Valtionhoitajasta ihmisten puolueeksi

Sipilä kuvasi politiikka- ja toimintapäivien aluksi keskustalaisille Jyväskylässä viikonloppua edellistä päivää kokemukseksi, jossa itselläkin tulivat rajat vastaan.

– Mielestäni tuollainen toiminta on iljettävää ja läpinäkyvää mielikuvapolitiikkaa, Sipilä suomi hallituskumppaneita.

Hän viittasi siihen, että tiukan paikan tullen keskustan hallituskumppaneilta ei löydy tukea vastuunkantajalle. Lisäksi he haluavat asemoida keskustan nurkkaan, johon se arvoiltaan ei kuulu.

Sipilän alustuksesta innostuneena politiikkapäivien yleisöstä kumpusi muutama kommentti keskustan ja Suomen tulevasta suunnasta. Yksituumaisesti keskustayleisö suhtautuu siihen, että valtionhoitajuudesta on aika siirtyä ihmisten asioiden hoitamiseen.

– Olemme tällä vaalikaudella kantaneet vastuun. Olemme tehneet sen, mitä lupasimme. Seuraavaksi keskitymme huolenpitoasioihin, Sipilä lupasi.

Hän muistutti, että huolenpito tarkoittaa näköaloja lapsille, perheille ja nuorille. Elämänkaareen kuuluu myös arvokas ikääntyminen. Sipilä peräänkuuluttikin konkreettisena asiana linjausta omaishoidon ja työelämän yhdistämisestä.

Jatkossa Suomeen tarvitaan myös sosiaaliturvan uudistus. Keskustalaisen ajattelun mukaan perusturvan pitää olla mahdollistava. Sipilä lupasi keskustan jatkavan perusturvan suurpuolueena.

Yksituumaisesti todettiin, että nyt Suomen kuntoon laittamisen jälkeen keskusta siirtyy valtion asioiden hoitajasta ihmisten asioiden hoitajaksi.

Petri Honkonen jätelaista:
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen on tyytyväinen jätelaista hallituksessa saavutettuun ratkaisuun
30.11.2020 / Uutiset
Keskustan kuntavaaliohjelma: Toiveista totta seuraavalla vaalikaudella
Keskustan puoluevaltuusto hyväksyi puoluvaltuustosunnuntaina puolueen kuntavaaliohjelman. ”Keskusta – tekee toiveista totta”. Ohjelmassa linjataan Keskustan tavoitteita tulevalle vaalikaudelle.
29.11.2020 / Uutiset
Annika Saarikko: Nyt on aika linjata tulevaisuutta korona-ajan jälkeen
Koronakriisistä selviämistä ei mitata vain epidemian voittamisella, vaan myös kriisin seurausten jälkihoidon onnistumisena. Vasta ehkä 2030-luvulle mentäessä osaamme kokonaisuutena arvioida, mitä arpia aika jätti ja miten viisaita olimme kriisistä toipumisessa – ja säilyimmekö ehyenä kansakuntana tämän läpi, kirjoittaa Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko blogissaan.
29.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetValtionhoitajasta ihmisten puolueeksi