Keskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa V

Sosiaali- ja terveyspalvelu-uudistuksen myötä sote-menot siirtyvät pois kuntien hartioilta. Tämä vakauttaa kuntien taloutta. Miten lähipalvelut turvataan uudessa tilanteessa? Mitkä on tulevaisuuden kunnan keskeiset tehtävät? Miten vahvistetaan kuntalaisten osallistumista ja yhteisöllisyyttä? Näistä teemoista ja puolueen kuntavaaliohjelman tavoitteista keskustelevat valtiosihteeri Maria Kaisa Aula ja Pyhännän kunnanvaltuuston puheenjohtaja Matti Leiviskä. Tilaisuuden juontaa poliittinen sihteeri Helena Pakarinen.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaK-StudioKeskustan kuntavaaliohjelma K-studion käsittelyssä osa V