa ja säästettävä veronmaksajien rahoja. Tarastin ehdotukset mahdollistavat osaltaan näiden tavoitteiden toteutumisen.

– Maakuntahallinnon ja valtion aluehallinnon yhteensovittamisessa on tehtävä Tarastinkin esittämä yksinkertainen, ymmärrettävä ja yhdenmukainen ratkaisu. Sen tulee lähteä ihmisten, ei hallinnon tarpeista. Vallan on aidosti siirryttävä maakuntien ihmisille, painottaa Korhonen.

Maakunnat ovat erilaisia. Siksi uudistukset on toteutettava kuhunkin maakuntaan sopivalla tavalla. Toteutuksen on perustuttava sopimiseen ja työntekijöiden on oltava työssä alusta alkaen mukana.
Keskusta edellyttää kaikkien hallituspuolueiden sekä ministeriöiden tinkimätöntä sitoutumista uudistuksiin.

– Yhteistyötä tarvitaan yli hallitus-oppositiorajan ja laajemminkin. Kyse on kansallisesta asiasta, sillä ratkaisut vaikuttavat kaikkien suomalaisten elämään vuosikymmeniä eteenpäin. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, muistuttaa Korhonen uudistusten merkittävyydestä.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Uudistuksilla parempia palveluja, tasapainoisempaa aluekehitystä ja lisää kansanvaltaa