Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen salkku kevenee Jari Lepän nimityksen myötä, mutta samalla Tiilikainen saa uuden vastuualueen energia-asioista, jotka tähän asti ovat kuuluneet elinkeinoministeri Mika Lintilälle.

Lintilä puolestaan saa pääministeri Juha Sipilältä kannettavakseen omistajaohjaukseen kuuluvat tehtävät. Omistajaohjaus tarkoittaa valtion omistajapolitiikan toimeenpanoa sekä valtion omistamien yhtiöiden ohjausta.

Tänään nimitetään myös kaksi muuta uutta ministeriä, oikeusministeriksi kansanedustaja Antti Häkkänen (kok.) ja eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeriksi Sampo Terho (ps.).

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi