– Olemme Orpon kanssa samaa mieltä. Sijoitussäästötilit tulee toteuttaa. Sijoitussäästötilit ovat piensijoittajille houkutteleva tapa kerätä varallisuutta ja säästää pitkäjänteisesti. Keskusta haluaa parantaa piensijoittajien asemaa ja vahvistaa kotimaista omistajuutta.
– Hallitusohjelmaan kirjattiin Keskustan vaatimuksesta selvitys pienten osinkojen verovapaudesta ja kun tämä osoittautui vaikeasti toteutettavaksi, niin sijoitustili on hyvä vaihtoehtoinen tapa tukea kansankapitalismia.
Sijoitussäästötili on tili, jonka sisäisiä tapahtumia ei veroteta ennen kuin tililtä nostetaan varoja. Valtiovarainministeriön työryhmä arvioi parhaillaan eri sijoitusmuotojen verokohtelua. Työryhmä selvittää myös sijoitussäästötilien mahdollisuutta.
– Lisäksi säätiöille ja yleishyödyllisille toimijoille tulisi verotuksellisesti mahdollistaa kommandiittiyhtiö-muotoisiin pääomasijoitusrahastoihin osallistuminen ja näin kannustaa niitä tekemään sijoituksia pääomia tarvitsevin listaamattomiin kasvuyrityksiin. Nimenomaan kasvuyritykset ovat niitä, jonne työpaikkoja syntyy.
Lisätietoja:
Kansanedustaja, Keskustan talous- sekä verotyöryhmien puheenjohtaja Olavi Ala-Nissilä puh. 040 532 6633
Kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Antti Kurvinen puh. 044 751 4257

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAla-Nissälä ja Kurvinen: Sijoitussäästötilit tarvitaan piensijoittajien aseman parantamiseksi