Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen salkku kevenee Jari Lepän nimityksen myötä, mutta samalla Tiilikainen saa uuden vastuualueen energia-asioista, jotka tähän asti ovat kuuluneet elinkeinoministeri Mika Lintilälle.

Lintilä puolestaan saa pääministeri Juha Sipilältä kannettavakseen omistajaohjaukseen kuuluvat tehtävät. Omistajaohjaus tarkoittaa valtion omistajapolitiikan toimeenpanoa sekä valtion omistamien yhtiöiden ohjausta.

Tänään nimitetään myös kaksi muuta uutta ministeriä, oikeusministeriksi kansanedustaja Antti Häkkänen (kok.) ja eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeriksi Sampo Terho (ps.).

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi