Talouspoliittinen asiantuntija avustaa valtionvarainvaliokunnan, talousvaliokunnan ja tarkastusvaliokunnan keskustalaisia valiokuntaryhmiä. Hän laatii tausta-aineistoa salikeskustelua varten koko ryhmän käyttöön, kirjoittaa muistioita, poliittisia linjauksia ja ryhmäpuheita. Lisäksi hän seuraa talouspoliittista keskustelua.

Hakijalta edellytetään työn vaatimukset täyttävää koulutusta, keskustalaista näkemystä, hyvää kirjallista ilmaisutaitoa sekä eduskuntatyön ja talouspolitiikan tuntemusta.
Palkka määräytyy työkokemuksen ja koulutuksen perusteella.

Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää sähköpostilla pe 10.08.2018 mennessä osoitteeseen seija.turtiainen@eduskunta.fi
Viestin aiheeksi tulee merkitä talouspoliittisen asiantuntijan toimi.

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Kuntien osaajapulaan on vastattava
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen jakaa huolen kuntien osaavan työvoiman saatavuudesta. Kevan työvoimaennusteen viesti on selkeä. Ihmisten arjen kannalta keskeisten palveluiden saatavuus eri puolilla Suomea on uhattuna, jos mitään ei tehdä.
19.2.2021 / Uutiset
Keskustan Eeva Kalli: Perheiden toiveet ja Keskustan tavoitteet toteutuvat perhevapaauudistuksessa
Yksi Keskustan kymmenestä kynnyskysymyksestä hallitukseen osallistumiselle oli nykyjärjestelmään nähden aidosti perhe-etuuksia parantavan perhepaketin toteuttaminen. - Keskusta vaati hallitusneuvotteluissa, että kotihoidon tuki säilytetään nykymuotoisena ja että äitien käytettävissä olevia ansiosidonnaisia perhevapaita ei vähennetä. Nämä tavoitteet kirjattiin myös hallitusohjelmaan. Perhevapaauudistuksen tavoitteena onkin hoivan tasa-arvon ja isien hoivavastuun kasvattaminen isille kohdennettuja etuuksia parantamalla, ei äitien vapaita leikkaamalla tai kotihoidon tukioikeutta heikentämällä.
16.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTyöpaikkoja avoinna: Talouspoliittisen asiantuntijan toimi ajalle 1.9.2018 – 30.06.2019