Valtionhoitajasta ihmisten puolueeksi

Sipilä kuvasi politiikka- ja toimintapäivien aluksi keskustalaisille Jyväskylässä viikonloppua edellistä päivää kokemukseksi, jossa itselläkin tulivat rajat vastaan.

– Mielestäni tuollainen toiminta on iljettävää ja läpinäkyvää mielikuvapolitiikkaa, Sipilä suomi hallituskumppaneita.

Hän viittasi siihen, että tiukan paikan tullen keskustan hallituskumppaneilta ei löydy tukea vastuunkantajalle. Lisäksi he haluavat asemoida keskustan nurkkaan, johon se arvoiltaan ei kuulu.

Sipilän alustuksesta innostuneena politiikkapäivien yleisöstä kumpusi muutama kommentti keskustan ja Suomen tulevasta suunnasta. Yksituumaisesti keskustayleisö suhtautuu siihen, että valtionhoitajuudesta on aika siirtyä ihmisten asioiden hoitamiseen.

– Olemme tällä vaalikaudella kantaneet vastuun. Olemme tehneet sen, mitä lupasimme. Seuraavaksi keskitymme huolenpitoasioihin, Sipilä lupasi.

Hän muistutti, että huolenpito tarkoittaa näköaloja lapsille, perheille ja nuorille. Elämänkaareen kuuluu myös arvokas ikääntyminen. Sipilä peräänkuuluttikin konkreettisena asiana linjausta omaishoidon ja työelämän yhdistämisestä.

Jatkossa Suomeen tarvitaan myös sosiaaliturvan uudistus. Keskustalaisen ajattelun mukaan perusturvan pitää olla mahdollistava. Sipilä lupasi keskustan jatkavan perusturvan suurpuolueena.

Yksituumaisesti todettiin, että nyt Suomen kuntoon laittamisen jälkeen keskusta siirtyy valtion asioiden hoitajasta ihmisten asioiden hoitajaksi.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetValtionhoitajasta ihmisten puolueeksi