Siirry sisältöön

Keskustan ensimmäiset valtakunnalliset puheenjohtajapäivät pidetään Helsingissä (Scandic Park, Mannerheimintie 46) lauantaista sunnuntaihin 13. – 14.1.2018.

Keskustalaiset ottavat puheenjohtajapäivillä yhteisen loppukirin presidentinvaaleihin sekä rakentavat joukolla puolueen tulevaisuuden politiikkaa ja toimintaa.

Medialle avoimessa osuudessa lauantaina 13.1. klo 11 – 12 ohjelmassa on mm. presidenttiehdokas Matti Vanhasen puhe, Vanhasen ja puheenjohtaja Juha Sipilän yhteisesiintyminen sekä Keskustan presidentinvaalikampanjan tv-filmien julkistaminen.

Viikonloppuun osallistuu yli 300 Keskustan kunnallisjärjestöjen ja valtuustoryhmien puheenjohtajaa tai muuta edustajaa koko Suomesta.

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetYhteinen loppukiri presidentinvaaleihin – Keskustan puheenjohtajapäivät Helsingissä 13. – 14.1.2018