Varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Keskustalta jyrkkä ei tulonsiirtounionille

Pakarinen Riikka

SDP:n kansanedustaja Erkki Tuomioja ottaa kantaa mielipidekirjoituksessaan (HBL 3.2.21) Euroopan unionin koronakriisiä varten luotuun elpymisrahastoon. Hänen mukaansa kertaluontoiseksi luodun välineen käyttö jatkossakin voisi olla tarpeellista.

”Elpymispaketti luotiin kriisiin, joita kohtaamme ehkä yhden sukupolvessa. Päätös oli kertaluontoinen, kuten Eurooppa neuvosto asian selkeästi linjasi. Tähän peilaten en voi kun ihmetellä Tuomiojan vastuutonta puhetta uuden paketin luomisesta”, toteaa keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen

Keskustalle asia on kristallin kirkas. ”Me emme tulisi missään olosuhteissa hyväksymään uutta pakettia. Jos tällainen esitys tuotaisiin hallitukselle, olisi kantamme aivan selvä – yksiselitteinen ei. Tuomiojan näkemykset EU:n kehittämisestä pysyväksi velanotto automaatiksi poikkeavat siitä, millaisena me tulevaisuuden Euroopan unionin haluamme nähdä. Siihen ei kuulu pysyvien velanotto instrumenttien luominen tai käyttäminen”, toteaa Keskustan varapuheenjohtaja ja entinen europarlamentaarikko Riikka Pakarinen

Keskustan puoluekokous on myös linjannut asian hyvin selkeästi. Eurooppalainen elvytys edellyttää rakenteiden uudistamista ja jokaisen maan vastuuta omasta taloudesta. Yhteisten elvytystoimet ovat poikkeuksellisia, väliaikaisia ja kestoltaan rajattuja. Niin ikään hallituksen viime viikolla hyväksymässä EU-poliittisessa selonteossa kanta oli edellä mainitun mukaisen yksiselitteinen, EU-elvytys on kertaluontoista.

Pakarinen Riikka

Riikka Pakarinen

Keskustan varapuheenjohtaja, valtiovarainministerin EU-asioista vastaava erityisavustaja

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVarapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Keskustalta jyrkkä ei tulonsiirtounionille