Keskusta Uutiset

– Uudistuksissa tärkeintä on parantaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kehittää koko maata tasapainoisemmin. Suomen kaikki voimavarat on saatava käyttöön, Korhonen linjaa.

Keskusta korostaa, että uudistusten on myös lisättävä kansanvaltaa, vähennettävä byrokratiaa ja säästettävä veronmaksajien rahoja. Tarastin ehdotukset mahdollistavat osaltaan näiden tavoitteiden toteutumisen.

– Maakuntahallinnon ja valtion aluehallinnon yhteensovittamisessa on tehtävä Tarastinkin esittämä yksinkertainen, ymmärrettävä ja yhdenmukainen ratkaisu. Sen tulee lähteä ihmisten, ei hallinnon tarpeista. Vallan on aidosti siirryttävä maakuntien ihmisille, painottaa Korhonen.

Maakunnat ovat erilaisia. Siksi uudistukset on toteutettava kuhunkin maakuntaan sopivalla tavalla. Toteutuksen on perustuttava sopimiseen ja työntekijöiden on oltava työssä alusta alkaen mukana.
Keskusta edellyttää kaikkien hallituspuolueiden sekä ministeriöiden tinkimätöntä sitoutumista uudistuksiin.

– Yhteistyötä tarvitaan yli hallitus-oppositiorajan ja laajemminkin. Kyse on kansallisesta asiasta, sillä ratkaisut vaikuttavat kaikkien suomalaisten elämään vuosikymmeniä eteenpäin. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, muistuttaa Korhonen uudistusten merkittävyydestä.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Uudistuksilla parempia palveluja, tasapainoisempaa aluekehitystä ja lisää kansanvaltaa