Keskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä

Keskusta Uutiset

– Käynnistettävillä liikennehankkeilla on merkittävä rooli hallituksen tavoitteessa nostaa työllisyysaste 72 prosenttiin. Nyt päätetyt hankkeet niin pohjoiseen, etelään kuin itään tarvitsevat tekijänsä väylien varrelle, keskustalaiset kansanedustajat sanovat.

Valtion menokehyksistä tehdyt ratkaisut osoittavat edustajien mukaan selvästi, että tämä hallitus kykenee päätöksiin ja liikenneministeri Anne Berner (kesk) tekee määrätietoisia ratkaisuja.

Hallitus päätti tällä viikolla kaikista kuluvan vaalikauden liikenneväylähankkeista. Niitä ovat Luumäki–Imatra -ratatyö, nelostie välillä Oulu–Kemi, viitostie välillä Mikkeli–Juva, Lahden eteläinen ohikulkutie, Helsingin Raide-Jokeri, Tampereen raitiotie sekä Helsinki–Turku nopean ratayhteyden jatkosuunnittelu.

Nyt päätettyihin ja myös yksityisteille tuleviin rahoituksiin käytetään vaalikauden aikana noin miljardi euroa.

Keskustalaiset huomauttavat kuitenkin, että pelkkä valtion budjettiraha on riittämätön kattamaan kaikkia väyliin liittyviä kehittämistarpeita. Siksi he kannustavatkin hallitusta miettimään nopeasti uusia rahoitusmalleja, joilla voitaisiin käynnistää mahdollisimman pian elinkeinoelämän ja liikenteen sujuvuuden kannalta muitakin tärkeitä väyläinvestointeja.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä