Hae Keskustan työryhmiin

ihmisiä työskentelemässä kahvipöydän ääressä. auringonlasku värjää huoneen kultaiseksi.

Haluatko vaikuttaa Suomen ja suomalaisten tulevaisuuteen? Kiinnostaako sinua Keskustan poliittisten linjausten ja ohjelmien valmistelutyö? Puolue perustaa seuraavat uudet työryhmät:

Monipaikkainen Suomi – työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan tavoitteet ja ratkaisut aidosti monipaikkaisen Suomen rakentamiseksi – kuinka politiikan keinoin voimme edistää ihmisten mahdollisuuksia asua, tehdä työtä, yrittää ja viettää vapaa-aikaansa useammalla paikkakunnalla. Työryhmä aloittaa työnsä nopealla aikataululla siten, että ohjelma hyväksytään helmikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan Eurooppa-politiikkaa ja valmistella puolueen keskustelualoitteitta EU-politiikasta. Työryhmä julkistaa aikataulu- ja työsuunnitelmansa tammikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Työryhmän jäseneltä edellytetään sitoutuneisuutta sen työhön ja kykyä tuottaa tarvittaessa pohjatekstejä työryhmän käsiteltäväksi. Työryhmät nimetään siten, että niissä on mahdollisimman monipuolinen osaaminen työryhmän tehtäväalueelta. Myös siihen kiinnitetään huomioita, että eri väestöryhmien näkemykset ja erilaiset näkökulmat ko. asiakokonaisuuteen tulevat työryhmässä esille.

Lisätiedot, hakuohjeet ja -lomakkeen löydät tästä.

Ilkka Miettinen

Poliittinen asiantuntija

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHae Keskustan työryhmiin