Vehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi

anu vehviläoinen keltakuvioinen paita valoheijaste taustalla

Anu Vehviläinen, 56, on tällä vaalikaudella toiminut eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana ja eduskunnan puhemiesneuvoston jäsenenä.

Aiemmin hän on toiminut kunta- ja uudistusministerinä Sipilän hallituksessa sekä liikenneministerinä Kiviniemen ja Vanhasen hallituksissa.

Savo-Karjalan vaalipiiriä edustava Vehviläinen on eduskunnassa kuudetta kauttaan. Hänet valittiin eduskuntaan ensimmäisen kerran vuonna 1995. Vehviläisen kotipaikkakunta on Joensuu.

Eduskunnan puhemies valitaan eduskunnan täysistunnossa tiistaina 9.6.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi