Europarlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa

Jediitta Tiainen on kotoisin Keski-Pohjanmaalta Toholammilta ja on valmistunut Lapin yliopistosta oikeustieteen maisteriksi. Tiaisen vastuualueena on kansainvälisen kaupan valiokuntaan liittyvien asioiden valmistelu sekä aluekehityspolitiikka.

Valtiotieteiden maisteri Matias Kallio vastaa Elsi Kataisen toimistossa maa- ja metsätalouspolitiikasta ja AGRI-valiokunnan työhön liittyvästä valmistelusta sekä aluekehityspolitiikasta. Varsinais-Suomesta, Salosta kotoisin oleva Kallio on ennen parlamenttiin siirtymistään työskennellyt viestintäkonsulttina.

Brysselin toimistossa jatkaa harjoittelijana luonnontieteen kandidaatti Raakel Vähärautio, joka on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta Oulusta. Aluekehitys- ja aluepolitiikkaan opinnoissaan erikoistunut Vähärautio työskentelee erityisesti aluekehitysvaliokuntaan liittyvien asioiden valmistelun parissa.

Kataisen kotimaan avustajana on aloittanut yhteiskuntatieteiden maisteri Juha-Pekka Rusanen. Hän asuu Lapinlahdella, Pohjois-Savossa. Rusanen on toiminut tätä ennen Kataisen eduskunta-avustajana sekä radiotoimittajana. Rusanen vastaa viestinnästä sekä sidosryhmäyhteistyöstä kotimaassa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEuroparlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa