Timo Laaninen: Yhteiskuntasopimus palauttaa uskon Suomen selviytymiseen

Keskusta Uutiset

Juha Sipilän hallitus on tänään hyväksynyt työmarkkinajärjestöjen neuvottelutuloksen yhteiskuntasopimuksesta, jolla parannetaan ratkaisevasti Suomen kilpailukykyä ja luodaan edellytyksiä uusien työpaikkojen luomiselle. Samalla hallitus antoi vahvan tukensa paikallisen sopimisen edistämiselle. Jos järjestöjen sopimat ratkaisut etenevät ripeästi, hallitus voi lunastaa lupauksensa verokevennyksistä eikä lisäleikkauksiin tarvitse mennä.

Eurot ja prosentit ovat nyt syntymässä olevassa ratkaisussa tärkeitä. Vielä tärkeämpi on se yhteiskunnallinen viesti, jonka tämä sopimus lähettää toteutuessaan kaikille suomalaisille. Suomi selviää sittenkin, sopimalla. Nyt on otettu ratkaiseva askel talouden suunnan kääntämiseksi.

Tähän ratkaisuun vaadittiin lujaa johtajuutta ja sitkeyttä. Juha Sipilän hallitus ei antanut takaiskuista huolimatta missään vaiheessa periksi suomalaisen työn kilpailukyvyn parantamiseen tähtäävän ratkaisun aikaansaamiseksi.

Myös työmarkkinajärjestöt ansaitsevat kiitoksen sitoutumisesta yhteiseen tavoitteeseen Suomen suunnan kääntämiseksi. Ne saivat lopulta aikaan sopimuksen, jota voi hyvällä syyllä luonnehtia historialliseksi. Työssä käyvät ojentavat tämän sopimuksen myötä kättä niille, jotka ovat tällä hetkellä työtä vailla.

Tämä keskiviikko on toivon päivä kaikille suomalaisille.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Laaninen: Yhteiskuntasopimus palauttaa uskon Suomen selviytymiseen