Hae Keskustan työryhmiin

ihmisiä työskentelemässä kahvipöydän ääressä. auringonlasku värjää huoneen kultaiseksi.

Haluatko vaikuttaa Suomen ja suomalaisten tulevaisuuteen? Kiinnostaako sinua Keskustan poliittisten linjausten ja ohjelmien valmistelutyö? Puolue perustaa seuraavat uudet työryhmät:

Monipaikkainen Suomi – työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan tavoitteet ja ratkaisut aidosti monipaikkaisen Suomen rakentamiseksi – kuinka politiikan keinoin voimme edistää ihmisten mahdollisuuksia asua, tehdä työtä, yrittää ja viettää vapaa-aikaansa useammalla paikkakunnalla. Työryhmä aloittaa työnsä nopealla aikataululla siten, että ohjelma hyväksytään helmikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan Eurooppa-politiikkaa ja valmistella puolueen keskustelualoitteitta EU-politiikasta. Työryhmä julkistaa aikataulu- ja työsuunnitelmansa tammikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Työryhmän jäseneltä edellytetään sitoutuneisuutta sen työhön ja kykyä tuottaa tarvittaessa pohjatekstejä työryhmän käsiteltäväksi. Työryhmät nimetään siten, että niissä on mahdollisimman monipuolinen osaaminen työryhmän tehtäväalueelta. Myös siihen kiinnitetään huomioita, että eri väestöryhmien näkemykset ja erilaiset näkökulmat ko. asiakokonaisuuteen tulevat työryhmässä esille.

Lisätiedot, hakuohjeet ja -lomakkeen löydät tästä.

Ilkka Miettinen

Poliittinen asiantuntija

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHae Keskustan työryhmiin