Antti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita

Antti Kurvinen

Kurvisen mukaan hallituksella ja eduskunnalla ei ole tärkeämpää tehtävää kuin varmistaa yhdessä viranomaisten kanssa, että Suomi ja suomalaiset selviävät koronaviruksesta mahdollisimman vähin vaurioin. Tämä on ykkösasia ja muu on toissijaista.

– Tilanne on vakava. Kaikki voitava – mieluummin liian paljon kuin liian vähän – on tehtävä ihmisten terveydestä huolenpitämiseksi. Erityisesti on suojeltava heitä, joille tähän tautiin sairastuminen on terveyden puolesta riskialtteinta. Hallitus ja viranomaiset seuraavat tilanteen kehittymistä jatkuvasti. Uusien tietojen valossa on arvioitava myös mahdollisten lisätoimien tarve.

– On ymmärrettävää, että tavallisen elämän hankaloituminen huolettaa ihmisiä. Uskon kuitenkin, että nämä viranomaisten ja asiantuntijoiden näkemysten pohjalta sovitut toimet mahtuvat tästä huolimatta suomalaisten arkijärkeen. Ongelma on aidosti yhteinen.

Hallitus päätti suosituksista koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita