Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen salkku kevenee Jari Lepän nimityksen myötä, mutta samalla Tiilikainen saa uuden vastuualueen energia-asioista, jotka tähän asti ovat kuuluneet elinkeinoministeri Mika Lintilälle.

Lintilä puolestaan saa pääministeri Juha Sipilältä kannettavakseen omistajaohjaukseen kuuluvat tehtävät. Omistajaohjaus tarkoittaa valtion omistajapolitiikan toimeenpanoa sekä valtion omistamien yhtiöiden ohjausta.

Tänään nimitetään myös kaksi muuta uutta ministeriä, oikeusministeriksi kansanedustaja Antti Häkkänen (kok.) ja eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeriksi Sampo Terho (ps.).

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi