Talouspoliittinen asiantuntija avustaa valtionvarainvaliokunnan, talousvaliokunnan ja tarkastusvaliokunnan keskustalaisia valiokuntaryhmiä. Hän laatii tausta-aineistoa salikeskustelua varten koko ryhmän käyttöön, kirjoittaa muistioita, poliittisia linjauksia ja ryhmäpuheita. Lisäksi hän seuraa talouspoliittista keskustelua.

Hakijalta edellytetään työn vaatimukset täyttävää koulutusta, keskustalaista näkemystä, hyvää kirjallista ilmaisutaitoa sekä eduskuntatyön ja talouspolitiikan tuntemusta.
Palkka määräytyy työkokemuksen ja koulutuksen perusteella.

Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää sähköpostilla pe 10.08.2018 mennessä osoitteeseen seija.turtiainen@eduskunta.fi
Viestin aiheeksi tulee merkitä talouspoliittisen asiantuntijan toimi.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTyöpaikkoja avoinna: Talouspoliittisen asiantuntijan toimi ajalle 1.9.2018 – 30.06.2019