Keskusta Uutiset

– Uudistuksissa tärkeintä on parantaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kehittää koko maata tasapainoisemmin. Suomen kaikki voimavarat on saatava käyttöön, Korhonen linjaa.

Keskusta korostaa, että uudistusten on myös lisättävä kansanvaltaa, vähennettävä byrokratiaa ja säästettävä veronmaksajien rahoja. Tarastin ehdotukset mahdollistavat osaltaan näiden tavoitteiden toteutumisen.

– Maakuntahallinnon ja valtion aluehallinnon yhteensovittamisessa on tehtävä Tarastinkin esittämä yksinkertainen, ymmärrettävä ja yhdenmukainen ratkaisu. Sen tulee lähteä ihmisten, ei hallinnon tarpeista. Vallan on aidosti siirryttävä maakuntien ihmisille, painottaa Korhonen.

Maakunnat ovat erilaisia. Siksi uudistukset on toteutettava kuhunkin maakuntaan sopivalla tavalla. Toteutuksen on perustuttava sopimiseen ja työntekijöiden on oltava työssä alusta alkaen mukana.
Keskusta edellyttää kaikkien hallituspuolueiden sekä ministeriöiden tinkimätöntä sitoutumista uudistuksiin.

– Yhteistyötä tarvitaan yli hallitus-oppositiorajan ja laajemminkin. Kyse on kansallisesta asiasta, sillä ratkaisut vaikuttavat kaikkien suomalaisten elämään vuosikymmeniä eteenpäin. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, muistuttaa Korhonen uudistusten merkittävyydestä.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Uudistuksilla parempia palveluja, tasapainoisempaa aluekehitystä ja lisää kansanvaltaa