– Olemme Orpon kanssa samaa mieltä. Sijoitussäästötilit tulee toteuttaa. Sijoitussäästötilit ovat piensijoittajille houkutteleva tapa kerätä varallisuutta ja säästää pitkäjänteisesti. Keskusta haluaa parantaa piensijoittajien asemaa ja vahvistaa kotimaista omistajuutta.
– Hallitusohjelmaan kirjattiin Keskustan vaatimuksesta selvitys pienten osinkojen verovapaudesta ja kun tämä osoittautui vaikeasti toteutettavaksi, niin sijoitustili on hyvä vaihtoehtoinen tapa tukea kansankapitalismia.
Sijoitussäästötili on tili, jonka sisäisiä tapahtumia ei veroteta ennen kuin tililtä nostetaan varoja. Valtiovarainministeriön työryhmä arvioi parhaillaan eri sijoitusmuotojen verokohtelua. Työryhmä selvittää myös sijoitussäästötilien mahdollisuutta.
– Lisäksi säätiöille ja yleishyödyllisille toimijoille tulisi verotuksellisesti mahdollistaa kommandiittiyhtiö-muotoisiin pääomasijoitusrahastoihin osallistuminen ja näin kannustaa niitä tekemään sijoituksia pääomia tarvitsevin listaamattomiin kasvuyrityksiin. Nimenomaan kasvuyritykset ovat niitä, jonne työpaikkoja syntyy.
Lisätietoja:
Kansanedustaja, Keskustan talous- sekä verotyöryhmien puheenjohtaja Olavi Ala-Nissilä puh. 040 532 6633
Kansanedustaja, Keskustan varapuheenjohtaja Antti Kurvinen puh. 044 751 4257

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAla-Nissälä ja Kurvinen: Sijoitussäästötilit tarvitaan piensijoittajien aseman parantamiseksi