– Olemme Orpon kanssa samaa mieltä. Sijoitussäästötilit tulee toteuttaa. Sijoitussäästötilit ovat piensijoittajille houkutteleva tapa kerätä varallisuutta ja säästää pitkäjänteisesti. Keskusta haluaa parantaa piensijoittajien asemaa ja vahvistaa kotimaista omistajuutta.
– Hallitusohjelmaan kirjattiin Keskustan vaatimuksesta selvitys pienten osinkojen verovapaudesta ja kun tämä osoittautui vaikeasti toteutettavaksi, niin sijoitustili on hyvä vaihtoehtoinen tapa tukea kansankapitalismia.
Sijoitussäästötili on tili, jonka sisäisiä tapahtumia ei veroteta ennen kuin tililtä nostetaan varoja. Valtiovarainministeriön työryhmä arvioi parhaillaan eri sijoitusmuotojen verokohtelua. Työryhmä selvittää myös sijoitussäästötilien mahdollisuutta.
– Lisäksi säätiöille ja yleishyödyllisille toimijoille tulisi verotuksellisesti mahdollistaa kommandiittiyhtiö-muotoisiin pääomasijoitusrahastoihin osallistuminen ja näin kannustaa niitä tekemään sijoituksia pääomia tarvitsevin listaamattomiin kasvuyrityksiin. Nimenomaan kasvuyritykset ovat niitä, jonne työpaikkoja syntyy.
Lisätietoja:
Kansanedustaja, Keskustan talous- sekä verotyöryhmien puheenjohtaja Olavi Ala-Nissilä puh. 040 532 6633
Kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Antti Kurvinen puh. 044 751 4257

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAla-Nissälä ja Kurvinen: Sijoitussäästötilit tarvitaan piensijoittajien aseman parantamiseksi