Antti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita

Antti Kurvinen

Kurvisen mukaan hallituksella ja eduskunnalla ei ole tärkeämpää tehtävää kuin varmistaa yhdessä viranomaisten kanssa, että Suomi ja suomalaiset selviävät koronaviruksesta mahdollisimman vähin vaurioin. Tämä on ykkösasia ja muu on toissijaista.

– Tilanne on vakava. Kaikki voitava – mieluummin liian paljon kuin liian vähän – on tehtävä ihmisten terveydestä huolenpitämiseksi. Erityisesti on suojeltava heitä, joille tähän tautiin sairastuminen on terveyden puolesta riskialtteinta. Hallitus ja viranomaiset seuraavat tilanteen kehittymistä jatkuvasti. Uusien tietojen valossa on arvioitava myös mahdollisten lisätoimien tarve.

– On ymmärrettävää, että tavallisen elämän hankaloituminen huolettaa ihmisiä. Uskon kuitenkin, että nämä viranomaisten ja asiantuntijoiden näkemysten pohjalta sovitut toimet mahtuvat tästä huolimatta suomalaisten arkijärkeen. Ongelma on aidosti yhteinen.

Hallitus päätti suosituksista koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita