Keskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä

Keskusta Uutiset

– Käynnistettävillä liikennehankkeilla on merkittävä rooli hallituksen tavoitteessa nostaa työllisyysaste 72 prosenttiin. Nyt päätetyt hankkeet niin pohjoiseen, etelään kuin itään tarvitsevat tekijänsä väylien varrelle, keskustalaiset kansanedustajat sanovat.

Valtion menokehyksistä tehdyt ratkaisut osoittavat edustajien mukaan selvästi, että tämä hallitus kykenee päätöksiin ja liikenneministeri Anne Berner (kesk) tekee määrätietoisia ratkaisuja.

Hallitus päätti tällä viikolla kaikista kuluvan vaalikauden liikenneväylähankkeista. Niitä ovat Luumäki–Imatra -ratatyö, nelostie välillä Oulu–Kemi, viitostie välillä Mikkeli–Juva, Lahden eteläinen ohikulkutie, Helsingin Raide-Jokeri, Tampereen raitiotie sekä Helsinki–Turku nopean ratayhteyden jatkosuunnittelu.

Nyt päätettyihin ja myös yksityisteille tuleviin rahoituksiin käytetään vaalikauden aikana noin miljardi euroa.

Keskustalaiset huomauttavat kuitenkin, että pelkkä valtion budjettiraha on riittämätön kattamaan kaikkia väyliin liittyviä kehittämistarpeita. Siksi he kannustavatkin hallitusta miettimään nopeasti uusia rahoitusmalleja, joilla voitaisiin käynnistää mahdollisimman pian elinkeinoelämän ja liikenteen sujuvuuden kannalta muitakin tärkeitä väyläinvestointeja.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset: Liikenneratkaisut parantavat työllisyyttä