Varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Keskustalta jyrkkä ei tulonsiirtounionille

Pakarinen Riikka

SDP:n kansanedustaja Erkki Tuomioja ottaa kantaa mielipidekirjoituksessaan (HBL 3.2.21) Euroopan unionin koronakriisiä varten luotuun elpymisrahastoon. Hänen mukaansa kertaluontoiseksi luodun välineen käyttö jatkossakin voisi olla tarpeellista.

”Elpymispaketti luotiin kriisiin, joita kohtaamme ehkä yhden sukupolvessa. Päätös oli kertaluontoinen, kuten Eurooppa neuvosto asian selkeästi linjasi. Tähän peilaten en voi kun ihmetellä Tuomiojan vastuutonta puhetta uuden paketin luomisesta”, toteaa keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen

Keskustalle asia on kristallin kirkas. ”Me emme tulisi missään olosuhteissa hyväksymään uutta pakettia. Jos tällainen esitys tuotaisiin hallitukselle, olisi kantamme aivan selvä – yksiselitteinen ei. Tuomiojan näkemykset EU:n kehittämisestä pysyväksi velanotto automaatiksi poikkeavat siitä, millaisena me tulevaisuuden Euroopan unionin haluamme nähdä. Siihen ei kuulu pysyvien velanotto instrumenttien luominen tai käyttäminen”, toteaa Keskustan varapuheenjohtaja ja entinen europarlamentaarikko Riikka Pakarinen

Keskustan puoluekokous on myös linjannut asian hyvin selkeästi. Eurooppalainen elvytys edellyttää rakenteiden uudistamista ja jokaisen maan vastuuta omasta taloudesta. Yhteisten elvytystoimet ovat poikkeuksellisia, väliaikaisia ja kestoltaan rajattuja. Niin ikään hallituksen viime viikolla hyväksymässä EU-poliittisessa selonteossa kanta oli edellä mainitun mukaisen yksiselitteinen, EU-elvytys on kertaluontoista.

Pakarinen Riikka

Riikka Pakarinen

Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
Keskusta hakee viestinnän poliittista suunnittelijaa
Tehtävä on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus välillä 10.1-30.6 2022. Hakuaikaa on jatkettu 31.10. asti.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVarapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Keskustalta jyrkkä ei tulonsiirtounionille