Europarlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa

Jediitta Tiainen on kotoisin Keski-Pohjanmaalta Toholammilta ja on valmistunut Lapin yliopistosta oikeustieteen maisteriksi. Tiaisen vastuualueena on kansainvälisen kaupan valiokuntaan liittyvien asioiden valmistelu sekä aluekehityspolitiikka.

Valtiotieteiden maisteri Matias Kallio vastaa Elsi Kataisen toimistossa maa- ja metsätalouspolitiikasta ja AGRI-valiokunnan työhön liittyvästä valmistelusta sekä aluekehityspolitiikasta. Varsinais-Suomesta, Salosta kotoisin oleva Kallio on ennen parlamenttiin siirtymistään työskennellyt viestintäkonsulttina.

Brysselin toimistossa jatkaa harjoittelijana luonnontieteen kandidaatti Raakel Vähärautio, joka on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta Oulusta. Aluekehitys- ja aluepolitiikkaan opinnoissaan erikoistunut Vähärautio työskentelee erityisesti aluekehitysvaliokuntaan liittyvien asioiden valmistelun parissa.

Kataisen kotimaan avustajana on aloittanut yhteiskuntatieteiden maisteri Juha-Pekka Rusanen. Hän asuu Lapinlahdella, Pohjois-Savossa. Rusanen on toiminut tätä ennen Kataisen eduskunta-avustajana sekä radiotoimittajana. Rusanen vastaa viestinnästä sekä sidosryhmäyhteistyöstä kotimaassa.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEuroparlamentaarikko Elsi Katainen valitsi avustajansa