Vanhanen: Politiikka ei ole enää rikki

– Sisäpolitiikassa olemme saaneet Suomen pois kuilun reunalta. Isoista asioista, ennen muuta yhteiskuntasopimuksesta, sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntauudistuksesta ja valtiontalouden säästöistä, on saatu ratkaisuja aikaan. Vaikka meillä on edelleen ongelmia ratkaistavana, Suomella on suunta parempaan, Vanhanen sanoi lauantaina Keskustan puoluekokouksessa Seinäjoella.

Vanhasen mukaan Suomen voima on ollut ja on sopimisessa ja yhteistyössä. Yhteiskuntasopimus osoitti, että Suomessa pystytään edelleen sopimaan asioista. Vanhanen antoi työmarkkinaosapuolille ja etenkin ammattiyhdistysliikkeen vastuullisille päättäjille tunnustusta siitä, että ne pystyivät asettamaan Suomen edun muun edelle.

– Työllisyyden parantaminen on yhteinen ja ilman muuta tärkein asia Suomen tulevaisuuden rakentamisessa. Ja mitä paremmin työllisyys nyt saadaan hallituksen ja työmarkkinaosapuolten yhteistyönä kohenemaan, sitä kestävämmin voimme myös huolehtia yhteiskuntamme eheydestä ja niistä kanssaihmisistä, jotka tukea ja turvaa tarvitsevat., Vanhanen sanoi.

Vanhanen alleviivasi, että vastakkainasettelu sen sijaan ei tuo tähän maahan yhtä työpaikkaa eikä vie Suomea eteenpäin.

– SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa ja ryhtyi tukemaan yhteiskuntasopimusta. Hyvä niin. Kaikessa muussa sosiaalidemokraattien politiikka on perustunut vastakkainasetteluun ja ihmisten pelotteluun. Joutuu kysymään, missä on se SDP, jonka kanssa Keskusta aikanaan rakensi suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan?

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Politiikka ei ole enää rikki