Talouspoliittinen asiantuntija avustaa valtionvarainvaliokunnan, talousvaliokunnan ja tarkastusvaliokunnan keskustalaisia valiokuntaryhmiä. Hän laatii tausta-aineistoa salikeskustelua varten koko ryhmän käyttöön, kirjoittaa muistioita, poliittisia linjauksia ja ryhmäpuheita. Lisäksi hän seuraa talouspoliittista keskustelua.

Hakijalta edellytetään työn vaatimukset täyttävää koulutusta, keskustalaista näkemystä, hyvää kirjallista ilmaisutaitoa sekä eduskuntatyön ja talouspolitiikan tuntemusta.
Palkka määräytyy työkokemuksen ja koulutuksen perusteella.

Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää sähköpostilla pe 10.08.2018 mennessä osoitteeseen seija.turtiainen@eduskunta.fi
Viestin aiheeksi tulee merkitä talouspoliittisen asiantuntijan toimi.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTyöpaikkoja avoinna: Talouspoliittisen asiantuntijan toimi ajalle 1.9.2018 – 30.06.2019