Tutut kasvot jatkavat työtään puoluetoimistolla

Keskustan puoluetoimiston vahvuus kasvaa kahdella, kun vuodenvaihteen jälkeen työnsä aloittavat Kalle Pyky, viestinnän asiantuntijana ja Iida Hämäläinen, assistenttina.

Molemmat ovat tuttuja kasvoja puoluetoimistolla. Pyky työskenteli aiemmin tänä vuonna viestinnän poliittisena suunnittelijana ja Hämäläinen puoluesihteerin assistenttina, ennen eduskuntavaaleja.

Mukavaa saada puolueyhteisöön uutta virtaa ja vankan kokemuksen Keskustaliikkeestä omaavia tekijöitä. Yhdessä rakennamme Keskustaa kohti 2030-lukua.toteaa puoluesihteeri Antti Siika-aho.

Pyky siirtyy viestinnän asiantuntijaksi eduskunta-avustajan tehtävästä. Hämäläinen taasen toimii vielä vuoden loppuun saakka Keski-Suomen Keskustan aluekoordinaattorina.

“Odotamme innolla uusia tehtäviä ja tulevaa vaalivuotta. On hienoa päästä tekemään työtä kansanvallan ja keskustajoukkueen onnistumisen puolesta. Ensimmäisenä tavoitteena on tietysti tehdä Olli Rehnistä seuraava tasavallan presidentti sekä onnistua kesäkuun eurovaaleissa” toteavat Pyky ja Hämäläinen yhteen ääneen.

Keskustan puoluetoimiston uudet vahvistukset Hämäläinen ja Pyky aloittavat työnsä 8.1.2024.

Lisätiedot:

Kalle Pyky, viestinnän asiantuntija 8.1. alkaen

kalle.pyky@keskusta.fi

Iida Hämäläinen, assistentti 8.1. alkaen

iida.hamalainen@keskusta.fi

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetTutut kasvot jatkavat työtään puoluetoimistolla