Antti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita

Antti Kurvinen

Kurvisen mukaan hallituksella ja eduskunnalla ei ole tärkeämpää tehtävää kuin varmistaa yhdessä viranomaisten kanssa, että Suomi ja suomalaiset selviävät koronaviruksesta mahdollisimman vähin vaurioin. Tämä on ykkösasia ja muu on toissijaista.

– Tilanne on vakava. Kaikki voitava – mieluummin liian paljon kuin liian vähän – on tehtävä ihmisten terveydestä huolenpitämiseksi. Erityisesti on suojeltava heitä, joille tähän tautiin sairastuminen on terveyden puolesta riskialtteinta. Hallitus ja viranomaiset seuraavat tilanteen kehittymistä jatkuvasti. Uusien tietojen valossa on arvioitava myös mahdollisten lisätoimien tarve.

– On ymmärrettävää, että tavallisen elämän hankaloituminen huolettaa ihmisiä. Uskon kuitenkin, että nämä viranomaisten ja asiantuntijoiden näkemysten pohjalta sovitut toimet mahtuvat tästä huolimatta suomalaisten arkijärkeen. Ongelma on aidosti yhteinen.

Hallitus päätti suosituksista koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Koronaviruksen rajoitustoimet perusteltuja ja oikeita