Kaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos

– Rikoslain muutos, joka mahdollistaa YK:n ja EU:n terroristijärjestöksi luokittelemaan järjestöön kuulumisen kriminalisoinnin, on ollut pitkään oikeusministeriössä valmisteilla. Lainmuutos on pikaisesti toteutettava. Se on tärkeä osa terrorismin vastaista työtä ja yksi väline lisää turvallisuusviranomaisille, Kaikkonen sanoo.

Kaikkosen mukaan terroristiseen järjestöön kuulumisen kriminalisointi mahdollistaisi myös Suomen kansalaisuuden mitätöinnin terroristisiin tekoihin osallistuneilta, kaksoiskansalaisuuden omaavilta henkilöiltä.

– Hallitus on jo kriminalisoinut ulkomaille matkustamisen terroristisessa tarkoituksessa sekä terroristisen toiminnan rahoittamisen. Tällä tiellä on nyt jatkettava tekemällä terroristiseen järjestöön kuulumisesta rikos.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos