Europarlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa

Jediitta Tiainen on kotoisin Keski-Pohjanmaalta Toholammilta ja on valmistunut Lapin yliopistosta oikeustieteen maisteriksi. Tiaisen vastuualueena on kansainvälisen kaupan valiokuntaan liittyvien asioiden valmistelu sekä aluekehityspolitiikka.

Valtiotieteiden maisteri Matias Kallio vastaa Elsi Kataisen toimistossa maa- ja metsätalouspolitiikasta ja AGRI-valiokunnan työhön liittyvästä valmistelusta sekä aluekehityspolitiikasta. Varsinais-Suomesta, Salosta kotoisin oleva Kallio on ennen parlamenttiin siirtymistään työskennellyt viestintäkonsulttina.

Brysselin toimistossa jatkaa harjoittelijana luonnontieteen kandidaatti Raakel Vähärautio, joka on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta Oulusta. Aluekehitys- ja aluepolitiikkaan opinnoissaan erikoistunut Vähärautio työskentelee erityisesti aluekehitysvaliokuntaan liittyvien asioiden valmistelun parissa.

Kataisen kotimaan avustajana on aloittanut yhteiskuntatieteiden maisteri Juha-Pekka Rusanen. Hän asuu Lapinlahdella, Pohjois-Savossa. Rusanen on toiminut tätä ennen Kataisen eduskunta-avustajana sekä radiotoimittajana. Rusanen vastaa viestinnästä sekä sidosryhmäyhteistyöstä kotimaassa.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEuroparlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa