Kaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos

– Rikoslain muutos, joka mahdollistaa YK:n ja EU:n terroristijärjestöksi luokittelemaan järjestöön kuulumisen kriminalisoinnin, on ollut pitkään oikeusministeriössä valmisteilla. Lainmuutos on pikaisesti toteutettava. Se on tärkeä osa terrorismin vastaista työtä ja yksi väline lisää turvallisuusviranomaisille, Kaikkonen sanoo.

Kaikkosen mukaan terroristiseen järjestöön kuulumisen kriminalisointi mahdollistaisi myös Suomen kansalaisuuden mitätöinnin terroristisiin tekoihin osallistuneilta, kaksoiskansalaisuuden omaavilta henkilöiltä.

– Hallitus on jo kriminalisoinut ulkomaille matkustamisen terroristisessa tarkoituksessa sekä terroristisen toiminnan rahoittamisen. Tällä tiellä on nyt jatkettava tekemällä terroristiseen järjestöön kuulumisesta rikos.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Terroristijärjestöön kuulumisesta tehtävä rikos