Vanhanen: Politiikka ei ole enää rikki

– Sisäpolitiikassa olemme saaneet Suomen pois kuilun reunalta. Isoista asioista, ennen muuta yhteiskuntasopimuksesta, sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntauudistuksesta ja valtiontalouden säästöistä, on saatu ratkaisuja aikaan. Vaikka meillä on edelleen ongelmia ratkaistavana, Suomella on suunta parempaan, Vanhanen sanoi lauantaina Keskustan puoluekokouksessa Seinäjoella.

Vanhasen mukaan Suomen voima on ollut ja on sopimisessa ja yhteistyössä. Yhteiskuntasopimus osoitti, että Suomessa pystytään edelleen sopimaan asioista. Vanhanen antoi työmarkkinaosapuolille ja etenkin ammattiyhdistysliikkeen vastuullisille päättäjille tunnustusta siitä, että ne pystyivät asettamaan Suomen edun muun edelle.

– Työllisyyden parantaminen on yhteinen ja ilman muuta tärkein asia Suomen tulevaisuuden rakentamisessa. Ja mitä paremmin työllisyys nyt saadaan hallituksen ja työmarkkinaosapuolten yhteistyönä kohenemaan, sitä kestävämmin voimme myös huolehtia yhteiskuntamme eheydestä ja niistä kanssaihmisistä, jotka tukea ja turvaa tarvitsevat., Vanhanen sanoi.

Vanhanen alleviivasi, että vastakkainasettelu sen sijaan ei tuo tähän maahan yhtä työpaikkaa eikä vie Suomea eteenpäin.

– SDP tarkisti vaalikauden alun röykytyksen jälkeen linjaansa ja ryhtyi tukemaan yhteiskuntasopimusta. Hyvä niin. Kaikessa muussa sosiaalidemokraattien politiikka on perustunut vastakkainasetteluun ja ihmisten pelotteluun. Joutuu kysymään, missä on se SDP, jonka kanssa Keskusta aikanaan rakensi suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan?

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Politiikka ei ole enää rikki