Vanhanen: Politiikka ei ole enää rikki

– Sisäpolitiikassa olemme saaneet Suomen pois kuilun reunalta. Isoista asioista, ennen muuta yhteiskuntasopimuksesta, sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntauudistuksesta ja valtiontalouden säästöistä, on saatu ratkaisuja aikaan. Vaikka meillä on edelleen ongelmia ratkaistavana, Suomella on suunta parempaan, Vanhanen sanoi lauantaina Keskustan puoluekokouksessa Seinäjoella.

Vanhasen mukaan Suomen voima on ollut ja on sopimisessa ja yhteistyössä. Yhteiskuntasopimus osoitti, että Suomessa pystytään edelleen sopimaan asioista. Vanhanen antoi työmarkkinaosapuolille ja etenkin ammattiyhdistysliikkeen vastuullisille päättäjille tunnustusta siitä, että ne pystyivät asettamaan Suomen edun muun edelle.

– Työllisyyden parantaminen on yhteinen ja ilman muuta tärkein asia Suomen tulevaisuuden rakentamisessa. Ja mitä paremmin työllisyys nyt saadaan hallituksen ja työmarkkinaosapuolten yhteistyönä kohenemaan, sitä kestävämmin voimme myös huolehtia yhteiskuntamme eheydestä ja niistä kanssaihmisistä, jotka tukea ja turvaa tarvitsevat., Vanhanen sanoi.

Vanhanen alleviivasi, että vastakkainasettelu sen sijaan ei tuo tähän maahan yhtä työpaikkaa eikä vie Suomea eteenpäin.

– SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa ja ryhtyi tukemaan yhteiskuntasopimusta. Hyvä niin. Kaikessa muussa sosiaalidemokraattien politiikka on perustunut vastakkainasetteluun ja ihmisten pelotteluun. Joutuu kysymään, missä on se SDP, jonka kanssa Keskusta aikanaan rakensi suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan?

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Politiikka ei ole enää rikki