Vehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi

anu vehviläoinen keltakuvioinen paita valoheijaste taustalla

Anu Vehviläinen, 56, on tällä vaalikaudella toiminut eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana ja eduskunnan puhemiesneuvoston jäsenenä.

Aiemmin hän on toiminut kunta- ja uudistusministerinä Sipilän hallituksessa sekä liikenneministerinä Kiviniemen ja Vanhasen hallituksissa.

Savo-Karjalan vaalipiiriä edustava Vehviläinen on eduskunnassa kuudetta kauttaan. Hänet valittiin eduskuntaan ensimmäisen kerran vuonna 1995. Vehviläisen kotipaikkakunta on Joensuu.

Eduskunnan puhemies valitaan eduskunnan täysistunnossa tiistaina 9.6.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi