Antti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita

Antti Kurvinen

Kurvisen mukaan hallituksella ja eduskunnalla ei ole tärkeämpää tehtävää kuin varmistaa yhdessä viranomaisten kanssa, että Suomi ja suomalaiset selviävät koronaviruksesta mahdollisimman vähin vaurioin. Tämä on ykkösasia ja muu on toissijaista.

– Tilanne on vakava. Kaikki voitava – mieluummin liian paljon kuin liian vähän – on tehtävä ihmisten terveydestä huolenpitämiseksi. Erityisesti on suojeltava heitä, joille tähän tautiin sairastuminen on terveyden puolesta riskialtteinta. Hallitus ja viranomaiset seuraavat tilanteen kehittymistä jatkuvasti. Uusien tietojen valossa on arvioitava myös mahdollisten lisätoimien tarve.

– On ymmärrettävää, että tavallisen elämän hankaloituminen huolettaa ihmisiä. Uskon kuitenkin, että nämä viranomaisten ja asiantuntijoiden näkemysten pohjalta sovitut toimet mahtuvat tästä huolimatta suomalaisten arkijärkeen. Ongelma on aidosti yhteinen.

Hallitus päätti suosituksista koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita