Keskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa III

Ohjelmasarjan kolmannessa osassa "Kunnat elinvoiman kehittäjänä" kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ja Kuntaliiton kehittämispäällikkö Erja Lindberg keskustelemassa kuntien roolista suomalaisen työn ja yrittämisen edistäjänä.

Ohjelmasarjan kolmannessa osassa “Kunnat elinvoiman kehittäjänä” kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ja Kuntaliiton kehittämispäällikkö Erja Lindberg keskustelemassa kuntien roolista suomalaisen työn ja yrittämisen edistäjänä.
Lähetyksen juontaa Matias Ollila.
Keskustan kuntavaaliohjelman tiivistelmästä:
Kunta on alueensa tärkein elinvoiman kehittäjä. Kuntien on oltava hyviä työnantajia, yritysmyönteisiä toimijoita ja aktiivisia elinkeinoelämän mahdollistajia. Tämä tarkoittaa mm. yrittäjyyttä ja investointeja tukevaa kaavoitusta, ennakkoluulotonta yhteistyötä sekä apua työllistämiseen.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaK-StudioKeskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa III