– Olemme Orpon kanssa samaa mieltä. Sijoitussäästötilit tulee toteuttaa. Sijoitussäästötilit ovat piensijoittajille houkutteleva tapa kerätä varallisuutta ja säästää pitkäjänteisesti. Keskusta haluaa parantaa piensijoittajien asemaa ja vahvistaa kotimaista omistajuutta.
– Hallitusohjelmaan kirjattiin Keskustan vaatimuksesta selvitys pienten osinkojen verovapaudesta ja kun tämä osoittautui vaikeasti toteutettavaksi, niin sijoitustili on hyvä vaihtoehtoinen tapa tukea kansankapitalismia.
Sijoitussäästötili on tili, jonka sisäisiä tapahtumia ei veroteta ennen kuin tililtä nostetaan varoja. Valtiovarainministeriön työryhmä arvioi parhaillaan eri sijoitusmuotojen verokohtelua. Työryhmä selvittää myös sijoitussäästötilien mahdollisuutta.
– Lisäksi säätiöille ja yleishyödyllisille toimijoille tulisi verotuksellisesti mahdollistaa kommandiittiyhtiö-muotoisiin pääomasijoitusrahastoihin osallistuminen ja näin kannustaa niitä tekemään sijoituksia pääomia tarvitsevin listaamattomiin kasvuyrityksiin. Nimenomaan kasvuyritykset ovat niitä, jonne työpaikkoja syntyy.
Lisätietoja:
Kansanedustaja, Keskustan talous- sekä verotyöryhmien puheenjohtaja Olavi Ala-Nissilä puh. 040 532 6633
Kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Antti Kurvinen puh. 044 751 4257

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
Kurvinen ja Kärnä: Vapaaehtoinen alueellistaminen koko valtiohallintoon!
Puolustushallinnon päätös lisätä työntekijöiden etätyömahdollisuuksia on päänavaus valtion toimintojen uudenlaiselle alueellistamiselle, toteavat Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen kunta- ja aluetyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.
25.11.2020 / Uutiset
Anna-Mari Vimpari Keskustan ministeriryhmän valtiosihteeriksi
Keskustan ministeriryhmä on kutsunut ministeriryhmän valtiosihteeriksi VTM Anna-Mari Vimparin. Vimpari aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Hän toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän pääsihteerinä.
24.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAla-Nissälä ja Kurvinen: Sijoitussäästötilit tarvitaan piensijoittajien aseman parantamiseksi