K-studio: Poliittisen kentän murros Euroopassa

Politiikan trendit ovat jälleen muutoksessa ja ihan Euroopan mittaluokassa. K-studiossa pohditaaan poliittisen kentän murroksen taustasyitä ja nähtävillä olevia tulevaisuuden trendejä. Käsittelyssä myös Keski-Euroopan ajankohtaiset ilmiöt. Vieraina tällä kertaa Ylen Eurooppa-kirjeenvaihtaja Suvi Turtiainen sekä Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja, apulaisprofessori Markku Jokisipilä.

Politiikan trendit ovat jälleen muutoksessa ja ihan Euroopan mittaluokassa.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaK-StudioK-studio: Poliittisen kentän murros Euroopassa