Vanhanen: Politiikka ei ole enää rikki

– Sisäpolitiikassa olemme saaneet Suomen pois kuilun reunalta. Isoista asioista, ennen muuta yhteiskuntasopimuksesta, sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntauudistuksesta ja valtiontalouden säästöistä, on saatu ratkaisuja aikaan. Vaikka meillä on edelleen ongelmia ratkaistavana, Suomella on suunta parempaan, Vanhanen sanoi lauantaina Keskustan puoluekokouksessa Seinäjoella.

Vanhasen mukaan Suomen voima on ollut ja on sopimisessa ja yhteistyössä. Yhteiskuntasopimus osoitti, että Suomessa pystytään edelleen sopimaan asioista. Vanhanen antoi työmarkkinaosapuolille ja etenkin ammattiyhdistysliikkeen vastuullisille päättäjille tunnustusta siitä, että ne pystyivät asettamaan Suomen edun muun edelle.

– Työllisyyden parantaminen on yhteinen ja ilman muuta tärkein asia Suomen tulevaisuuden rakentamisessa. Ja mitä paremmin työllisyys nyt saadaan hallituksen ja työmarkkinaosapuolten yhteistyönä kohenemaan, sitä kestävämmin voimme myös huolehtia yhteiskuntamme eheydestä ja niistä kanssaihmisistä, jotka tukea ja turvaa tarvitsevat., Vanhanen sanoi.

Vanhanen alleviivasi, että vastakkainasettelu sen sijaan ei tuo tähän maahan yhtä työpaikkaa eikä vie Suomea eteenpäin.

– SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa ja ryhtyi tukemaan yhteiskuntasopimusta. Hyvä niin. Kaikessa muussa sosiaalidemokraattien politiikka on perustunut vastakkainasetteluun ja ihmisten pelotteluun. Joutuu kysymään, missä on se SDP, jonka kanssa Keskusta aikanaan rakensi suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan?

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Politiikka ei ole enää rikki