Keskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä

Keskusta Uutiset

– Käynnistettävillä liikennehankkeilla on merkittävä rooli hallituksen tavoitteessa nostaa työllisyysaste 72 prosenttiin. Nyt päätetyt hankkeet niin pohjoiseen, etelään kuin itään tarvitsevat tekijänsä väylien varrelle, keskustalaiset kansanedustajat sanovat.

Valtion menokehyksistä tehdyt ratkaisut osoittavat edustajien mukaan selvästi, että tämä hallitus kykenee päätöksiin ja liikenneministeri Anne Berner (kesk) tekee määrätietoisia ratkaisuja.

Hallitus päätti tällä viikolla kaikista kuluvan vaalikauden liikenneväylähankkeista. Niitä ovat Luumäki–Imatra -ratatyö, nelostie välillä Oulu–Kemi, viitostie välillä Mikkeli–Juva, Lahden eteläinen ohikulkutie, Helsingin Raide-Jokeri, Tampereen raitiotie sekä Helsinki–Turku nopean ratayhteyden jatkosuunnittelu.

Nyt päätettyihin ja myös yksityisteille tuleviin rahoituksiin käytetään vaalikauden aikana noin miljardi euroa.

Keskustalaiset huomauttavat kuitenkin, että pelkkä valtion budjettiraha on riittämätön kattamaan kaikkia väyliin liittyviä kehittämistarpeita. Siksi he kannustavatkin hallitusta miettimään nopeasti uusia rahoitusmalleja, joilla voitaisiin käynnistää mahdollisimman pian elinkeinoelämän ja liikenteen sujuvuuden kannalta muitakin tärkeitä väyläinvestointeja.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä