Kaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos

– Rikoslain muutos, joka mahdollistaa YK:n ja EU:n terroristijärjestöksi luokittelemaan järjestöön kuulumisen kriminalisoinnin, on ollut pitkään oikeusministeriössä valmisteilla. Lainmuutos on pikaisesti toteutettava. Se on tärkeä osa terrorismin vastaista työtä ja yksi väline lisää turvallisuusviranomaisille, Kaikkonen sanoo.

Kaikkosen mukaan terroristiseen järjestöön kuulumisen kriminalisointi mahdollistaisi myös Suomen kansalaisuuden mitätöinnin terroristisiin tekoihin osallistuneilta, kaksoiskansalaisuuden omaavilta henkilöiltä.

– Hallitus on jo kriminalisoinut ulkomaille matkustamisen terroristisessa tarkoituksessa sekä terroristisen toiminnan rahoittamisen. Tällä tiellä on nyt jatkettava tekemällä terroristiseen järjestöön kuulumisesta rikos.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos