Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen salkku kevenee Jari Lepän nimityksen myötä, mutta samalla Tiilikainen saa uuden vastuualueen energia-asioista, jotka tähän asti ovat kuuluneet elinkeinoministeri Mika Lintilälle.

Lintilä puolestaan saa pääministeri Juha Sipilältä kannettavakseen omistajaohjaukseen kuuluvat tehtävät. Omistajaohjaus tarkoittaa valtion omistajapolitiikan toimeenpanoa sekä valtion omistamien yhtiöiden ohjausta.

Tänään nimitetään myös kaksi muuta uutta ministeriä, oikeusministeriksi kansanedustaja Antti Häkkänen (kok.) ja eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeriksi Sampo Terho (ps.).

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetJari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi