Keskusta haluaa korottaa yrittäjävähennystä

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

Yrittäjävähennystä on haukuttu ”apteekkarivähennykseksi”, joka kohdistuisi vain suurituloisiin. Tämä ei pidä paikkaansa. Yrittäjävähennyksen saaneita pienyrittäjiä on noin 340 000. Niistä 80 prosenttia tienaa vuodessa alle 55 000 euroa. Suuri osa heistä on juuri niitä pienituloisia yrittäjiä, kuten fysioterapeutteja, jotka tekevät yksin töitä. Tällä verotuksen muutoksella pienyrittäjät tuodaan samaan asemaan osakeyhtiöiden kanssa ja luodaan pohjaa kasvulle ja työllisyydelle.

Keskusta haluaa pitää myös yrittäjien osinkoverotuksen ennallaan.

“Yrittäjän osinkoverotus ei kiristy, mikäli Keskusta on seuraavassa hallituksessa”, vakuutti Sipilä paneelissa.

K-studio poikkeuksellisesti jo viikon alussa maanantaina - luvassa analyysia aluevaalien tuloksesta. Vieraina Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Jussi Westinen sekä aluevaaleissa menestynyt Joonas Immonen.
24.1.2022 / K-Studio
Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa korottaa yrittäjävähennystä