Vehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi

anu vehviläoinen keltakuvioinen paita valoheijaste taustalla

Anu Vehviläinen, 56, on tällä vaalikaudella toiminut eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana ja eduskunnan puhemiesneuvoston jäsenenä.

Aiemmin hän on toiminut kunta- ja uudistusministerinä Sipilän hallituksessa sekä liikenneministerinä Kiviniemen ja Vanhasen hallituksissa.

Savo-Karjalan vaalipiiriä edustava Vehviläinen on eduskunnassa kuudetta kauttaan. Hänet valittiin eduskuntaan ensimmäisen kerran vuonna 1995. Vehviläisen kotipaikkakunta on Joensuu.

Eduskunnan puhemies valitaan eduskunnan täysistunnossa tiistaina 9.6.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVehviläinen Keskustan ehdokas puhemieheksi