Keskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa III

Ohjelmasarjan kolmannessa osassa "Kunnat elinvoiman kehittäjänä" kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ja Kuntaliiton kehittämispäällikkö Erja Lindberg keskustelemassa kuntien roolista suomalaisen työn ja yrittämisen edistäjänä.

Ohjelmasarjan kolmannessa osassa “Kunnat elinvoiman kehittäjänä” kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ja Kuntaliiton kehittämispäällikkö Erja Lindberg keskustelemassa kuntien roolista suomalaisen työn ja yrittämisen edistäjänä.
Lähetyksen juontaa Matias Ollila.
Keskustan kuntavaaliohjelman tiivistelmästä:
Kunta on alueensa tärkein elinvoiman kehittäjä. Kuntien on oltava hyviä työnantajia, yritysmyönteisiä toimijoita ja aktiivisia elinkeinoelämän mahdollistajia. Tämä tarkoittaa mm. yrittäjyyttä ja investointeja tukevaa kaavoitusta, ennakkoluulotonta yhteistyötä sekä apua työllistämiseen.

Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaK-StudioKeskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa III