Hae mukaan Keskustan kouluttajaverkostoon

Keskustan kouluttajaverkosto on toiminut keväästä 2022 lähtien. Etsimme verkostoon nyt muutamia (2-5 henkilöä) viestinnän ja somen taitajia.

Haluaisitko kouluttaa oman alueesi järjestötoimijoita sosiaalisen median ja viestinnän aihealueista? Haluaisitko antaa somen ja viestinnän osaamisesi hyödynnettäväksi puolueen jäsenten, järjestötoimijoiden ja ehdokkaiden hyödyksi? Samalla saat mahdollisuuden kehittää omia koulutus- ja vuorovaikutustaitojasi ja ryhmien ohjaamista sekä verkostoidut muiden kouluttajien ja puolueen aktiivien kanssa. Hae mukaan Keskustan kouluttajakoulutukseen, josta voit saada myös opintopisteitä. Koulutus sisältää lähitapaamisia ja webinaareja. Saat tarvittaessa neuvonnallista tukea koulutustesi järjestämiseen.

Mitä tarjoamme?

• Kahden (2) opintopisteen laajuisen kouluttajakoulutuksen. Koulutuksessa käymme läpi koulutuspäivän ja –illan rakentamista, kertaamme kouluttajataitoja, osallistavia menetelmiä ja ryhmänohjausta.
  • Moodle-oppimisympäristön, jossa on kouluttajille valmista materiaalia, koulutusrunkoja ja esitysaineistoa
  • Kouluttajan pitämistä koulutuksista rahallisen palkkion (50 € / koulutustunti) ja matkakulujen korvaaminen puolueen matkustusohjesäännön mukaan
  • Verkoston, jossa voi vaihtaa kokemuksia kouluttamisesta

Mitä toivomme hakijoilta?

• Halukkuutta pitää koulutuksia omalla alueella kolme kertaa tai useammin vuodessa
  • Yleisimpien sosiaalisen median kanavien hallintaa ja/tai viestinnän koulutusta ja kokemusta
  • Kokemusta kouluttamisesta tai ryhmän ohjaamisesta ja esiintymisestä
  • Kohtuullista Keskustan tuntemusta
  • Digitaalisten välineiden perustaitoja, kuten Teams ja yleisimmät office-ohjelmat
  • Valmiutta niin lähi- kuin verkkokouluttamiseen

Kouluttajakoulutuksen aikataulu:

– Aloituswebinaari torstaina 8.6. klo 18‒19.30 Webinaarissa kerromme tarkemmin kouluttajaverkostosta

– Muita webinaareja syksyn aikana

Hae koulutukseen viimeistään 21.5.2023 tällä lomakkeella: https://link.webropolsurveys.com/S/4F018804D7C18527

Olemme yhteydessä valittuihin hakijoihin, haastattelemme hakijat.

Lisätietoja verkostosta: https://keskusta.fi/kouluttajat/

Suvi Louhelainen

Kehitysasiantuntija

Vastuualueina mm.:

• järjestöuudistus
  • koulutustoiminnan suunnittelu
  • jäsenrekisterin kehittäminen
  • tapahtumien järjestäminen

Keskusta tiukkana ruuantuotannosta, taloudesta ja EU-asioista
Keskustan kansanedustaja Eerikki Viljanen vaati eduskunnan kyselytunnilla hallitusta täyttämään EU-politiikassa lupauksensa viljelijöille. Myös kokoomuksen MEP-ehdokkaiden valmiutta leikata ruuantuotannosta ihmeteltiin .Eduskunnan välikysymyskeskustelussa Keskusta puolestaan tarjosi talouteen oman, hallitusta oikeudenmukaisemman vaihtoehtonsa. Hallituksen EU-tavoitteet näyttäytyvät toistaiseksi höttöisinä eivätkä yhteisvelan ja ennallistamisasetuksen osalta kelpaa Keskustalle. Eduskunnan viikko on näyttänyt myös vastatuulta hallituksen olutlaille. Enemmistö sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenistä vastustaa hallituksen ajamaa vahvempien alkoholijuomien ruokakauppamyyntiä.
17.5.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalaiset muistuttivat eduskunnan välikysymyskeskustelussa, että Suomi on saatava oikeudenmukaisella ja reilulla tavalla kasvun tielle. Keskustalla on tähän vaihtoehdot omassa linjassaan. Ryhmäpuhuja Eeva Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on hallituksen toimin ollut. Suomalaisille voidaan järjestää töitä ja talous kasvuun, terveysasemat ja muut lähipalvelut voidaan pelastaa. Keskustan ja Liike Nytin jättämän välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja Keskustan Markus Lohi muistutti yhdessä ryhmäpuhujan kanssa, että aina on vaihtoehtoja. Etenkin silloin, kun vallanpitäjät väittävät, että vaihtoehtoja ei ole.
15.5.2024 / Uutiset
Eeva Kalli: Vallalla kova politiikka ja otteet
Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sanoi välikysymyskeskustelun ryhmäpuheessa, että politiikassa toista ei enää tulla puolitiehen vastaan. Sillat palavat ja luottamus niiden mukana. Hallituksen toimet eriarvoistavat ihmisiä, syövät orastavan kasvun eväitä ja heikentävät luottamusta. Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on ollut. Keskustalla olisi siihen keinoja.
15.5.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHae mukaan Keskustan kouluttajaverkostoon