Keskusta Uutiset

– Uudistuksissa tärkeintä on parantaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kehittää koko maata tasapainoisemmin. Suomen kaikki voimavarat on saatava käyttöön, Korhonen linjaa.

Keskusta korostaa, että uudistusten on myös lisättävä kansanvaltaa, vähennettävä byrokratiaa ja säästettävä veronmaksajien rahoja. Tarastin ehdotukset mahdollistavat osaltaan näiden tavoitteiden toteutumisen.

– Maakuntahallinnon ja valtion aluehallinnon yhteensovittamisessa on tehtävä Tarastinkin esittämä yksinkertainen, ymmärrettävä ja yhdenmukainen ratkaisu. Sen tulee lähteä ihmisten, ei hallinnon tarpeista. Vallan on aidosti siirryttävä maakuntien ihmisille, painottaa Korhonen.

Maakunnat ovat erilaisia. Siksi uudistukset on toteutettava kuhunkin maakuntaan sopivalla tavalla. Toteutuksen on perustuttava sopimiseen ja työntekijöiden on oltava työssä alusta alkaen mukana.
Keskusta edellyttää kaikkien hallituspuolueiden sekä ministeriöiden tinkimätöntä sitoutumista uudistuksiin.

– Yhteistyötä tarvitaan yli hallitus-oppositiorajan ja laajemminkin. Kyse on kansallisesta asiasta, sillä ratkaisut vaikuttavat kaikkien suomalaisten elämään vuosikymmeniä eteenpäin. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, muistuttaa Korhonen uudistusten merkittävyydestä.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Uudistuksilla parempia palveluja, tasapainoisempaa aluekehitystä ja lisää kansanvaltaa