Talouspoliittinen asiantuntija avustaa valtionvarainvaliokunnan, talousvaliokunnan ja tarkastusvaliokunnan keskustalaisia valiokuntaryhmiä. Hän laatii tausta-aineistoa salikeskustelua varten koko ryhmän käyttöön, kirjoittaa muistioita, poliittisia linjauksia ja ryhmäpuheita. Lisäksi hän seuraa talouspoliittista keskustelua.

Hakijalta edellytetään työn vaatimukset täyttävää koulutusta, keskustalaista näkemystä, hyvää kirjallista ilmaisutaitoa sekä eduskuntatyön ja talouspolitiikan tuntemusta.
Palkka määräytyy työkokemuksen ja koulutuksen perusteella.

Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää sähköpostilla pe 10.08.2018 mennessä osoitteeseen seija.turtiainen@eduskunta.fi
Viestin aiheeksi tulee merkitä talouspoliittisen asiantuntijan toimi.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTyöpaikkoja avoinna: Talouspoliittisen asiantuntijan toimi ajalle 1.9.2018 – 30.06.2019