Vehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi

anu vehviläoinen keltakuvioinen paita valoheijaste taustalla

Anu Vehviläinen, 56, on tällä vaalikaudella toiminut eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana ja eduskunnan puhemiesneuvoston jäsenenä.

Aiemmin hän on toiminut kunta- ja uudistusministerinä Sipilän hallituksessa sekä liikenneministerinä Kiviniemen ja Vanhasen hallituksissa.

Savo-Karjalan vaalipiiriä edustava Vehviläinen on eduskunnassa kuudetta kauttaan. Hänet valittiin eduskuntaan ensimmäisen kerran vuonna 1995. Vehviläisen kotipaikkakunta on Joensuu.

Eduskunnan puhemies valitaan eduskunnan täysistunnossa tiistaina 9.6.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetVehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi