Kaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos

– Rikoslain muutos, joka mahdollistaa YK:n ja EU:n terroristijärjestöksi luokittelemaan järjestöön kuulumisen kriminalisoinnin, on ollut pitkään oikeusministeriössä valmisteilla. Lainmuutos on pikaisesti toteutettava. Se on tärkeä osa terrorismin vastaista työtä ja yksi väline lisää turvallisuusviranomaisille, Kaikkonen sanoo.

Kaikkosen mukaan terroristiseen järjestöön kuulumisen kriminalisointi mahdollistaisi myös Suomen kansalaisuuden mitätöinnin terroristisiin tekoihin osallistuneilta, kaksoiskansalaisuuden omaavilta henkilöiltä.

– Hallitus on jo kriminalisoinut ulkomaille matkustamisen terroristisessa tarkoituksessa sekä terroristisen toiminnan rahoittamisen. Tällä tiellä on nyt jatkettava tekemällä terroristiseen järjestöön kuulumisesta rikos.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos