Hae Keskustan työryhmiin

ihmisiä työskentelemässä kahvipöydän ääressä. auringonlasku värjää huoneen kultaiseksi.

Haluatko vaikuttaa Suomen ja suomalaisten tulevaisuuteen? Kiinnostaako sinua Keskustan poliittisten linjausten ja ohjelmien valmistelutyö? Puolue perustaa seuraavat uudet työryhmät:

Monipaikkainen Suomi – työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan tavoitteet ja ratkaisut aidosti monipaikkaisen Suomen rakentamiseksi – kuinka politiikan keinoin voimme edistää ihmisten mahdollisuuksia asua, tehdä työtä, yrittää ja viettää vapaa-aikaansa useammalla paikkakunnalla. Työryhmä aloittaa työnsä nopealla aikataululla siten, että ohjelma hyväksytään helmikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan Eurooppa-politiikkaa ja valmistella puolueen keskustelualoitteitta EU-politiikasta. Työryhmä julkistaa aikataulu- ja työsuunnitelmansa tammikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Työryhmän jäseneltä edellytetään sitoutuneisuutta sen työhön ja kykyä tuottaa tarvittaessa pohjatekstejä työryhmän käsiteltäväksi. Työryhmät nimetään siten, että niissä on mahdollisimman monipuolinen osaaminen työryhmän tehtäväalueelta. Myös siihen kiinnitetään huomioita, että eri väestöryhmien näkemykset ja erilaiset näkökulmat ko. asiakokonaisuuteen tulevat työryhmässä esille.

Lisätiedot, hakuohjeet ja -lomakkeen löydät tästä.

Ilkka Miettinen

Poliittinen asiantuntija

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHae Keskustan työryhmiin