Keskusta haluaa korottaa yrittäjävähennystä

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

Yrittäjävähennystä on haukuttu ”apteekkarivähennykseksi”, joka kohdistuisi vain suurituloisiin. Tämä ei pidä paikkaansa. Yrittäjävähennyksen saaneita pienyrittäjiä on noin 340 000. Niistä 80 prosenttia tienaa vuodessa alle 55 000 euroa. Suuri osa heistä on juuri niitä pienituloisia yrittäjiä, kuten fysioterapeutteja, jotka tekevät yksin töitä. Tällä verotuksen muutoksella pienyrittäjät tuodaan samaan asemaan osakeyhtiöiden kanssa ja luodaan pohjaa kasvulle ja työllisyydelle.

Keskusta haluaa pitää myös yrittäjien osinkoverotuksen ennallaan.

“Yrittäjän osinkoverotus ei kiristy, mikäli Keskusta on seuraavassa hallituksessa”, vakuutti Sipilä paneelissa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta haluaa korottaa yrittäjävähennystä